"עלינו למנוע את היעלמות יהדות ארה"ב"

בכנס שהתקיים היום (רביעי – י"ז באייר תשע"ו) בכנסת לציון תרומתה של יהדות ארצות הברית ליישוב היהודי ולמדינת ישראל השתתפו שורה של פוליטיקאים, וביניהם ראש הממשלה נתניהו ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

ראש הממשלה נתניהו התייחס לקשר בין יהדות ארה"ב לישראל: "אני בטוח שנמשיך לראות עלייה של צעירים אמריקאים לישראל. יש להם תרומה אדירה לישראל ולא רק בגלל התרומה לכלכלה, אלא גם בגלל התרומה האינטלקטואלית והבעירה הציונית. יש הרבה יותר ידע ביהדות ארה"ב על ישראל מאשר להפך, אבל צריך להכיר בכך שישראל היא בית לכל יהודי. זו צריכה להיות המדיניות שלנו. בעוד מאה שנה העם היהודי יהיה כאן ויהדות ארה"ב תעזור לו".

מי שהפתיע בנאומו בכנס היה יו"ר מפלגת "העבודה", יצחק (בוז'י) הרצוג, שבתור מנהיג מפלגה חילונית התייחס לסוגייה המרכזית והכואבת ביותר והיא ההתבוללות: "האתגר העיקרי שעומד בפני יהדות ארה"ב היא ההתבוללות. זהו אתגר עצום. עלינו למנוע את ההיעלמות של העם היהודי שם".

אחוזי ההתבוללות בקרב יהודי ארה"ב עומד כבר על כ-60 אחוזים, כאשר בערים מסויימות קהילות שלמות כבר נכחדו לחלוטין.

הרצוג: הפתיע והתייחס לסוגייה המרכזית אשר לרוב מטויחת

הרצוג: הפתיע והתייחס לסוגייה המרכזית אשר לרוב מטויחת

images

ובמקביל לאירוע בכנסת פורסם בארה"ב כי השחקן מייקל דאגלס, אשר נולד לאב יהודי מתבולל ואם גויה, יתרום יחד עם גופים נוספים כ-3 מליון דולר לחיזוק הקשר בין בני ההתבוללות (הכוונה לאלו שלא נחשבים ליהודים על פי היהדות) לבין שאר היהודים.

דאגלס, אשר קיבל מידי ממשלת ישראל לפני כשנה את "פרס בראשית" (מאין פרס נובל יהודי) אמר כי בתור בן לאב יהודי אשר לא התקבל כיהודי הוא מעוניין לדאוד לכל אלה אשר נמצאים במצבו: "כאדם שלא תמיד מקובל בקרב הקהילה היהודית בגלל שאמי לא הייתה יהודייה, אני רוצה לדאוג שכל אלה המבקשים קשר עם התרבות והמורשת היהודית – תהיה להם ההזדמנות"

 

One comment

  • אלון פלג

    האם היה לכם סירטון על היחסים בין הקהילה השחורה לבין הקהילה היהודית בארה"ב. לא מזמן נפטר מוחמד עלי ובתקשורת הישראלית השמיעו עלי דברי ביקורת ותישבוחות. כמעט לא ציינו שמוחמד עלי השמיע דברים אנטישמים נגד יהודים ונגד ישראל. האם הוא השתנה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *