מי המועמדת בפריימריס של "הבית היהודי" הנתמכת על ידי "הקרן לישראל החדשה"?

ארגון השמאל האנטישמי, "הקרן לישראל החדשה", זוכה בשנים האחרונות להתקפות מכל מיני ארגונים ישראלים (לאו דווקא דתיים) המאשימים אותו בחתירה תחת אופיה היהודי של המדינה והכל במימון על ידי האיחוד האירופי וגורמים אנטישמיים אחרים (ובכללם ערבים).

למרות שבדרך כלל הארגון לא חושף את פעילותו הפוליטית ותמיכתו במועמדים כאלה ואחרים (אלא מצהיר שכל פעילותו היא חברתית גרידא), הפעם ככל הנראה מישהו הצליח להוציא אותם משלוותם ולגרום להם לעשות טעות.

אחד הארגונים העיקריים ששם לו למטרה לחשוף כל פרט על פעילותה של הקרן הוא ארגון "אם תרצו", שחשף לא פעם כי ישנו קשר ישיר בין פוליטיקאים כאלה ואחרים מהשמאל לבין הארגון, ובין 2 הארגונים ישנה "מלחמת רשת" ("אם תרצו" גם מארגנת הפגנות נגד פעילותה של הקרן).

אלא שלא רק "אם תרצו" עוסקת בחשיפת פרצופו של ארגון השמאל האנטישמי.

בין היהודים הרבים (ביניהם גם אנשים פרטיים לחלוטין) נמצאים גם עיתונאים מהמגזר הדתי שמדי פעם חושפים דבר או שניים על הקרן, ואחת מהן, אמילי עמרוסי (עיתונאית תושבת התנחלות), הצליחה להוציא את הארגון מהשלווה שאפיינה אותו ועקב כך הקרן חשפה פרט מעניין ביותר ובעיתוי חשוב מאד – לפני הפריימריס (בחירות מקדימות) ב"בית היהודי".

בתגובה למאמר שכתבה עמרוסי ב"ישראל היום" (בו כתבה כי ה"קרן לישראל החדשה" נתמכת על ידי מדינות אירופה ומבקשת לטשטש את הזהות היהודית־דמוקרטית של מדינת ישראל) הגיבו בקרן בעמוד הפייסבוק שלהם כך: "הקרן מעולם לא תמכה בפוליטיקאים או במפלגות וממומנת ע"י יהודים ציונים ואוהבי ישראל".

בתגובה לכך שהם תומכים רק במועמדים שמאלניים הגיבו בקרן כי "הקרן גאה לתמוך בארגון דתי-פמיניסטי בשם מבוי סתום, מנכ"לית הארגון מועמדת היום בפריימריז של הבית היהודי".

ההודעה המלאה של "הקרן לישראל החדשה" מתוך עמוד הפייסבוק שלהם

ההודעה המלאה של "הקרן לישראל החדשה" מתוך עמוד הפייסבוק שלהם

אמילי עמרוסי: הצליחה להוציא את אנשי הקרן משלוותם

אמילי עמרוסי: הצליחה להוציא את אנשי הקרן משלוותם

למען בוחרי "הבית היהודי", ולקראת הבחירות המקדימות שם נספר שאותה המועמדת (מנכ"לית ארגון "מבוי סתום" שמטרתו לסייע להתיר נשים עגונות) שבה תומכת הקרן היא בתיה כהנא-דרור.

בתגובה לחשיפת הקרן כי הם תומכים בה פירסמה כהנא-דרור פוסט משלה בעמוד הפייסבוק שלה והודתה כי היא מקבלת תמיכה כספית מהקרן: "ארגון מבוי סתום אשר אני עומדת בראשו מקבל תמיכה כספית מהקרן החדשה לישראל".

ובתגובה להאשמות כי היא ממומנת על ידי ארגון שמאל קיצוני היא האשימה את ארגוני הימין שמקבל תרומות אך לא מסייע לארגונה: "לא ראיתי את כל אותם הצועקים בראש חוצות נגד הקרן, נרתמים ותורמים למען התרת עגונות אפילו שקל אחד! אם היה ארגון בימין או בציבור האורתודוקסי שהיה תורם כסף למען שחרור עגונות , הייתי שמחה מאוד לקבל ממנו כסף, לצערי הכסף בימין הולך למטרות אחרות , ומצוקות אנושיות כמו עגינות נדחקות לפינה".

כנראה שכהנא דרור מנסה להסית את האש מכיוונה, ולכן היא אף חשפה אילו עוד ארגונים לכאורה דתיים מקבלים מימון מהקרן (חלקם אף ידועים כבר כנתמכים על ידי הקרן כבר מספר שנים): "בין הגופים שקיבלו תרומות מהקרן החדשה לישראל נמצאים: מוסדות חינוך כפר פינס, בית הספר פלך, 'נאמני תורה ועבודה', רוח נשית, מרכז הסיוע לנשים דתיות נפגעות תקיפה מיניצ, מרכז יעקב הרצוג, 'מתן' מרכז חינוך תורני בירושלים ועוד…"

להלן צילום מסך של הפוסט המלא של כהנא-דרור:

ללא שם

העניין המוזר והלא מובן הוא עצם התמודדותה של כהנא-דרור בפריימריס של מפלגת המוגדרת על ידי התקשורת (ואפילו על ידי הקרן) כ"ימין קיצוני", וזאת על רקע הביקורת שלה נגד אותו ימין שלא תורם אף לא שקל אחד למען המטרות אותם היא מנסה להשיג.

בתיה כהנא-דרור: נתמכת על ידי "הקרן לישראל החדשה"

בתיה כהנא-דרור: נתמכת על ידי "הקרן לישראל החדשה"

2 comments

  • אין גבול לחתרנות של הקרן החדשה. עכשיו הם מנסים להפוך את הבית היהודי למפלגה של לסביות, כדי שישראל תלך בדרכו של המערב ותשמיד את התא המשפחתי, את "הבית היהודי" האמיתי שהוא המשפחה היהודית הנורמטיבית. כמו כן, זוהי בושה לבית היהודי שהם מאפשרים לגורמים חתרניים כאלה להתמודד בבחירות המקדימות שלהם. אני מקווה שביום מן הימים, ממשלת ישראל תוציא את הארגון מחוץ לחוק ותאסור על פעילותו.

  • דוד איש שלום

    לחקוק את שמה ולדאוג מחר לא להצביע לה בשום פנים ואופן, לבצע בה חיסול פוליטי ממוכד. בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *