חג ה"מולד" בישראל ועלייה במספר הגויים בארץ

הערב (רביעי), ב' בטבת תשע"ה (24 בדצמבר 2014 למניינם), יחגגו הנוצרים בכל רחבי העולם את חג המולד – היום שלכאורה נולד אותו האיש.

על פי תורת ישראל הנצרות היא עבודה זרה וכל יהודי המציין יום זה נחשב למגדף ומחרף שם ה'. הרמב"ם אף מציין בספרו "משנה תורה" שאין לסחור עם הנוצרים לפני יום חגם.

בישראל חיים נכון לשנת תשע"ה (2015 למניינם) כמליון נוצרים (ערבים ושאר זרים מכל העולם), ומן הסתם גם אצלנו חגם של עובדי האלילים יורגש, ובניגוד לעשור הקודם שבו ההנוצרים חגגו בתוך כותלי בתיהם, בשנים האחרונות הם זוכים לשיתוף פעולה מצד הרשויות המקומיות, ובעיקר בערים המעורבות.

כך למשל "זכינו" לראות עצי אשוח מקושטים (שהוצבו על ידי העירייה) בירושלים, חיפה, ותל אביב.

בתל אביב ישנו הריכוז הגדול ביותר של זרים מכל רחבי העולם, ובעיקר מאפריקה ואסיה, ובשנים האחרונות ישנה תופעה – בכל בניין מגורים בו יש ריכוז גדול של זרים הם הופכים את המקלטים וחדרי המדרגות לכנסיות מאולתרות.

עובדים זרים מהפיליפינים בכנסייה מאולתרת בחדר מדרגות

עובדים זרים מהפיליפינים בכנסייה מאולתרת בחדר מדרגות

פיליפינית נוצרייה מצטלמת לצד עץ אשוח שהוצב בקניון בתל אביב

פיליפינית נוצרייה מצטלמת לצד עץ אשוח שהוצב בקניון בתל אביב

בערים כמו חיפה וירושלים הזרים אפילו לא היו צריכים לטרוח. העירייה עשתה עבורם את העבודה כשהציבה עצי אשוח במרכזי הערים.

עץ חג מולד בחיפה

עץ חג מולד בחיפה

כולנו מתמקדים באוייב הערבי, אבל שוכחים שבישראל ישנם עוד מליוני זרים שאינם ערבים.

ככל שמספר הזרים בתוך מדינת ישראל יילך ויגדל (לעומת מספר היהודים שיקטן) נהיה עדים ליותר עצי אשוח שיוצבו בכל רחבי ישראל, ואפילו לא בערים המעורבות.

לא מן הנמנע שבעשור הבא יהיה לנוצרים ייצוג משמעותי בכנסת ומשום כך הם וודאי ידרשו שיום חגם יוכר כחג רשמי במדינת ישראל (בדומה לחגים היהודיים).

יש לזכור שאחוז היהודים בתוך "הקו הירוק" רק הולך וקטן – בשנת תש"ס (2000 למניינם) עמד אחוז היהודים בתוך "הקו הירוק" על יותר מ-80 אחוזים, אך נכון לעכשיו אחוז היהודים עומד על 75 אחוזים (ירידה של יותר מ-5 אחוזים בתוך עשור).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *