"תומכי ה-BDS שואפים לרוקן את ישראל מיהודים"

בראיון שהעניק ל"מעריב" חוסה מריה אסנאר, ראש ממשלת ספרד לשעבר (וכיום יו"ר "יוזמת ידידי ישראל"), הוא מתייחס ליוזמות החרם נגד ישראל ומביע (שוב) את תמיכתו במדינת ישראל.

"אני חושב ש־BDS הוא גוף בלתי הוגן ומפלה המבוסס בבירור על מוסר כפול, והוא בסופו של דבר אנטישמי. תחת המטרה המוצהרת של הפעלת לחץ על ממשלת ישראל, מנסים למעשה לפגוע בכל אזרח ישראלי, לא רק בממשלה.
בפועל, מה שהם רוצים הוא להפוך את החיים בישראל לבלתי נסבלים, כך שהעם היהודי לא יוכל לחיות חיים נורמליים במדינתו. הם לא רוצים רק להביא לשינוי של מדיניות, הם שואפים לרוקן את ישראל מיהודים".
אני סבור שממשלות צריכות לגנות כל מדיניות מפלה נגד ישראל. זה לא רק בלתי הוגן, אלא גם מטופש. ישראל היא למעשה המעבדה של רבים מהפיתוחים שבהם נעשה שימוש ושמהם נהנה כל אחד בעולם, החל בהיי־טק וכלה בטיפולי בריאות. פגיעה בקשרים עם אקדמאים, מדענים, אמנים ויזמים ישראלים תשפיע באופן שלילי על התרבות ועל השגשוג שלנו"

 

אסנאר התייחס בראיון גם לארגון "יוזמת ידידי ישראל" שבראשו הוא עומד ושהוא אחד ממייסדיו:

"'יוזמת ידידי ישראל' מעדיפה לפעול באופן דיסקרטי ולנהל שיחות ישירות וכנות עם פוליטיקאים ועם אנשי עסקים. אנחנו לא רוצים ליצור יותר רעש או להעצים את הפעולות של BDS. המטרה שלנו היא לגרום לכל שחקן רלוונטי להיות מודע היטב להשלכות ולתוצאות של הדה־לגיטימציה של ישראל".

 

על תמיכתו בישראל הוא הוסיף:

"אני לא חושב שיש סיבה אחת או נקודה היסטורית שגרמו לי להאמין במה שאני מאמין, שישראל היא חלק חיוני ואינטגרלי של העולם שלי ושל הציוויליזציה שלי, המערב.
אני כנראה קולני יותר כיום משום שיש לי תחושת דחיפות. העולם אינו הולך בכיוון שאליו הייתי רוצה שילך, והחלק הזה של העולם הופך לרלוונטי יותר ויותר לעתיד של כולנו. לכוחות שיעצבו את המזרח התיכון בעשר או ב־15 שנה הבאות תהיה העוצמה לעצב את כל העולם, לטוב ולרע. לכן אני מאמין שישראל חזקה באזור – זו התקווה היחידה שלנו להשפיע על מה שעומד להתרחש.
החזון שלי הוא שישראל תהיה חלק אינטגרלי מהעולם המערבי, ולצורך כך היא צריכה להיות שותפה במוסדות המשקפים את העולם הזה (האיחוד האירופי ונאט"ו), הן במישור הכלכלי והן במישור הביטחוני. אני מאמין שיש לישראל כמה דברים לתרום, למשל בלחימה בטרור או במודיעין או בחקלאות. האם אנחנו קרובים לחזון שלי? למרבה הצער לא. אנחנו קרובים מכפי שהיינו לפני כמה שנים, אבל עדיין עלינו לעבור דרך אידיאולוגית ארוכה באירופה כדי שנוכל להתקרב יותר".

קול שפוי וידידותי (חוסה מריה אסנאר)

קול שפוי וידידותי (חוסה מריה אסנאר)

One comment

  • סיהאלום תרס"ו

    לדעתי הם לא מתכוונים להחרים את ישראל . מה שמפריע להם זה עצם הקיום של העם היהודי. קיומנו הוא כמו עצם בגרונם. לכן הם מתפרעים בכל דרך שאפשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *