4 חברי כנסת חשפו: חטפו תינוקות מזרועות בני משפחתנו

בס"ד

בדיון על חשיפת הפרוטוקולים בנוגע לחטיפת ילדי תימן, המזרח והבלקן, סיפרה ח"כ נאווה בוקר כי היא עדיין מקווה לראות את אחותה ואחיה שנעלמו. "דאגו לטייח את הפרשה", טענה. ח"כ יואב בן-צור: "דודי הצליח למצוא את בתו הבכורה – מאומצת".

אנו הכהניסטים מדברים על פשע זה במשך 45 שנים. הגזענים של השמאל והימין המזוייף תמיד שנאו וזילזלו באחינו המזרחים וביצעו שואה רוחנית נגדם ונגד ילדיהם.

הנה סרטון שעשינו בשנת 2008 למניינם:

והנה מאמר מהאתר הבוגדני NRG:

ארבעה חברי כנסת חשפו היום (ג') בדיון על חטיפת ילדי תימן, המזרח והבלקן כי בני משפחתם הינם קורבנות הפרשה. נאווה בוקר (ליכוד) יואב בן צור (ש"ס), נורית קורן (ליכוד) ויוסי יונה (המחנה הציוני) הודו כי בני משפחתם נפלו קורבן לפרשה.

ח"כ יואב בן-צור מש"ס הדהים את היושבים כשסיפר כי דודו אף מצא את ביתו לאחר שנים רבות. "לקראת סוף חיי דודי, הוא הצליח למצוא את בתו הבכורה כוכבה", חשף באומץ. "היא הייתה מאומצת אצל משפחה. בניו ובנותיו לא יודעים על הנושא הזה. הם הצליחו בתחנונים רבים לראות את ביתם ל-10 דקות, והיא לא רצתה איתם קשר. נולדו לה תשעה ילדים מאז".

חברי הכנסת דרשו לפתוח את הפרוטוקולים של ועדת החקירה הממלכתית שעסקה בחטיפת ילדי תימן, המזרח והבלקן, שעדיין נתונים תחת חיסיון ל-70 השנה הקרובות. "האנשים שביצעו את הפשעים הנוראיים האלה", האשימה ח"כ נאווה בוקר, "לקרוע תינוקות מהידיים של ההורים שלהם, דאגו לכסות את עצמם ולטייח כל מה שקשור בפרשה הזו".

בוקר סיפרה כי אחותה נחטפה וגם אחיה, שנאמר להוריה שמת, עשוי להיות בין החיים. "אמי הייתה אישה מאוד תמימה. הם לא יכלו לחשוב שיש במדינת ישראל אנשים שמסוגלים לשקר ולגנוב ילדים מההורים שלהם", היא תיארה. "ככל שבמשך השנים התפרסמו מקרים דומים, הבנו במשפחה שיש מצב שאחותי לא באמת נפטרה אלא נחטפה ונמסרה למשפחה אחרת. אמי לא בחיים, אנחנו לא יודעים מה עלה בגורלה של אותה אחות, זה חוסר ידיעה מוחלט".

לגבי אחיה הבכור, שנפטר כשהיה בן שנה וחצי, "גילינו לפני עשר שנים משהו מדהים", חשפה ח"כ בוקר. "הגיע אלי כתב של עיתון מקומי שחקר את הנושא הזה, ואמר לי 'יש לכם שני קברים בשם אחיך, ציון ג'רחי'. קיבלנו תשובות מגומגמות. אחרי כמה חקירות ושאלות הנחנו את זה. היום כשהנושא הזה הועלה שוב, הפצע הזה נפתח אצלי מחדש.

"זה מסתורין מאוד גדול, מעלה תהיות רבות", היא אמרה. "איפשהו בעולם הזה אולי קיימים לי אח או אחות. אם הם קיימים הייתי רוצה לפגוש אותם. זה מצב הזוי, לא יעלה על הדעת שדבר כזה קרה".

הנציג האחראי לארכיונים, הבהיר כי "הממשלה יכולה להורות לנו לפתוח את החומר ברגע שהיא תחליט. היא לא יכולה להפר את חוק הפרטיות – אפשר לשנות את החוק בכנסת. המשפחות יהיו יכולות לראות, אבל רק הן". יחד עם זאת, הוא ציין כי ניתן יהיה להשחיר את שמות האנשים ולחשוף את הפרוטוקולים בלי לפגוע בפרטיותם.

בדיון בנושא, בהובלת ח"כ מאיר כהן, סיפר גם ח"כ יוסי יונה כי בת דודו נלקחה מידי אמה. "דוד שלי מנחם ודודה שלי אדלה, שהלכו לעולמם, הייתה להם ילדה בשם ציפורה שצריכה להיות עכשיו בגילי", הוא פתח וסיפר. "היא חלתה בצהבת, אושפזה והייתה בשלבי החלמה מתקדמים. האם הניקה אותה וביקשו ממנה לקחת אותה מבית החולים. אחר כך אמרו לה שביתה מתה. היא אמרה להם – 'איך זה הגיוני?'

"היא מתארת באופן מצמרר את הריצה שלה בין מסדרונות בתי החולים. דודי מנחם הגיע לבית החולים ודרש לראות תעודת פטירה. בהיפוך לא ברור, אמרו לו 'מה, אתה חושבת שאתה חי בעיראק? אנחנו לא מוציאים תעודות פטירה לילדים בגיל הזה'".

כשציפורה המנוחה כביכול, הגיעה לגיל 18, "כמו שקרה במקרים רבים הם קיבלו צו גיוס. בני דודים שלי – יש להם אחות איפשהו בעולם והם רוצים לדעת מה עלה בגורלה. הם הפרטים שהפרטיות שלהם נפגעת כל יום מזה עשרות שנים, כשמדברים על חיסיון ועל פרטיות".

ח"כ נורית קורן הייתה נרגשת מאוד בדבריה, כשסיפרה ש"לקחו לדודה שלי את הילד אחרי הרבה שנים שהיא לא הצליחה ללדת. זה פשוט פשע. אני כאמא וסבתא לא מבינה איך יכול להיות שלוקחים לך את הילד. תמיד האנשים שסיפרו את הסיפורים האלה נחשבו הזויים, עכשיו זה לגיטימי לספר את הסיפור".

היא סיפרה עוד כי "היום קיבלתי טלפון מזעזע. נאמר לי שאמא ילדה תאומים, האם הניקה תאום אחד ותאום שני נשאר בבית התינוקות. בא מישהו לקח את התינוק מבית התינוקות והלך. יודעים מי האיש הזה. ניסו למצוא אותו. אני מזועזעת".

ח"כ קורן שחקרה את הנושא אף אמרה כי "זה יותר מ-1053 ילדים, הרבה יותר. אני מאוד מקווה שנסגור את הפצע המקומם הזה. הגזענות לא הסתיימה, אני מקווה שנוכל לשים לה סוף. אני לא אסלח על זה עד שנעשה צדק. אני רוצה לחקור את האמת, לא להאשים אף אחד, לתת להורים מנוחה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *