העימות החדש בין נתניהו להרצוג: מה היה חלקו של אל חוסייני בהשמדת יהודי אירופה?

אמירה אחת שנאמרה אתמול (שלישי – ז' בחשון תשע"ו) על ידי ראש הממשלה נתניהו בעת נאומו בקונגרס הציוני בירושלים הצליחה להצית דיון ציבורי סוער שעוסק בשאלה אחת: מה היה חלקו (אם בכלל) של המופתי הערבי, אמין אל חוסייני, בהחלטתו של היטלר להשמיד את יהודי אירופה?

נתניהו טען בנאומו כי היטלר לא רצה בתחילה להשמיד את היהודים, אך המופתי אמין אל-חוסייני שכנע אותו לעשות זאת.: "המופתי טס לברלין. היטלר לא רצה להשמיד את היהודים באותו הזמן, הוא רצה לגרש אותם. חאג' אמין אל-חוסייני הלך אליו ואמר: 'אם תגרש אותם, הם יגיעו לכאן'. 'אז מה עליי לעשות איתם?' שאל היטלר. והמופתי ענה: 'שרוף אותם'"

התגובות לאמירה זו של נתיהו לא איחרו לבוא, כאשר בראש המגיבים עמד יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אשר הגיב: "גם בן של היסטוריון צריך לדייק בהיסטוריה. זהו סילוף היסטורי מסוכן ואני תובע מנתניהו לתקן אותו לאלתר מכיוון שהוא מגמד את השואה, את הנאציזם ואת חלקו של אותו צורר נורא אדולף היטלר באסון הנורא של עמינו בשואה. זה נופל כפרי בשל הישר לידיהם של מכחישי השואה ומכניס אותם לסכסוך עם הפלסטינים. איש לא ילמד אותי איזה שונא ישראל היה המופתי. הוא נתן הוראה לרצוח את סבי הרב הרצוג ותמך בהיטלר באופן פעיל.
אבל היטלר היה רק אחד. הוא זה שכתב את ספרו המבחיל "מיין קאמפף", ובינואר 1939, כמעט שלוש שנים לפני פגישת היטלר-חוסייני נאם היטלר ברייכסטאג ופרס את הפתרון הסופי.מחנה ההשמדה הראשון חלמנו הוקם בסמןך לזמן הפגישה והאקציות היו בשיאן כבר חדשים. היטלר לא היה צריך את חוסייני כדי להורות לרצוח יהודים רק בשל יהדותם.
יש גבול עד כמה אפשר לסלף את ההיסטוריה וכאמור, אני תובע מנתניהו לתקן את דבריו, ומייד".

גם שר הביטחון משה יעלון (הליכוד) הגיב לדבריו של ראש מפלגתו ואמר: "כמובן שלא חאג' אמין אל-חוסייני המציא את הפתרון הסופי לעם היהודי. ההיסטוריה אומרת בצורה ברורה שהיטלר יזם את זה. חאג' אמין אל-חוסייני הצטרף אליו"

והבוקר, לפני המראתו לגרמניה, הגיב נתניהו לביקורות נגדו ואמר: "זה אבסורד. 'לא הייתה לי שום כוונה לפטור את היטלר מהאחריות השטנית שלו להשמדת יהודי אירופה. היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי להשמדת ששת המיליונים, הוא קיבל את ההחלטה.
באותה מידה אין להתעלם מהתפקיד שמילא המופתי, אמין אל חוסייני, בעידוד והמרצת היטלר, ריבנטרופ, הימלר ואחרים, להשמיד את יהודי אירופה.
מטרת הנאום לא היתה לפטור את היטלר מהאחריות שהוא נושא בה 'אלא להראות שאבי האומה הפלסטינית אז, ללא מדינה וללא מה שקוראים 'הכיבוש', ללא שטחים וללא התנחלויות, כבר אז שאף בהסתה שיטתית להשמיד את היהודים.
מה שחשוב הוא להכיר בעובדות ההיסטוריות ולא להתעלם מהן, לא אז ולא היום"

אנחנו נפנה אתכם למאמר המרוכז מתוך הפורום העבהרי שלנו שעוסק בברית בין המוסלמים והנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה, ואת השלכותיו על חיי העולם כולו (בפרט אירופה) גם בימינו.
לקריאה ליחצו כאן.

מי שכנע את מי? (אל חוסייני בפגישתו עם היטלר בברלין בשנת 1941)

מי שכנע את מי? (אל חוסייני בפגישתו עם היטלר בברלין בשנת 1941)

One comment

  • יורשי זכויות היוצרים של היטלר

    חסידים של יצחק רבין משתמטים מתשלום חובם לנו.
    אגב הפולמוס על קשרי המופתי עם היטלר, מתגלה מדבריה של פרופ' פורת ששיטת ההשנאה באמצעות הטחת האשמה "אויבי השלום" לא היתה המצאה מקורית של תומכיו של יצחק רבין (בידיעתו ובהסכמתו שבשתיקה) אלא שכבר היטלר הציג זאת כנמוק להשמדת היהודים (בנאומו המפורסם ביותר, ב 30.01.39, אותו הזכיר גם יצחק הרצוג בדף הפייסבוק שלו ב 21.10.15 בתגובתו לדבריו של נתניהו). היטלר גם הסכים עם גבלס שאין שיטת תעמולה מוצלחת יותר מזאת לשם השנאה, והורה לתגבר את מצבת העובדים של גבלס במיוחד למטרה זאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *