נתניהו ויעלון לא עושים כלום נגד ה"אלוף" יאיר גולן שמשווה את ישראל לגרמניה הנאצית

בס"ד

ממשלת הימין מזוייף נותנת לנו צבא עם אלופים שתומכים באויבינו, צבא שמגרש יהודים מאדמתם ומעולם לא מגרש ערבים, צבא שהורס בתי כנסת ביהודה ושומרון ומעולם לא הורס מסגדים, צבא שעוצר גיבורי נוער הגבעות, צבא שמאמן מחבלי פת"ח ואש"ף, צבא שעוצר חיילים שיורים במחבלים נאצים, וצבא שקושר את ידיהם של חיילינו בכל קרב ומלחמה.

Yair Golan with Netanyahu and Yaalon1

הנה מאמר מהאתר הבוגדני של חדשות 2:

סערת הנאום: "הסיפור מאחורינו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן הרמטכ"ל יאיר גולן נפגשו בטקס הרמת כוסית של פורום מטכ"ל – ולחצו ידיים. "סיפור הנאום מאחורינו", אמר נתניהו. "אני רואה בזה אירוע חד פעמי, ומכאן כולנו ממשיכים יחד".

לחיצת היד בין השניים באה לאחר שראש הממשלה מתח ביקורת קשה על נאומו של סגן הרמטכ"ל גולן, שהשווה בין תהליכים המתרחשים בישראל כיום לבין תהליכים שאירעו בגרמניה בשנות ה-30. "ההשוואה שעלתה בדבריו של סגן הרמטכ"ל בתהליכים שאפיינו את גרמניה הנאצית לפני 60 שנה היא מקוממת", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "הדברים מופרכים מיסודם".

"הדברים שנאמרו לא היו צריכים להיאמר בשום עת ובוודאי לא בעת שנאמרו", הוסיף נתניהו. "הם גורמים עוול לחברה בישראל והם גורמים לזילות השואה. סגן הרמטכ"ל הוא קצין רב זכויות, אבל דבריו בעניין זה היו שגויים לחלוטין ואינם מקובלים עליי".

"הרבה דברים נאמרו בימים האחרונים על מדינת ישראל", ציין ראש הממשלה. "אין מדינה שאין בה גילויים של חוסר סובלנות ואלימות, אבל הדמוקרטיה הישראלית איתנה, היא מוקיעה את הגילויים האלה ומטפלת בהם באמצעות החוק ובאמצעים אחרים".

הסערה החלה ביום רביעי האחרון, אז נאם גולן בעצרת זיכרון לציון יום השואה והגבורה בתל יצחק, שם אמר כי "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז – לפני 70, 80 ו-90 שנה – ומציאת עדות להם כאן בקרבנו, היום, ב-2016". הדברים השנויים במחלוקת עוררו הדים וגררו גינויים וביטויי תמיכה כאחד.

בנאומו החריג, מתח גולן ביקורת על ההסתה בישראל של שנת 2016 ואמר כי היא תוביל להידרדרות מוסרית. "השואה צריכה להביא אותנו להרהורים מעמיקים בדבר אחריותה של מנהיגות ובדבר איכותה של חברה והיא חייבת להוביל אותנו לחשיבה יסודית על איך אנו, כאן ועכשיו, נוהגים בגר, ביתום ובאלמנה, ובאלו שדומים להם", אמר סגן הרמטכ"ל.

"הרי אין יותר קל ופשוט מלשנוא את הזר, אין יותר קל ופשוט מלעורר חרדות ומלהלך אימים", ציין גולן. "אין יותר קל ופשוט מהתבהמות, התקרנפות והתחסדות. ביום השואה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבנו ניצנים של חוסר סובלנות, ניצנים של אלימות, ניצנים של הרס עצמי בדרך ההידרדרות המוסרית".

2 comments

  • שחר אברהם אטדגי

    איזה לא עושים כלום, ביבי יודע לגנות, לרצות, לנאום ולשכנע והוא בוודאי יעשה משהו… נכון?

  • השמאלנים בצמאת הצבא שומרים לביבי על השקט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *