הסכם בין איראן למערב

לאחר שנתיים של משא ומתן בין משטר האייתולות האסלאמי של איראן לבין מדינות המערב בהנהגתה של ארה"ב הושג היום (כ"ז בתמוז תשע"ה, 14/07/2015) ההסכם שכונה במשך השנתיים האחרונות "הסכם הגרעין האיראני".

בהתייחסות ראשונה להסכם שהושג אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי "העסקה עם איראן לא בנויה על אמון, היא בנויה על פיקוח. העסקה מראה שדיפלומטיה יכולה להביא לשינוי משמעותי. הדיפלומטיה האמריקנית הביאה לשינוי.
הקהילה הבינלאומית יכולה להיות בטוחה שהאומה הרפובליקנית של איראן לא תפתח נשק גרעיני. בעקבות ההסכם תוציא איראן משטחה את רוב האורניום שהעשירה"

נזכיר כי לפני מספר חודשים התראיין אובמה ואמר כי לאחר 15 שנים (התקופה עליה מדובר בהסכם) איראן תהיה במרחק אפסי מייצור פצצה.
הישג ענק למשטר האייתולות וסיבה לכל העולם להיות בדאגה

הישג ענק למשטר האייתולות וסיבה לכל העולם להיות בדאגה

חיוכים ותחושת נצחון: המשלחת האיראנית לשיחות בוינה

חיוכים ותחושת נצחון: המשלחת האיראנית לשיחות בוינה

כעת יישאלו השאלות המהותיות כמו האם באמת איראן תאפשר לפקחים לבקר במתקניה הצבאיים הסודים.
דיפלומט מערבי בכיר אמר לסוכנות הידיעות AP כי ההסכם, שמאפשר לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לבקר במתקנים צבאיים איראניים כחלק ממשימות הפיקוח שלהם, עלול להיות לא אפקטיבי משום שגישה לאתריה הצבאיים של איראן תהיה בתיאום, אך לא מיידית, ומתנגדי ההסכם טוענים שלאיראנים יהיה מספיק זמן להסתיר כל עדות להפרת ההסכם שעליו חתמו בווינה.

הכור באראק: האם הפיקוח יהיה אפקטיבי?

הכור באראק: האם הפיקוח יהיה אפקטיבי?

גם ראש הממשלה נתניהו, שהיה המתנגד הבולט ביותר בעולם להסכם הגרעין, התייחס הבוקר להסכם ואמר: "מדובר בטעות בקנה מידה הסטורי".

נתניהו אף התייחס לנשיא איראן חסן רוחאני, שהוביל מצעד שנאה ברחובות טהרן שבו המונים זעקו "מוות לאמריקה, מוות לישראל" ואמר: "אם גם אחרי קריאות חד-משמעיות אלה להשמדת הנושאים והנותנים נמשכו הוויתורים, כנראה שיש מי שמוכן לעשות הסכם בכל מחיר ואין דרך ואין רצון להימנע מהסכם רע זה"

כעת נותר לראות אם נתניהו, ששם את כל מבטחו בארה"ב, יתפקח ויבין שעל ישראל לסמוך רק על עצמה.
כזכור – הגרעין האיראני הוא לא רק בעיה ישראלית, אלא גם (ובעיקר) בעיה ערבית.
מדינות כמו בחריין, סעודיה, קטאר, ואיחוד האמירויות מודאגות הרבה יותר מהאפשרות שאיראן תשיג נשק גרעיני משום האיבה בין 2 האומות (הפרסית והערבית) על רקע הרצון של איראן לשוב ולחזור להיות מעצמה עולמית, מה שמחייב את עצם היותה מעצמה איזורית (על חשבון מדינות ערב).

עכשיו הזמן למעשים ולא לדיבורים (נאום נתניהו נואם בקונגרס נגד העסקה)

עכשיו הזמן למעשים ולא לדיבורים (נאום נתניהו נואם בקונגרס נגד העסקה)

צפו במסר שלנו על העיסקה המסוכנת:

One comment

  • סיהאלום תרס"ו

    ימח שמם של השטן השחור אובמה , ושל החזיר הנוצרי-נאצי קרי. מי שפרע מדור המבול , מסנחריב, מאנשי סדום וכ"ו הוא ייפרע במהרה לעינינו בפועל ממש מהנאצים הנוצרים, ומחבריהם הקפואים ממוצא יהודי אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *