נס ציונה: ראש העיר חילק לבוגרי י"ב ספר על האסלאם

לפני צאתם לחופשת הקיץ קיבלו בוגרי י"ב בנס ציונה מתנה מיוחדת מראש העיר: ספר על תולדות הערבים והאסלאם ("פרקים בתולדות הערבים והאסלאם" של חוה לצרוס-יפה).

ראש העיר, יוסי שבו, יליד קהיר, הוא בעל תואר שני במזרחנות שפרש מהצבא בדרגת אל"מ (בין השאר כיהן בתפקיד מושל עזה והציר הכלכלי בקהיר) הסביר את בחירתו:  "חיפשתי מתנה ייחודית לתלמידי העיר. בעקבות עליית האיסלאם הקיצוני לכותרות חשבתי שמוטלת עליי המשימה להנחיל לתלמידי כיתות י"ב ידע, שלא מקבלים אותו בתיכון, בתולדות הערבים והאיסלאם. זהו ספר חובה בכל אוניברסיטה. הידע שספר זה מקנה תורם ליצירת שפה משותפת וסובלנות בינינו לבין הערבים. ככל שנדע יותר כך נפחד פחות ונבין שבתקופות העבר התקיים דו־קיום בין היהודים למוסלמים"

ההורים שמצידם לא אהבו את המתנה מטעמו של ראש העיר הגיבו בזעם וטענו: "האם זה מה שהילדים צריכים לקרוא בחופשה לפני שיתגייסו לצה'ל?"

בפוסטים נזעמים של הורים ברשת נכתב:

"זהו, הילדים שלנו כבר מכירים את מורשת ישראל, את פרקי הגבורה והתקומה, שראש העיר מעניק להם ספר על הערבים, על הקוראן?"

"אני בסיום י"ב קיבלתי את התנ"ך. אפשר לתת ספר על מורשת רבין, או ספר של גיבור ישראל אביגדור קהלני, שהוא תושב העיר. אני הייתי בעד לדבר עם הערבים, להבין אותם, אבל אחרי צוק איתן הבנתי שהם חופרים לנו מנהרות לתוך הבתים"

"לא נראה לי שהערבים מחלקים לתלמידים שלהם ספרים על היהדות"

שבו, שהוא איש ליכוד, נדהם מתגובות ההורים והגיב: "ראיתי ולא האמנתי. זו בורות לשמה. זהו ספר לימוד שמרחיב את ההשכלה על שכנינו. אם הורים כותבים דבר כזה אנחנו בבעיה קשה. מחר יבקשו לפסול את לימודי הנצרות. אני לא רוצה להשתמש במילה שבה השתמש עודד קוטלר, אבל משהו קורה בעם הזה, בניו של עם הספר, אם התגובות מיד מתלהמות נגד ספר לימוד. אני רואה איך זה מתקשר ישירות למלחמת התרבות שאנחנו עוברים בימים אלה".

התקשורת השמאלנית דיווחה על העניין ובכותרות בסגנון "הורים נגד ספרים" מתחו ביקורת חריפה נגד ההורים שכל רצונם הוא שילדיהם לא ייחשפו לחומר מסיונרי שמסלף את דת האסלאם ומציג אותה לצעירים כדת של שלום ואחווה במקום מה שהיא באמת – דת המטיפה לרצח של כל מי שאינו מוסלמי.

ספר על אסלאם במקום תנ"ך (ראש העיר שבו והמתנה שעוררה סערה)

ספר על אסלאם במקום תנ"ך (ראש העיר שבו והמתנה שעוררה סערה)

נזכיר כי בשנת 1996 למניינם חשף הרב אמנון יצחק כי בבתי הספר הממלכתיים בתל אביב מלמדים את דת האסלאם בהסוואה של לימודי ערבית.

One comment

  • סיהאלום תרס"ו

    עוד טיפש בשרות השמאל, שמתהדר בתואר נבוב , ריק מתוכן , ומחפש " כבוד" מדומה בתקשורת השמאלנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *