תל אביב: אלפים בעצרת שמאל קראו ל"שינוי"

הערב (מוצ"ש), 10 ימים לפני בחירות 2015, התקיימה עצרת שמאל בכיכר רבין בתל אביב כאשר הסיסמא המרכזית בעצרת הייתה "ישראל רוצה שינוי".

"עצרת השינוי" הערב בתל אביב

"עצרת השינוי" הערב בתל אביב

הנואם המרכזי בעצרת היה ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, שמצד אחד לא היסס לנאום בעצרת פוליטית מובהקת (ולמעשה הצהיר על שמאלניותו), אך מצד שני מקפיד בכל הזדמנות לטעון כי ביקורתו כלפי הממשלה והעומד בראשה (נתניהו) היא מקצועית לחלוטין (כלומר – טיעונים בטחוניים) ואינה מייצגת את עמדותיו הפרטיות.

כך למשל, יממה קודם לעצרת, שודר ראיון עם דגן בתכנית "אולפן שישי" בערוץ התעמולה 2 כשבכל מהלך הראיון הוא מעביר ביקורת על ראש הממשלה נתניהו ועל התנהלותו (שלטענתו מובילה את ישראל ל"מדינה דו לאומית"), כאשר בראיון הוא חזר שוב ושוב על כך שביקורתו עניינית לחלוטין ואינה אישית כלפי נתניהו.
לצפייה בראיון המלא ליחצו כאן.

בנאומו בעצרת השמאל אמר דגן: "אני מרגיש זכות להיות כאן. אני לא שייך לאף מפלגה, ואני מדבר לפניכם כאן כחייל. ישראל היא מדינה שמוקפת אוייבים אך הם אינם מפחידים אותי אלא אני חושש מההנהגה שלנו. אני חושש מהיעדר חזון ומקיפאון. נתניהו מדרדר אותנו למדינה דו לאומית ולסוף החלום הציוני"

לא ביטוי של עמדה פוליטית אלא עמדה מקצועית גרידא (דגן מתוך הראיון ב"אולפן שישי")

לא ביטוי של עמדה פוליטית אלא עמדה מקצועית גרידא (דגן מתוך הראיון ב"אולפן שישי")

לא מזדהה עם אף מפלגה אך נואם בעצרת שמאל קיצוני (דגן במהלך נאומו בעצרת השמאל הערב)

לא מזדהה עם אף מפלגה אך נואם בעצרת שמאל קיצוני (דגן במהלך נאומו בעצרת השמאל הערב)

נקודה נוספת – כמו כל שמאלן מצוי דגן מקפיד לבטא את חששו מ"מדינה דו לאומית" (שם קוד ל"מסירת שטחים"), אך אינו נותן את דעתו על אחוז היהודים היורד בעקביות במהלך העשור האחרון ועל מספר הפולשים הזרים (מאפריקה ומשאר העולם השלישי) המאיימים על הרוב היהודי בחלק מהערים בארץ.

ולסיכום שאלה – האם מר דגן, שלפי דבריו לא מזדהה עם אף מפלגה (אלא כל טיעוניו הם מקצועיים לחלוטין), יגיע לנאום גם בעצרת הימין המתוכננת באותו המקום בשבוע הבא?

One comment

  • אין כזה דבר "כיכר רבין" קוראים לכיכר הזאת כיום "כיכר ימח שמו"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *