על דוחות עוני ושקרים

היום (שני), ל' בכסלו תשע"ה (22 בדמבר 2014), פורסם דו"ח עוני של ארגון "לתת", ולפיו אחד מכל שלושה ילדים בישראל הוא עני.

כמובן שכל ראשי המפלגות שעתידות להשתתף בבחירות הקרובות מתחו את הביקורת השגרתית על ממשלת נתניהו/בנט/לפיד, אך מה לא מספרים לנו?

הארגון שאחראי על הדו"ח האחרון, ארגון "לתת", הוא ארגון שכל שנה (בדרך כלל לפני חגי תשרי) עורך ערבי התרמה שבהם נאספים עשרות מליוני שקלים למען נזקקים, אך האם הכסף באמת הולך כולו לנזקקים ישראלים?

בעבר כבר פורסם כי ארגון "לתת" מעביר חלק מכספי התרומות המגיעים אליו לארגונים כמו אס"ף המסייעים למסתננים המוסלמים והנוצרים מאפריקה. הארגון עצמו אף לא הכחיש וטען שארגון אס"ף (הנתמך על ידי "הקרן לישראל החדשה") עומד בכל הקריטריונים לקבלת כספי התרומות.

השאלה שצריכה להישאל היא האם אנשי ארגון "לתת" הכלילו בדו"ח שלהם גם את עשרות אלפי ילדי המסתננים ושאר המהגרים הבלתי חוקיים (אותם הם מגדירים כ"ישראלים")?

בנוסף – כדאי לקרוא את תגובת אנשי "יש עתיד" (בראשות יאיר לפיד) לדוח העוני שאמרה כך: "ראש הממשלה עדיין אינו רואה את המראות ולא שומע את הקולות. נתניהו מעדיף להעביר מאות מילוני שקלים להתנחלויות מבודדות  וממשיך להתעלם מהמצוקות בחברה הישראלית. נתניהו מעדיף מרכז מבקרים בשומרון על פני תרופות לקשישים, ארוחות חמות בבתי הספר ומלגות לתלמידים נזקקים לרכישת ספרי לימוד".

כנראה שיאיר לפיד סומך על הזיכרון הקצר של הציבור הישראלי, משום ששרת הבריאות (יעל גרמן) החברה במפלגתו העבירה לפני כשנה סל תרופות שלא כלל תרופות לחולי סוכרת, טרשת נפוצה, ופרקינסון.

מה שכן כלל סל הבריאות של "יש עתיד" היה מימון הפלות לנשים ללא סיבה רפואית, וחיסון נגד פפילומה להומוסקסואלים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *