ריבלין בכנס של הקרן החדשה: "יש לגבש ישראליות חדשה"

למרות הלחץ הציבורי והקריאות של הימין לבטל את השתתפותו ב"כנס גבעת חביבה" של "הקרן לישראל החדשה", נאם היום (חמישי – י' בסיון תשע"ה) נשיא המדינה רובי ריבלין (ליכוד) בכנס של ארגון השמאל הקיצוני, ובהתייחסו ליחסים בין יהודים וגויים בישראל אמר כך:

"יש צורך לגבש ישראליות משותפת – זהות ישראלית עדכנית. המציאות החברתית הזאת, היא מעין 'סדר ישראלי חדש'. מציאות שבה לא מתקיימים עוד למעשה רוב ומיעוט במובנם המקובל של ציבור ממלכתי גדול שלצדו חיים מיעוטים.
לכן, חשוב לומר שחזון השותפות לו זקוקה היום החברה הישראלית הוא כזה שעסוק בעיצוב שפה אזרחית, בבניית משק משותף ובגיבוש 'ישראליות משותפת'. לא רק לילד מתל אביב ולילדה מכפר קאסם, אלא להם, יחד עם הילד מבני ברק והילדה מבית אל. זהו החזון המלא והתקווה הישראלית להם אנו זקוקים.
על הציבור היהודי יהיה להכיר בכך שהציבור הערבי הוא בשר מבשרה של הארץ הזאת, ציבור מגובש בזהות ותרבות קולקטיביים. אסור שהתודעה וההיסטוריה הפלסטינית יוגדרו על ידי התנגדות לציונות או לעם היהודי.
על מנת לבסס את האמון בין הציבור הערבי ליהודי ובינו לבין מדינת ישראל יש להתמודד עם צמצום הפער בתקציבים, בתשתיות ובקרקעות. לאחר 67 שנים שבהן לא נבנה ישוב או עיר ערביים, הגיעה העת לעשות זאת"

בהתייחסו לפרס אותו אמור היה לקבל ריבלין מטעם הקרן החדשה אמר:
"לא באתי הנה היום על מנת לקבל פרס או הוקרה. משימת החיים של ביסוס השותפות בינינו טרם הושלמה וממילא אינני רואה לנכון לקבל פרס על משימה שעודנה מונחת לפתחנו במלוא חומרתה. את הדברים שהשמעתי כאן היום אמשיך לומר, כאוהבה של ארץ ישראל כולה, מעל כל במה ובכל מקום, בגבעת חביבה ובאריאל, בכפר קאסם ובחברון, ובלבד שהדבר יוכל לקדם אותנו אל היעד. ואני מאמין שעוד אזכה לקבל הפרס הזה למען כולנו"

עושה רושם שבדבריו מסכים ריבלין עם המטרה העיקרית של "הקרן לישראל החדשה", שהרי "ישראל החדשה" מבחינתם היא מדינה רב לאומית (וכפועל יוצא הארגון תומך כספית וציבורית באיזרוחם של פולשים זרים שפלשו לישראל מכל רחבי העולם השלישי, ובראשם הפולשים מאפריקה).

מאמץ את עמדות הקרן החדשה (ריבלין בעת נאומו בכנס הערב)

מאמץ את עמדות הקרן החדשה (ריבלין בעת נאומו בכנס הערב)

עוד לפני נאומו בכנס השמאל הקיצוני, אתמול (רביעי – ט' בסיון תשע"ה), בעת ביקורו בגבול הצפון אמר ריבלין:
"לא מתנגד למשא ומתן עם חמאס. אין לי רתיעה לנהל משא ומתן עם כל אחד שמוכן.
לישראל ופלסטינים יש אינטרס לשפר את איכות חייהם של תושבי רצועת עזה. שיקומה של עזה הוא אינטרס שלנו. יש להפריד בין ארגוני הטרור לבין האוכלוסייה האזרחית. ללא ספק אנחנו בלבנו עם תושבי עזה"

 

2 comments

  • כאשר ראש הממשלה הראשון דוד בן גןריון הכריז על הקמת מדינת ישראל הוא דיבר על מדינה יהודית ודמוקרטית בה יש
    שיויון זכויות לכל.
    המדינה היא מדינת הלאום של העם היהודי
    ושלו בלבד.
    הנשיא ריבלין לא היזכיר בנאומו את צמד המילים " מדינה יהודית " נראה בהחלט שריבלין מכוון חד משמעית למדינת כל אזרחיה.
    אין ארוחות חינם ואחמד טיבי יודע היטב מדוע תמך בריבלין לנשיאות..

  • צקצוק איתן

    לא הבנתי מה אתם רוצים מריבלין. הוא מציג את החזון של קרולין גליק ושל נפתלי בנט. לפני שמתנפלים עליו כדאי להבין את הרגישות של התפקיד שלו. הוא לא הנציג של הצל אלא של כל אזרחי מדינת ישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *