דעה: תקשיבו לשוקן ואולי אפילו תפיקו תועלת מדבריו

המו"ל ואחד מבעליו של כתב התעמולה האנטישמי "הארץ", התבטא השבוע בחשבון הטוויטר שלו כי מבחינתו הטרור הערבי בישראל הוא מוצדק עקב היותם של הערבים "נכבשים" ו"נגזלים", וכי פיגועי ההצתות האחרונות הם פעולה מוצדקת של התנגדות לכיבוש.

בציוץ שפירסם (וכבר הספיק להרגיז את כל המזוייפים של הימין) נכתב כי "זכותו וחובתו של הנכבש והמנושל ליידות אבנים ולהצית אש"

נציין ונזכיר כי שוקן הוא לא היחיד המשתייך לערוגת הריקבון הנקראת "הארץ" שמתבטא בעד הטרור הערבי, אלא גם עמירה הס (אחת מבכירות הכותבות בכתב התעמולה הנ"ל) כתבה ב-2013 למניינם מאמר בו היא תומכת ב"זכותם" של הערבים ליידות אבנים על יהודים.

אך לפני שמתחילים לספק לתועמלני הרייך החדש את הסחורה (גידופים וקללות ללא תכלית) יש לקבוע סוגייה אחת מרכזית – הרי אם זכותו של הנכבש והנגזל ליידות אבנים ולהצית אש, הרי שקודם כל צריך לקבוע מיהו הנכבש והנגזל.

והרי אף בר דעת שפוי (כולל שוקן וחבריו) לא יכחיש שההסטוריה הערבית בארץ ישראל היא זעומה וחסרת כל בסיס לעומת ההסטוריה הישראלית, ואף יותר מכך – הערבים אפילו לא נתנו לארץ את השם שמאחוריו הם מסתתרים ("פלסטין") אלא משתמשים במונח רומי לטיני אותן הם קיבלו ב"ירושה" (לאחר שכבשו את הארץ מידי הביזנטים במאה ה-7 למאה הנוצרית).
כך שלפי כל הנתונים ההסטוריים הכובשים כאן הם הערבים ואילו היהודים הם מנושלים ונכבשים, כך שאם נתייחס לדבריהם של שוקן וחבריו, הרי שזוהי פנינה שיכולה לתת לגיטימיות חד משמעית לפעולות אלימות של יהודים נגד ערבים (כמו למשל שריפת הבית בכפר דומא בו נהרג בין היתר תינוק ערבי).

ולכן יש לחשוב פעמיים לפני שצועקים ומגדפים את אנשי השמאל האנטישמי כדוגמת שוקן וחבר מרעיו. לפעמים אפשר ואף צריך להשתמש באמירותיהם לטובת העניין הישראלי בארץ ישראל.

אך יש לציין – למרות הכל אין אנו קוראים לפעולות אלימות ומחתרתיות כנגד הכובש הערבי (למרות היותו כובש וגוזל). אנו קוראים למדינה לעשות זאת בעזרת זרועות הבטחון שלה.
אך אם בכל זאת יהודים מסויימים קמו ועשו מעשה אנו לא נגנה אותם כי כפי ששוקן אמר: זאת זכותו ואף חובתו של הנכבש!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *