בלגיה: עימות בין אוהדי בית"ר לבין מוסלמים בשרלואה

בית"ר ירושלים תשחק הערב (חמישי – כ"ט בתמוז תשע"ה, 16/07/2015) בבלגיה מול שרלואה הבלגית במסגרת מוקדמות הליגה האירופית בכדורגל, אולם נראה שלפני השריקה הכותרות מתמקדות לא במשחק אלא באוהדי בית"ר ירושלים שנמצאים בבלגיה ומושכים תשומת לב על עצם היותם יהודים.

אמש התרחש עימות בין אוהדי שרלואה (ככל הנראה מוסלמים תושבי העיר) לבין קבוצה של אוהדי בית"ר, כאשר על פי המתפרסם באתרי החדשות האוהדים הבלגים חלפו ליד בית המלון בו שוהים אוהדי בית"ר ירושלים והחלו להתגרות באוהדים הירושלמים, מה שהוביל לקטטה ועימות בין 2 מחנות האוהדים.

מספר אוהדי בית"ר שהתראיינו סיפרו:  "יצאנו מהמלון ושרנו שירים עד שבשלב מסוים הגיעו עשרות אוהדים של שרלרואה עם כלבים, אבנים, ובקבוקים וניסו לתקוף אותנו. נכנסנו לחדרים ולקחנו סכינים ובקבוקים מהבר ויצאנו החוצה כדי לראות אם הם יעזו לעשות משהו. המשטרה המקומית הגיעה, עשתה סדר ועכשיו הם מאבטחים את המלון. אין אצלנו עצורים".

המקרה הזה הספיק לתקשורת האנטישמית בבלגיה לצאת בכותרות על "החוליגניים הישראלים שתקפו את אוהדי שרלואה".

מעמותת אוהדי בית"ר שהגיבה לפרסומים בתקשורת הבלגית נמסר: "בתקשורת הספורט הבלגית מדווח בשעות ובימים האחרונים כי אוהדי בית"ר שהגיעו לבלגיה הם חוליגנים וגזענים, עוד נאמר כי מדובר בארגון טרור וכי ששת מחברי ארגון האוהדים "לה פמיליה" אחראים על שריפת הנער אבו חדיר. מדובר בהבלים ובהסתה פרועה המלבה את היצרים, אשר עלולה חלילה וחס לגרום לפגיעה פיזית של מקומיים באוהדי הקבוצה. אנחנו קוראים לכל מי שידו משגת, להנהלת שני המועדונים ולמשטרה המקומית להרגיע את הרוחות ולמצוא פתרונות באופן מיידי, אשר בראש ובראשונה יבטיחו את שלומם ובטחונם של אוהדי הקבוצה, אחרת הדברים עלולים להסתיים באסון"

"החוליגנים של בית'ר": אחת הכותרות בתקשורת הבלגית

"החוליגנים של בית'ר": אחת הכותרות בתקשורת הבלגית

במקביל לאירוע אתמול אוהדי בית"ר ממשיכים להגיע לשרלואה בהמוניהם, ועל פי הדיווח עשרות ומאות יגיעו בנסיעה מהולנד, כאשר הרבבות שכבר נמצאים בעיר דואגים להישמע ולהיראות עם דגלי ישראל ובית"ר.

למרות הסביבה העויינת לא נרתעים (אוהדי בית"ר ברחובות שרלואה)

למרות הסביבה העויינת לא נרתעים (אוהדי בית"ר ברחובות שרלואה)

גם דגל ישראל הונף בגאווה

גם דגל ישראל הונף בגאווה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *