משרד החינוך פסל ספר המעודד התבוללות מלהיכנס לתכנית הלימודים

הספר "גדר חיה" של הסופרת דורית רביניאן המספר על רומן בין יהודייה למחבל ערבי היה אמור להיכנס לתכנית הלימודים ולהילמד בשיעורי ספרות בבתי הספר בישראל, אלא שברגע האחרון פסלה הועדה הפדגוגית את הספר מלהיכלל בתכנית הלימודים ובכך נורתה יריית הפתיחה לקמפיין תעמולה אינטנסיבי של אתר התעמולה "הארץ".

הסופרת, שעד לאותו רגע נחשבה לאלמונית, זכתה לפירסום שעליו יכלה רק לחלום וספרה החל להימכר בכמויות עקב הגל התקשורתי שעוררו אתרי התעמולה של השמאל שמיהרו לראיין את רביניאן ולשמוע ממנה כי היא "בהלם אך לא מופתעת".

סופרים ופוליטיקאים המשתייכים לשמאל מיהרו לתקוף את שר החינוך, נפתלי בנט (הבית היהודי), על ה"צנזורה" שהוא מפעיל נגד כל מה שאינו יהודי כלשונם והגיבו בכל פורום אפשרי (ובעיקר ברשתות החברתיות).

שר החינוך בעצמו התראיין במהדורת החדשות של ערוץ התעמולה 2 וטען כי הספר מכיל ציטוטים המציגים את חיילי צה"ל כרוצחים וסדיסטיים והצהיר שהוא לא מתכוון לאשר את הספר לתכנית הלימודים.

ספר בינוני שקיבל יחסי ציבור של רב מכר (רביניאן לצד סיפרה שלא נכלל בתכנית הלימודים)

ספר בינוני שקיבל יחסי ציבור של רב מכר (רביניאן לצד סיפרה שלא נכלל בתכנית הלימודים)

דוגמית מהכתבות הרבות שעלו באתר "הארץ"

דוגמית מהכתבות הרבות שעלו באתר "הארץ"

2 comments

  • יהודי א-טומי

    נישואי תערובת מסכנים את המזה"ת בשואה
    |
    עקב נשואי תערובת יתערבבו בצבור החלוני אנשים רבים שאינם יהודים לפי ההלכה, ולא יהיה שום הכר בינם לבין החלוניים בני היהודיות, ואף יתוספו עליהם צאצאי התערובת, ואז כל אחד ואחד מבניו של הצבור העברי הלא-אורתודוקסי יעבור מהסטטוס הנוכחי של "בחזקת יהודי לפי ההלכה" לסטטוס של "ספק נכרי לפי ההלכה"—
    השנוי במעמדם של הלא-אורתודוקסים הרה אסון: היהודים שומרי המסורת, בגלל התגברות פחדם מנשואי תערובת של בניהם עם עברים-ספק-נכרים, ינקטו אמצעים להתבדלות (כבר עכשיו רבנים קוראים ליסד מרשם אוכלוסין פרטי, ומשלוב תוצאות סקרי דעת קהל, לרבות זה שפורסם ב"הארץ" 22.08.14, יוצא שעמדתם של רבים מאד מהמסורתיים היא כעמדתם של הדתיים, בענין ההתבוללות). האמצעים שינקטו המסורתיים והדתיים יהיו חמורים הרבה יותר משנוקטים הם היום כדי להתרחק מהצבור הלא-אורתודוקסי, ובנוסף, יחנכו מילדות להתיחס לגויים-העברים האסורים בחיתון כאל "מוקצה", כפי שנהגו אבותינו בגולה כלפי ה"שקצים" וה"שקצות", וההפגנות ה"גזעניות" לא תהינה עוד נגד התרועעות של חלוניים עם ערבים, הן תהינה נגד התרועעות של מסורתיים עם חלוניים—
    |
    התבדלות ממושכת מובילה לנכור הדדי. נכור הדדי ממושך מוביל לחסר אמון הדדי שיחמיר את העוינות ההדדית, ובתמצית, בלשונו של מרטין לותר קינג: "אנשים בדרך כלל שונאים אחד את השני … מפני שהם מופרדים". אכן, מדובר במעגל שוטה, וסופו- הפרדה חברתית מוחלטת. הפרדה חברתית מוחלטת בהעדר הפרדה גיאוגרפית בין הצדדים וללא הפרדה של מוסדות השלטון כרוכה בהרבה נקודות חכוך-פצוץ בין פצלי האוכלוסייה העוינים זה לזה. (גגלו:"מודל מתמטי, שמנבא את הסיכוי לאלימות על רקע אתני ודתי לפי פריסה מרחבית של האוכלוסייה")—
    |
    לכן צריך להקדים לשאול: האם חרות מ"רודנות פקידי ההלכה", שתחילתה ערבוב עם אנשים מחוץ לעם וסופה פלוג פנימי, לא תתגלגל במשך הזמן למלחמת אזרחים בין שני העמים העבריים העוינים שהיא תיצור? (מצבנו נפיץ בלאו הכי: ר' ידיעה מאת אמיר אורן ב"הארץ" 11.12.12 על הערכת קהילת המודיעין של ארה"ב שמביאה דעה על "עימות פנימי" בין "שמרנים" ו"מתנחלים" לבין "ליברלים" בישראל שיתרחש עוד לפני שנת 2030 ), האם מלחמת אזרחים בפועל או אפילו רק מיתון כלכלי מתמשך ללא סוף שיתחיל כבר בשלב שבו יתעורר חששם של המשקיעים מפני אפשרות להדרדרות למלחמה כזאת, לא יחלישו את מדינת ישראל עד כדי פתוי הערבים להנחית עליה מכת חסול וכך יביאו ל"ברירת שמשון"? האם "הקהיליה הבינלאומית" לא תקדם את פני הרעה הצפויה בכך שתעקר את כוח המגן הלא-קונוונציונלי של מדינת ישראל המפוצלת שאין לסמוך עוד על יציבותה הפוליטית?
    האם עוד ימצאו ערבים שירצו בפשרה עם מדינת ישראל אחרי שיווכחו שהיא כבר נכנסה למסלול של החלשות מתמדת?

  • יוסי בן-משה

    אל א"י עלו סביי וסבתותיי, על מנת שיוכלו לקיים ולשמר את מנהגי אבותיהם ולחיות לפיהם, ללא חשש התבוללות, מבלי להירדף בשל יהדותם. אלו לחמו, העלו מעפילים, סללו דרכים, נידבו אדמות, כספים ומזון, כדי שתקום מדינת ישראל. רצון להראות התבוללות, כדבר נורמאלי, מתועב ואסור לתת לו יד. גם אם הוצנח מהשר, כך צריך להיות וזו מהות הדמוקרטיה, זה רצון הבוחר וזהו. קל וחומר, ספר המציג (כך אמר השר, אני לא קראתיו) את חיילי צה"ל באופן שלילי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *