חשד: יהודים הציתו כנסייה נוצרית סמוך לכנרת

שריפה פרצה הבוקר (חמישי), ראש חודש תמוז תשע"ה (18 ליוני 2015 למניינם), בכנסייה נוצרית הממוקמת בצפון (סמוך לכנרת). למקום נגרם נזק כבד.
מדובר בכנסייה שנבנתה מחדש בשנות ה-80 של המאה ה-20 למניינם על חורבותיה של כנסייה עתיקה שהייתה ממוקמת במקום בו מאמינים הצלבנים כי אותו האיש האכיל אלפי בני אדם עם חמישה כיכרות לחם ושני דגים (ומכאן שמה: "כנסיית הלחם והדגים").

צוותי הכיבוי עמלו 3 שעות כדי לעצור את האש

צוותי הכיבוי עמלו 3 שעות כדי לעצור את האש

הנזק במתחם

הנזק במתחם

נכון לעכשיו לא ברור מה גרם לשריפה, אבל כצפוי החשד הוא כי יהודים "קיצוניים" ביצעו את המעשה. ככל הנראה כמחאה על פעילותם של הנוצרים בישראל להשיג ריבונות בקבר דוד המלך ע"ה.
במקום גם נמצאה כתובת גרפיטי עם הציטוט "והאלילים כרות יכרתון" (מתוך תפילת "עלינו לשבח").
יש לציין שרק לאחרונה המשטרה גירשה מתפללים יהודים ממתחם קבר דוד המלך כדי לאפשר לנוצרים לערוך שם טקס זר.

מפקד תחנת טבריה, סגן ניצב רן לוי, סיפר כי "מבחינתנו זהו אירוע קשה וחמור. אנחנו כרגע אוספים ממצאים בזירה על מנת להגיע לחשודים".

בכירי המגנים כמובן היו נשיא המדינה ריבלין וראשהממשלה נתניהו.

נתניהו פירסם כי "ההצתה המזעזעת של כנסייה היא התקפה על כולנו. חופש הפולחן בישראל הוא אחד מאבני היסוד של ערכנו והוא מוגן בחוק. נמצה את הדין עם האחראים למעשה הנפשע הזה. לשנאה וחוסר סובלנות אין מקום בחברה שלנו".
יש לציין כי נתניהו לא מזדעזע משלילת חופש הפולחן של יהודים בהר הבית.

ריבלין פירסם כי "זהו הרס נוראי של אתר קדוש ומקום תפילה, ואיום על רקמת החיים במדינתנו. אנו מחויבים כמדינה וחברה להגן על האתרים הקדושים לכל האמונות ולשמרם".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן (ליכוד) אמר כי "זהו מעשה פחדני ושפל שאני מגנה בחריפות. לא ניתן לאיש לערער את דו הקיום בין הדתות והעדות בישראל, פגיעה בעקרונות הסובלנות הבין הדתית היא פגיעה בערכים החיוניים ביותר למדינת ישראל, ואנו נפגין אפס סובלנות למעשים מסוג זה".

אולם הגינוי המפתיע ביותר הגיע מכיוונם של הרבנים הראשיים, אשר לא חיכו לממצאי חקירת המשטרה ופירסמו הודעות גינוי נגד יהודים.
הרב הראשי יצחק יוסף אמר כי "התנהגותם של המציתים מחילה עליהם דין ׳רודף׳ כלפי כל יהודי הארץ והעולם. הדת היהודית התגאתה תמיד בהיותה אור לגויים ולא חלילה להפך"
הרב הראשי דוד לאו אמר: "הפעולות שנעשו הבוקר על פי החשד בידי גורמים קיצוניים, נוגד את ערכי היהדות ואת המוסר האנושי".

הגינויים והמחאות נגד יהודים "קיצוניים" לא נשמעו רק מפיהם של ישראלים בישראל אלא גם מפי צלבנים החיים בישראל ואף מחו"ל.
שגריר גרמניה בישראל, אנדריאס מיכאליס, שאף הודיע כי יבקר בכנסייה אמר: "אני מגנה בחריפות את המעשה וכל צורה של אלימות נגד נציגיהם של מוסדות דת ונגד מוסדות הדת עצמם. יש להבטיח שמוסדות אלה יהיו ויישארו מוגנים בישראל".

נציגות הותיקן בישראל הגיבו ודרשו מממשלת ישראל לתת מענה למה שהם מכנים "תוקפנות נגד אתרים נוצריים": "אנו רואים זאת כהמשך לתוקפנות נגד אתרים קדושים לנצרות בשנים האחרונות שלא קיבלו מענה הולם מצד ממשלת ישראל וגורמי אכיפת החוק".

יש לציין שלמשטרה עדיין אין קצה חוט חוץ מאותו ציטוט שרוסס על קיר הכנסייה, ולמרות הכל הגינויים מתייחסים ליהודים.
נזכיר כי ברבים ממקרי העבר הוצתו מסגדים על ידי ערבים כדי להפליל יהודים, כאשר בחלק מהמקרים הערבים בעצמם אף ריססו כתובות "מוות לערבים".

הציטוט המצווה את היהודים להכרית עבודה זרה מהארץ: האם מדובר ביהודים או בגויים הנסים להפליל?

הציטוט המצווה את היהודים להכרית עבודה זרה מהארץ: האם מדובר ביהודים או בגויים המנסים להפליל?

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *