12 צרפתים נרצחו על ידי מחבלים מוסלמים. האם הסיבה היא ה"כיבוש"?

העיתון הסאטירי הצרפתי, "שארלי הבדו", פירסם בשם חופש הביטוי איורים לא מחמיאים במיוחד על מחמד בן עבדאללה (המתקרא "נביא" בפי הערבים), אך אנשיו שכחו עם מי יש להם עסק.

בשעות הבוקר של יום רביעי, ט"ז בטבת תשע"ה (7 בינואר 2015 למניינם), פרצו זוג מחבלים (אחים ממוצא ערבי המחזיקים באזרחות צרפתית) לבניין בו התקיימה ישיבת מערכת של העיתון הסאטירי ורצחו 12 בני אדם (מאיירים ועיתונאים העובדים בעיתון).

לאחר יומיים של מצוד הצליחה המשטרה הצרפתית לאתר את המחבלים כשאלה התבצרו בבית דפוס בעיירה הסמוכה לפריז, ולאחר מצור ממושך חוסלו המחבלים על ידי הכוחות הצרפתיים.

השבועון הצרפתי "שארלי הבדו" ידוע בצרפת כעיתון ש"אין לו אלוהים" ואיוריו לא חוסכים ביקורת מאף קבוצה או דת.
כך למשל, פורסמו בעבר בשבועון איורים שלעגו ליהדות ולשואה.

מסתבר שלהעליב מוסלמים זה שונה בתכלית מלהעליב יהודים ונוצרים, ולהלן חלק מהאיורים שעוררו את זעם המוסלמים בכל העולם:
מפתחiTumRdEJePilN-e1348078503609

לאחר הטבח החלו הפגנות מחאה והזדהות ברחבי העולם נגד פגיעה בעיתונאים וחופש הביטוי, ובמקביל החלו מאיירים מכל העולם לפרסם איורים המביעים תמיכה במאיירים של "שרלי הבדו".
בצרפת היו כאלה שהגדירו את הטבח כ"11 בספטמבר הצרפתי".

איור המדגיש כי הטבח בו נרצחו עיתונאים הוא כמו הפיגוע במגדלי התאומים בניו יורק

איור המדגיש כי הטבח בו נרצחו עיתונאים הוא כמו הפיגוע במגדלי התאומים בניו יורק

איור של הבריטי דייב בראון

איור של הבריטי דייב בראון

 

הפגנת תמיכה והזדהות בלונדון

הפגנת תמיכה והזדהות בלונדון

הפגנת הזדהות בצרפת

הפגנת הזדהות בצרפת

בעקבות הטבח הנ"ל שוב עולה השאלה שכל העולם המערבי שואל את עצמו – האם מליוני מוסלמים בקהילות הולכות וגדלות מהוות סכנה למשטרים הדמוקרטיים במדינות המערב?
במדינות כמו בריטניה וצרפת אחוז המוסלמים (רובם המוחץ מהגרים וצאצאי מהגרים) עבר את רף ה-10 אחוזים (כשבמדינות קטנות כמו שבדיה, הולנד, ובלגיה אחוז המוסלמים גדל במהירות).

פרשנים שמאלניים רבים בכלי התעמולה השמאלניים באירופה מנסים להרגיע שלא מדובר במחבלים המייצגים את רוב הקהילה המוסלמית בצרפת אלא באסלאמיסטים קיצוניים שלא מייצגים את רוב הקהילה המוסלמית ושהאסלאם האמיתי מתנגד לרצח, אך האם הדבר נכון?
מנגד טוענים אנשי ימין (שזועקים כבר שנים) כי האסלאם כתרבות ודת מנוגדת לחלוטין לתרבות המערבית בה חופש הביטוי הוא ערך מקודש.

כדי לנסות ולהראות לציבור הצרפתי המבוהל שאין סכנה מהאסלאם כדת והמוסלמים כקהילה הובאו לשידור ראיונות עם אימאמים ואנשי דת מוסלמים שגינו את הטבח ואף טענו כי הדבר מנוגד לאסלאם (תאקייה במיטבה ולא יותר), ומנגד אף שודר ראיון עם מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, מארי לה פן, שטענה שהשבועון "שרלי" אף פירסם איורים לא מחמיאים עליה ועל רעיונותיה, אך בשום שלב היא לא הסיתה לרצח נגד עורכי ומאיירי העיתון.

להלן סרטון שפירסמנו על האסלאם ההולך וגדל באירופה:

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *