הנחייה חדשה לחיילי צה"ל: לא יורים במחבלות

עליית מדרגה בהפקרת חיילי צה"ל:  "מקור ראשון" מפרסם כי מעתה חיילי צה"ל הונחו שלא לירות במחבלות, וזאת בניגוד לגל הטרור של חגי תשרי תשע"ו בו מחבלות רבות (מכל הגילאים) שניסו לדקור יהודים ברחובות ישראל חוסלו ברובן בזירה.

הסיבה להנחייה החדשה בכל הנוגע למחבלות היא (שימו לב): "האיום אותו הן מהוות לכוח בשטח נמוך בהרבה ממחבל זכר"

ההנחייה החדשה, שיצאה בצורת סרטון, מוסיפה ומסבירה את ההגיון מאחורי ההנחייה שלתת עדיפות בניטרול בקרב מגע במקום בירי ומדגישה כי דווקא חיסול המחבלות נותן מוטיבציה למחבלות ומחבלים אחרים לנקום את חיסולם: "תוצאותיהן החד־משמעיות של נטרול המפגעות הן מוטיבציות נקמה גוברות בקרב הציבור הפלסטיני. לאור כך חשוב להדגיש שנטרול המפגעת על ידי איתור מקדים, אקט קרב מגע ואם נדרש נוהל מעצר חשוד, יהיה בעדיפות על פני נטרול מיידי בירי".

מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות כמה פיגועים שביצעו פלסטיניות בשנה החולפת, התקיים באוגדת איו"ש ניתוח מבצעי של מאפייני האיום. בבחינה, שמטרתה להתמודד עם האיום באופן יעיל ומקצועי ולמנוע התפתחות של מעגלי השראה נוספים, הופקו לקחים ומהם הנחיות המיועדות לכוחות בשטח. הסרטון מוצג לחיילים המקיימים תעסוקה מבצעית ביהודה ושומרון, במטרה להבהיר את המצופה מהם במקרים כאלה. בכל אופן אין כל שינוי בהוראות הפתיחה באש, ובמקרים של סכנת חיים החיילים מונחים לירות להסרת האיום".

נזכיר כי לפני כשנה (בעיצומו של גל הטרור הקודם) התבטא מנהיג אש"ף, מחמוד עבאס (אבו מאזן), נגד השתתפותם של ילדים ונשים בפעולות טרור בטענה שהם חלשים מדי ולא מספיקים לעשות נזק (לרצוח יהודים) לפני חיסולם.
עוד נציין כי במהלך אותו גל טרור האשימו אנשי שמאל קיצוני את צה"ל בהוצאות להורג ללא משפט של מחבלים ומחבלות, וזאת לאחר שחיסלו אותם (ואותן) מיידית בזירה.

בהחלטה האחרונה צה"ל בעצם מיישר מדיניות עם עבאס והשמאל הקיצוני.

מסוכנות פחות ממחבלים גברים?

מסוכנות פחות ממחבלים גברים?

One comment

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חוקים כאלה מתאים שאין ממשלה בישראל ואין צבא בישראל וחבל שמתגייסים לצבא כל חייל הוא הפקר. ומפקירים בעצם את כל המדינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *