המחבל הנאצי אבו מאזן שלח מכתב ניחומים למשפחת המתנקש ביהודה גליק

זהו "פרטנר השלום" של נתניהו, יעלון, ליברמן, בנט ויתר הפוליטיקאים המושחתים של מדינת ישראל. מתי נבין שמרצחי פת"ח יותר מסוכנים ממחבלי חמאס כי הם יותר חכמים?

הנה מאמר מהעיתון האנטישמי "הארץ" יש"ו:

הנשיא הפלסטיני אבו מאזן (מחמוד עבאס) שיגר בסוף השבוע מכתב תנחומים למשפחתו של מועתז חיג׳אזי, שירה על פי החשד בפעיל הימין יהודה גליק בשבוע שעבר ונהרג בעימות עם המשטרה. אבו מאזן גינה את "הפשע הנתעב שביצעו כנופיות ההרג והטרור בצבא הכיבוש הישראלי". גם מלך ירדן, עבדאללה השני, מתח ביקורת חריפה על מדיניות ישראל בירושלים והזהיר כי ממשלתו "תפעל באמצעים השונים העומדים לרשותה ולהדוף את המדיניות הישראלית החד צדדית בירושלים".

אבו מאזן, שבדרך כלל לא ממהר לשלוח מברק למעורבים בפיגועים או משפחותיהם, לא התייחס בגוף המכתב למעורבותו של חיג'אזי בירי או לחשדות המיוחסים לו. ״בכעס קיבלנו את ההודעה על הפשע הנתעב שביצעו כנופיות ההרג והטרור בצבא הכיבוש הישראלי נגד הבן מועתז אבראהים חיג׳אזי, שעלה השמיימה כחלל למען ההגנה על זכויות העם הפלסטיני והמקומות הקדושים״, כתב אבו מאזן. הוא הוסיף כי הוא מגנה בתוקף את הפעולה הברברית, ש"מצטרפת לכל פשעי הכיבוש הישראלי נגד העם הפלסטיני מאז הנכבה והקיפוח ההיסטורי שמלווה אותו מאז".

הנשיא הפלסטיני הבהיר במכתב שפעולות מסוג זה לא ירתיעו את העם הפלסטיני, אלא דווקא יחזקו אותו ואת עמידתו האיתנה על אדמתו ומולדתו. אבו מאזן קרא במכתב לכל בני העם הפלסטיני "להתלכד למען ההגנה על המולדת, לעמוד בפני התוקפנות ולחזק את האחדות הלאומית כדי להכשיל את מטרות הכיבוש שביסודה מניעת הקמת מדינה פלסטינית ובירתה ירושלים והשגת המטרה של הגדרה עצמית לעם הפלסטיני״.

המכתב, עליו מתנוססים חתימתו של אבו מאזן והלוגו של הנשיאות, הגיע לבני משפחתו של חיג׳אזי ופורסם גם בעמוד הפייסבוק של יועצו לענייני ירושלים, עו״ד אחמד ארווידי. ברמאללה יש הרואים בניסוח ובהתנהלותו של אבו מאזן בשבועות האחרונים שינוי אסטרטגיה בשל האכזבה הרבה בקרב העם הפלסטיני מהתנהלותו בזירה המדינית עד כה. לפי מקור בכיר בפתח, אבו מאזן "מזהה את הכעס והאכזבה בקרב הפלסטינים ומבין שאין ביכולתו להבליג עוד מול המדיניות ההרסנית של ישראל".

המכתב ששלח אבו מאזן

חיג'אזי נורה למוות בשבוע שעבר בזמן שכוח ימ"מ ניסה לעוצרו בשכונת אבו טור בירושלים. לפי הודעת המשטרה והשב"כ, עם הגעת הכוח לביתו של החשוד, אסיר ביטחוני לשעבר, הוא פתח באש לעבר הכוח שירה לעברו והרגו. במערכת הביטחון בודקים אם חיג'אזי היה מעורב גם בפיגוע הירי במנהרת הר הצופים באוגוסט האחרון, שבו ירה רוכב אופנוע לעבר חייל צה"ל ופצע אותו קשה.

גם בירדן הושמעה ביקורת נגד ישראל. בנאום לרגל פתיחת מושב הפרלמנט בעמאן, מלך ירדן עבדאללה השני התייחס בקצרה למצב בירושלים. ״ממלכת ירדן תתמודד באמצעים שונים להתנהלות ולמדיניות הישראלית בירושלים״, אמר בנאומו. הוא דיבר על הצורך הדחוף בשיקום רצועת עזה לאחר ״התוקפנות הישראלית שגרמה למותם של אלפים מאחינו הפלסטינים והרסה את רכושם״.

לדבריו, כדי שהתוקפנות לא תחזור על עצמה, "יש צורך לחזור לשולחן המשא ומתן על הסדר הקבע ולהגיע לשלום בר קיימא על בסיס פתרון שתי המדינות לפי עקרונות הקהילה הבינלאומית ויוזמת השלום הערבית – מה שיאפשר לפלסטינים להקים את מדינתם על אדמתם ובירתה ירושלים המזרחית״.

One comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *