שלום hebraic, להלן תגובתי לדבריך :
1. הצדוקים אינם התפתחות מאוחרת של היהדות, מאחר והצדוקים הם צאצאי צדוק הכהן, אשר חי בימי שלמה המלך . הצדוקים היוו את השליטה על העם מאחר והם כהנים, ובתנ"ך כתוב שיש לציית לכהנים (לכהן הגדול, יותר נכון) בפסוק כמו בספר דברים פרק יז' פסוקים ט'-יג' :
" ט וּבָאתָ, אֶל-הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם, וְאֶל-הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם; וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ, אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. י וְעָשִׂיתָ, עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ, מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה; וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת, כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. יא עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ לְךָ--תַּעֲשֶׂה: לֹא תָסוּר, מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר-יַגִּידוּ לְךָ--יָמִין וּשְׂמֹאל. יב וְהָאִישׁ אֲשֶׁר-יַעֲשֶׂה בְזָדוֹן, לְבִלְתִּי שְׁמֹעַ אֶל-הַכֹּהֵן הָעֹמֵד לְשָׁרֶת שָׁם אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אוֹ, אֶל-הַשֹּׁפֵט--וּמֵת הָאִישׁ הַהוּא, וּבִעַרְתָּ הָרָע מִיִּשְׂרָאֵל. יג וְכָל-הָעָם, יִשְׁמְעוּ וְיִרָאוּ; וְלֹא יְזִידוּן, עוֹד."
בקשר לפרושים, כ-200 שנה לפני חורבן ביהמ"ק השני קמה כת חדשה בעם ישראל. שנקראה כת "פרושים" (מיסדיה היה שמעון בן-שטח) שבצעה שיבוש ושינוי בדת היהודית, הפרושים, ככל כת בתחילת דרכה, היוו רק 6000 איש (בימי הורדוס), וטענו כי רק להם יש את הזכות לפרש, לבאר ולנסות ולהבין את האורייתא, ובנוסף לכך, הם הוסיפו קבצים ממוצאים שאין להם כל שחר היסטורי ואמיתי וזאת בכדי לשלוט בעם ישראל .
במשך הזמן מאז התרבו הסיעות בעם ישראל, עד המאה השמינית (למנין הנוצרים) שבה ענן-בן-דוד קיבץ את כל נאמני התורה הכתובה ("בני מקרא") לתנועה אשר תנסה להתנגד לתושב"ע, ענן עצמו ייסד כת משלו המכונה "ענניים" על שמו, אשר בסופו של דבר התמזגה עם הקראים אשר עמדו מול סיעה יחידה שפיתחה לעצמה מנהגים זרים שלא היו מוכרים לעם ישראל כחלק מהתורה בזמן מתן-תורה. הסיעה היחידה נקראה "רבניים" (או: תלמודיים) ואבותיהם הרוחניים היו מכת הפרושים.
לאחר תקופה זו הקראים היוו את רוב העם עד תקופת הצלבּנים במאה ה-11 (למניינם) שזרעו הרס בארץ, ופגעו בישוב היהודי בכלל א"י .
2. אין קשר בין עזרא הצדיק לבין המשנה, שנכתבה 500 שנים לאחר קום הכנסת הגדולה, את המשנה שהורכבה מדברי חכמי הכנסת הגדולה של ימי יהודה הנשיא שיננו בעל-פה ולכן היא נקראה התורה שבעל-פה, ולאחר מכן הוחלפה המשמעות האמיתית והמקור האמיתי של הביטוי הזה ע"י רבנים מסוימים למשמעות שקרית שהתורה שבעל-פה (המשנה, התלמוד והגמרא) ניתנו למשה בהר סיני, שוב, טיעון חסר שחר .
3. ממממ...אתה בטוח ? להלן ציטוט מוויקיפדיה :
"אין הכרה ברבנות היהודית - ובמשנה ובתלמוד. כמו כן אין הכרה בנביאים ובכתובים למעט ספר יהושע השונה מאוד מנוסח המקרא. תרגום לעברית בת ימינו של ספר זה נעשה לראשונה בידי רפאל קירכהיים בספרו כרמי שומרון (פרנקפורט תריא)."
ולכן, ע"פ מה שאמרת, ניתן להוכיח בוודאות שהמשנה והתלמוד אינם אותנטיים, הו, נפלת במלכודת של עצמך .
---
בקשר להודעתך השניה,
אתה בטוח שלא כתוב אילו מינים ? בחיי, אפילו אני כחילוני*-לעת-עתה* יודע שכתוב בתנ"ך אילו מינים יש לקחת בחג הסוכות, קרא בעצמך בויקרא פרק כג פסוק מ :
"ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר, כפֹת תמרים, וענף עץ עבת, וערבי נחל ושמחתם לפני ה' אלהיכם שבעת ימים. "
והרבנים הרחיבו את זה כרצונם, הרי אם יש לך תורה שבעל-פה, שאף אחד אחר לא יודע אותה מאחר ואתה המצאת אותה, אתה יכול לעוות את התורה האמיתית כפי שתרצה!!
כעת, שים לב למטאפורה :
שמות,פרק יג,פסוק 9
"והיה לך לאות על ידך ולזכרון בין עיניך,למען תהיה תורת יהוה בפיך,כי ביד חזקה הוצאך יהוה ממצרים"
וכעת,באותו הפרק ,פסוק 16
"והיה לאות על ידך ולטוטפות בין עיניך,כי בחזק יד הוצאנו יהוה ממצרים"
מטאפורה, או לא מטאפורה ?
אתה כנראה לא מבין שהחל מימי חז"ל התחילו, מעטים מאוד אמנם, להניח תפילין, איני מבין איך זה מוכיח שהניחו תפילין לפני חז"ל, ואתה שוב מוכיח שאני צודק !
הוכח לי שזה בפירוש לשים מזוזה על שערי ביתך, ושזה לא עוד מטאפורה, אה וhebraic, אני מציע לך לקרוא את הפרק שממנו אתה מצטט את הפסוק מאחר ואני בטוח שתמצא עוד פסוק המוכיח שגם המזוזה הינה מטאפורה מוחלטת כמו התפילין .
מצפה לתשובה,
אוהד .