ליברמן: "תומך בפתרון שתי המדינות"

בס"ד

שר ה"ביטחון" החדש אביגדור ליברמן הדגיש אתמול שהוא ומפלגתו תמיד תמכו בהקמת מדינה "פלסטינית" בלב ליבה של ארץ ישראל. אכן ליברמן ומפלגת "ישראל ביתנו" במשך שנים רבות מציעים מסירת ירושלים בירתנו, יהודה ושומרון ואפילו חלקי ארץ ישראל שבתוך "הקו הירוק" למחבלים המרצחים הנאצים של פת"ח. ההצעה של ליברמן יותר שמאלנית ממרץ כי אפילו מרץ לא מציעה מסירת חלקי א"י בתוך "הקו הירוק". אתמול גם ראש הממשלה ביבי נתניהו מיד הסכים עם המדיניות ההתאבדותית של ליברמן השמאלני הקיצוני.

Leader of the Yisraeli Beiteinu party Avigdor Lieberman (L) speaks with Likud party member Reuven Rivlin as they attend the swearing in ceremony for the 18th Knesset on February 24, 2009. Photo by Amos Ben Gershom/GPO/Flash90 *** Local Caption *** îìéàä ëðñú äùáòä ëðñú 18 àáéâãåø ìéáøîï øåáé øéáìéï çâéâé

Leader of the Yisraeli Beiteinu party Avigdor Lieberman (L) speaks with Likud party member Reuven Rivlin as they attend the swearing in ceremony for the 18th Knesset on February 24, 2009. Photo by Amos Ben Gershom/GPO/Flash90 *** Local Caption *** îìéàä
ëðñú
äùáòä
ëðñú 18
àáéâãåø ìéáøîï
øåáé øéáìéï
çâéâé

הנה מאמר מהאתר האנטישמי MAKO:

ליברמן: "תומך בפתרון שתי המדינות"

שר הביטחון הנכנס נשא הצהרה יחד עם ראש הממשלה נתניהו. על נאומו של נשיא מצרים א-סיסי: "עלינו להרים את הכפפה"; נתניהו: "מוכנים למו"מ על יוזמת השלום הערבית". 55 הצביעו בעד, 43 נגד; בני בגין נמנע.

ליברמן בדרך לקריה, ממשלת נתניהו התרחבה ל-66 ח"כים: מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) סופית את מינויו של ח"כ אביגדור ליברמן לשר הביטחון – ובכך הפכה את צירוף מפלגת "ישראל ביתנו" לממשלה לרשמי. ליברמן, שהגיש התפטרות מהכנסת במסגרת "החוק הנורווגי", צפוי להיכנס רשמית לתפקידו לאחר חפיפה קצרה. 55 חברי כנסת תמכו במינויו, לעומת 43 בלבד שהתנגדו: רוב חברי הרשימה המשותפת נעדרו מהדיון. ח"כ בני בגין מהליכוד, שהתנגד פומבית למינוי, נמנע בהצבעה. לאחר הדיון השמיע ליברמן אמירות מפויסות והביע תמיכה בפתרון שתי המדינות: הוא אף ציין כי ביוזמת השלום הערבית "יש אלמנטים חיוביים".

לאחר השבעת ליברמן, נשא השר הטרי דברים יחד עם ראש הממשלה. נתניהו פתח ואמר: "אני מבקש להבהיר שאני מחויב להשיג שלום עם שכנינו הפלסטינים ועם כל שכנינו. יוזמת השלום הערבית כוללת מרכיבים חיוביים שיכולים לסייע לשקם משא ומתן קונסטרוקטיבי עם הפלסטינים. אנו מוכנים לקיים משא ומתן עם מדינות ערב על היוזמה. למטרה זו אנו מקדמים בברכה את נאומו האחרון של נשיא מצרים א-סיסי והצעתו לקדם שלום וביטחון באזור".

ליברמן הצטרף לדברי ראש הממשלה והודה לו: "אדוני ראש הממשלה, עוד פעם תודה רבה על ההחלטה למנות אותי לשר הביטחון ותודה לממשלת ישראל וכנסת ישראל שהביעו תמיכה בהחלטה זו. אני הקשבתי לכל מה שאמרת ואני בהחלט מסכים לכל הדברים, כולל שתי מדינות לשני עמים. היו הרבה ספקולציות מה המדיניות של הממשלה – אני רוצה להזכיר ששנים רבות ישראל ביתנו דיברו לא פעם על ההכרה בפתרון שתי מדינות לשני עמים. אני תמכתי מאוד בנאום בר אילן".

שר הביטחון הוסיף: "אני חושב שנאומו של הנשיא א-סיסי היה חשוב מאוד והוא יוצר הזדמנות אמיתית שחובה עלינו לנסות ולהרים את הכפפה. מסכים שגם ביוזמה הערבית יש כמה אלמנטים מאוד חיוביים, שמאפשרים לנהל דיאלוג רציני עם כל השכנות באזור". נתניהו סיכם את ההצהרות ואמר: "הממשלה תנהל מדיניות ביטחון אחראית, שקולה וגם תקיפה אבל לא תפסיק לחפש נתיבים לשלום ואנחנו מאוחדים בזה. אני רוצה לברך את שר הביטחון ליברמן, נעבוד במשותף לשני היעדים הללו גם יחד".

One comment

  • בוזי מחכה לריבונד כשבנט יתעורר מאוחר ויצא מהממשלה.
    כמו לפני ההתנתקות המפדל נזכרת לצאת מהממשלה אחרי שהכל כבר אבוד.
    בנט סמרטוט מארץ הסמרטוטים מיחל לליטוף מביבי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *