מחמוד עבאס: "רוצים שלום אבל ישראל מפריעה"

קצת לפני חג השבועות התקיימה ב"ממלכת ירדן" ועידת פסגה כלכלית אזורית בה השתתפו נציגים רשמיים מכל מדינות האיזור, כולל יו"ר הרשות הערבית ביהודה ושומרון: הדוקטור להכחשת שואה, המחבל בחליפה, מחמוד עבאס (המכונה אבו מאזן).

בנאומו אמר עבאס: "אנו שואפים לשלום צודק ומתמשך, לפתרון של שתי מדינות שחיות אחת ליד השנייה בשלום על פי היוזמה הערבית וההסכמים שנחתמו בעבר אך ישראל מפריעה לתהליך עם ההתנחלויות והכיבוש"

קיומה של ישראל מפריע ל"שלום" (עבאס בזמן נאומו בועידה)

קיומה של ישראל מפריע ל"שלום" (עבאס בזמן נאומו בועידה)

את מדינת ישראל לא ייצג אף נציג רשמי בועידה, אבל ישראלי אחד בכל זאת נכח שם: נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, ולמרות שאינו נושא בתפקיד רשמי ממשיך פרס לנהל "שיחות שלום", ולאחר הנאומים נפגש עם עבאס לפגישה קצרה בו ביקש ממנו לחזור למתן ומתן עם ישראל.

ולאחר פגישתו עם עבאס, במסיבת עיתונאים בשולי הועידה, קבע פרס (לא ברור על סמך מה) כי "בישראל ישנו רוב ברור לרעיון של פתרון שתי המדינות לשני עמים".
הוא הוסיף ואמר כי "הגעה להסדר מדיני היא אפשרית, הכרחית ודחופה. כעת יש הפרעות לתהליך השלום אבל אני מאמין שאפשר להתניע אותו מחדש, וכמה שיותר מהר יותר טוב. מה שברור הוא שאף אחד לא יכול להקפיא את המצב. הסטטוס קוו הוא לא אופציה"

החתרן חזר לסורו? (פרס ועבאס בזמן פגישתם ב"ירדן")

החתרן חזר לסורו? (פרס ועבאס בזמן פגישתם ב"ירדן")

יש לציין שבמהלך השנים האחרונות נערכו מספר סקרים שבדקו את מידת הנכונות של הציבור הישראלי לוותר על שטחי יהודה ושומרון לטובת "שלום" עם הערבים, אך בניגוד להצהרתו של פרס הרוב דווקא התנגד (ותוצאות הבחירות במהלך 6 השנים האחרונות מוכיחות כי הציבור אינו מוכן לוותר על יהודה ושומרון כדי להקים מדינה ערבית מספר 23).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *