הנצחת קסטנר בחיפה: ההוכחה שכסף יכול לקנות הכל

בחיפה הוחלט להנציח גינה ציבורית על שמו של ישראל קסטנר, לא פחות ולא יותר. אותו איש, אשר שופט בית המשפט המחוזי קבע כי מכר נשמתו לשטן. אותו קסטנר, שהיה שותף בלתי מעורער של הנהגת הנאצים ואף הגן עליהם במשפטי נירנברג.

כנראה שכסף במדינת ישראל יכול לקנות הכל. הנהגת חיפה מריחה מסירחון מזעזע על עצם הנצחתו של זה אשר רימה את יהודי הונגריה והיה אחראי על ה'סדר' בעת גירושם של יהודי הונגריה למחנות המוות.

במחשכים, בצנעה, וללא טקס (הגן הציבורי המנציח את היודנראט קסטנר)

במחשכים, בצנעה, וללא טקס ("גן ניצולי קסטנר")

ומי שלא יודע מה קסטנר עשה במהלך השואה.

פרשת קלוז' כמשל:
קלוז' הייתה עיר הולדתו של קסטנר, שכנה קילומטרים בודדים מגבול רומניה, 5 ק"מ בלבד!
גרו בה 20,000 יהודים. עם בוא הנאצים הוצאו היהודים מהעיר ובודדו בגטו שהוקם לידה. על 20,000 היהודים הללו שמרו … 20 ז'נדרמים הונגרים בלבד! בפיקודו של גרמני אחד בלבד….!
קסטנר הגיע לקלוז' ימים אחדים לפני הגירוש. בשיחותיו עם מנהיגי ואנשי העיר לא אמר מילה על הגירוש וההשמדה הצפויים להם בעוד ימים ספורים, למרות שלפי עדותו במשפט ידע על כך עוד קודם לכן. לא זו בלבד שלא הדליף את הכוונה לגירוש לאושוויץ שיוביל בידיעתו המוחלטת להשמדה.. הטעה את היהודים בקלוז' וסיפר להם סיפורים כי הם עומדים ללכת למקום בשם קלינרמז'ה ('שדה לחם') שם יעסקו בתעשייה, וגם יוכלו לקחת את בני משפחותיהם.. כי עבור הגרמנים הנאצים כביכול יהודים שנמצאים עם בני משפחתיהם יותר אפקטיביים בעבודתם.
בגלל שקריו המתועבים, ופשעיו של קסטנר… היהודים גורשו בשקט רב – בדיוק – אבל בדיוק – כמו שהנאצים רצו. בעוד 380 מקורבים , אנשי יודנרט, חברים וקרובי משפחה של קסטנר הועברו לבודפשט להמתנה ל"רכבת ההצלה"…. במקום להודיע ליהודים – שיכלו להתנפל על עשרים ז'נדרמים ובקלות יחסית יכלו להגיע לגבול רומניה ולהינצל, רובם המכריע היה יכול להינצל בצורה זאת. קסטנר מכר את היהודים תמורת מקורבים באדיבות הנאצים.

והנה מה שאומרים עליו ניצולי שואה:
-דוד רוזנר (איש מפא"י דרך אגב): "לא ידענו על אושוויץ. יכולנו לעבור את הגבול! רק מהלך חמישה קלימוטר והייתי מגיע לאמא שלי בעיר טורדה. היא ניצלה והגיעה לירושלים.. אני עליתי לקרונות המסע…"

-פאול גרוס: "אילו ידענו לאן פנינו מועדות, הינו קמים על הז'רדנמים. הינו צעירים ובריאים, בסך הכל היו רק עשרים ז'רדנמים.. יכולנו להתקיפם ולהורגם! מה יכולנו להפסיד, ממילא הועידו אותנו למשרפות באוושיץ'"

ושוב פעם – גטו קלוז' זה רק משל! כך ישראל קסטנר ימח שמו וזכרו, שם רשעים ירקב, עבר גטו-גטו, בהונגריה, כאשר כל פעם השתמש באותם שקרים ושיתף פעולה באופן מלא מול הגרמנים הנאצים. קסטנר באותה תקופה היה מוכר כמנהיג יהודי הונגריה הבלתי מעורער מטעם מפא"י (ואם הוא מטעם מפא"י באותה תקופה אז הוא מנהיגה הבלתי מעורער בכלל). את כל זה עשה כאשר הוא מהלך ללא שמירה, מהלך כאדם חופשי. וזה רק על קצה הקרחון ואפילו לא מתחיל לתאר את שאר הפשעים של קסטנר במהלך השואה, אחרי השואה (ביניהם הגנה על הנאצים במשפטי נירנברג).

484539-18

רודולף קסטנר: שותפו של השטן

אי לכך ובהתאם לזאת – קסטנר הוא אחת הדמויות האפלות ביותר בהיסטוריה של הנהגת היהודים. ראש וראשון לכל היודנראטים.
לקרוא רחוב על שמו?! אולי בגרמניה הנאצית, לא בישראל.
איזו בושה! אדם אשר הפקיר יהודים רבים בגיא צלמוות, עבור מספר מועט של בני משפחה ומקורבים, ראוי להיות מונצח ולהיקרא 'מציל'?!
עוד מצילים כאלו ואנחנו באמת נטבע בטמטום מוחלט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *