ממשלת נתניהו מציגה: חורבן והרס בבית אל

זה כבר נהפך לטקס קבוע: בג"צ נותן הוראה, וממשלת הליכוד מבצעת.

הפרק האחרון (וכנראה לא הסופי) בסידרה התרחש היום (רביעי – י"ג באב תשע"ה, 29/07/2015), בשבוע שבו מציינים עשור לחורבן גוש קטיף, כאשר ממשלת ישראל הורתה להרוס 2 מבנים של יהודים ביישוב בית אל.

ההרס מתרחש לאחר שבג"צ נותן את ברכתו מוקדם יותר הבוקר, וכשלוש שנים לאחר הרס אחר באותו יישוב (בית אל) של מבנים בשכונת האולפנה.

בשעות שלפני הרס הבתים התקיימו עימותים בין המתיישבים לבין הכוחות, אך זה לא מנע את החורבן.

img80951img80962בנסיון למנוע את התסיסה בקרב היהודים, הודיע נתניהו כי במקום הבתים שנהרסו הממשלה תאשר במיידי לבנות 300 יחידות דיור חדשות בבית אל, אלא שהיחידות שנתניהו מבטיח כעת הם אותם יחידות שהוא הבטיח לבנות כבר לפני 3 שנים (לאחר הרס שכונת האולפנה), אך עדיין לא נבנתה אף לא יחידה אחת בשטח.

שר החינוך, נפתלי בנט (הבית היהודי) אמר בתגובה להודעת נתניהו כי "יש כאן הישג יוצא מהכלל של בניית 300 בתים בבית אל, עם כל הכאב על פסיקת בג"ץ. אני אישית עוקב בימים הקרובים אחרי הביצוע. עד סוף השבוע יפורסם רשמית בעיתונות התוקף של הבתים והיציאה לשיווק. הפעם יש מי שיעקוב. אני משווה למה שהיה לפני כמה וכמה שנים – הפעם אנחנו פה בצמוד, וזה יקרה".

על הנייר יש מאות יחידות דיור אך בשטח אף לא אחת (בנט על הגג בבית אל)

על הנייר יש מאות יחידות דיור אך בשטח אף לא אחת (בנט על הגג בבית אל)

השר אשר לזכותו נזקף הקרדיט על ההרס, שר הבטחון יעלון, גם הוא הגיב למחאות וענה למבקריו:
"פעלתי ואני פועל למען ההתיישבות ביו"ש, כולל בבית אל, והרוב השפוי והממלכתי שם יודע זאת. אך מי שחושב שאפר את החוק – טועה! לא אתן ידי להפקרות".

יש לצין שההרס האחרון בבית אל אינו הראשון עליו חתום יעלון, אלא במסגרת תפקידו כשר בטחון הוא חתם על כמה וכמה פקודות להחריב בתים ומאחזים של יהודים ביהודה ושומרון, כולל השתלטות על מבנה הישיבה ביצהר.

One comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *