הסוציאליסט מנואל טרכטנברג הצטרף למפלגת "העבודה"

מספר שבועות לאחר האיחוד בין "התנועה" של ציפי שפיצר (לבני) ו"העבודה" של יצחק הרצוג הוצג הרכש החדש של הרשימה המאוחדת – פרופסור מנואל טרכטנברג שמיועד להיות שר האוצר במידה שציפי ובוז'י ירכיבו את הממשלה הבאה.

בימים האחרונים שמו של טרכטנברג נקשר דווקא בהקשר של מפלגת "כולנו" של משה כחלון, אך למרות ראיית עולם כלכלית משותפת, כחלון החליט לוותר על טרכטנברג משום דעותיו השמאלניות קיצוניות בנושא שלמות ארץ ישראל.

במסיבת העיתונאים שבה הוצג טרכטנברג אמר הרצוג: "יש קשר ישיר בן רווחת תושבי ישראל למצב המדיני. זהו קשר שמנסה לטעון נגד כל מי שטוען שאין קשר בן רווחה למדיניות חוץ"

טרכטנברג בעצמו החמיא לציפי ובוז'י ואמר: "אני מודע היטב לגודל האחריות וגודל השעה כולנו משתוקקים לדרך חדשה. אני מאמין שיש ביכולתי לחולל שינוי".

טרכטנברג, הרצוג, ושפיצר (לבני) במסיבת העיתונאים

טרכטנברג, הרצוג, ושפיצר (לבני) במסיבת העיתונאים

מנואל טרכטנברג, יש לציין, עמד בראש "ועדת טרכטנברג" שהוקמה על ידי בנימין נתניהו בקיץ 2011 למניינם לאחר "מחאת האוהלים" (פסטיבל קומוניזם שכונה על ידי התקשורת "המחאה החברתית"), ובהקשר של אותה מחאה אמרה היום חברת הכנסת סתיו שפיר (שהייתה מראשי ה"מחאה" ההיא) כי "טרכטנברג, שניסה לגייס את נתניהו ליישם את המלצות הדו"ח שחיבר, מכיר מקרוב ביותר את התנהלותו ותפישת עולמו של ראש הממשלה ומבין היום ככל הנראה שתחת מנהיגותו של נתניהו למשבר הכלכלי בישראל אין שום סיכוי לפיתרון. שלוש שנים אחרי שנפגשנו משני צדי המתרס אנו מתאחדים כדי לדאוג שהזעקה שעלתה מהרחובות תזכה סוף סוף למענה של ממש. לשינוי אמיתי. אין לי ספק שבממשלה שירכיבו הרצוג ולבני יוכל טרכטנברג להוציא לפועל את מסקנות הדו"ח שלו, שנתניהו חיסל בזו אחר זו, ואף הרבה יותר".

CAL0094763_l

השקפת עולם שמאלנית קיצונית. מנואל טרכטנברג

 

כזכור – נתניהו מציג עצמו כמנהיג שדוגל בכלכלה חופשית, אך למרות זאת הוא מינה את טרכטנברג הסוציאליסט לכהן כראש ועדה לבחינת יוקר המחייה בישראל, מה שמוכיח שוב שיש 2 נתניהו: האחד שמדבר והשני שעושה (וכמעט תמיד מדובר בדבר והיפוכו).

1645975864

נתניהו וטרכטנברג

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *