"החיילים הם סמן של הכיבוש ופגיעה בהם אינה טרור"

מאז פרשת החייל שחיסל מחבל "מנוטרל" סירב חבר הכנסת זוהיר בהלול ("העבודה") להגדיר את הערבי שחוסל כמחבל (דבר שאפילו שמאלנים הסכימו לגביו).

הערב (שבת – א' בניסן תשע"ו), באירוע "שבתרבות" בעכו, הוא חידד את עמדתו וטען כי גם ארגונים כמו האצ"ל והלח"י וההגנה פגעו בחיילים בריטים כחלק מהמאבק לעצמאות וכי גם ל"פלשתיני" מותר כחלק ממאבקו בכיבוש להילחם בחיילים:
"האצ"ל, הלח"י, ההגנה – כל הארגונים היהודיים יצאו לרחובות מול החיילים של המנדט הבריטי כדי לחולל את מדינתכם שהפכה להיות מדינה מדהימה. למה לפלסטינים אסור?"

עוד טען בהלול שגם מנהיגים יהודים כמו אהוד ברק ("אם הייתי פלשתיני הייתי מחבל"), וציפי לבני ("מחבל הפוגע בחייל אינו טרוריסט") טענו אותו הדבר וכי זו צביעות ומוסר כפול לתקוף אותו ולא אותם:
"מה יעשה פלסטיני שכבר 49 שנה נאנק תחת עול הכיבוש, מקפח את חייו, מחפש את חירותו ועצמאותו ולא מקבל? החיילים מבחינתו הם הסמן של הכיבוש. אהוד ברק אמר 'אם הייתי פלסטיני הייתי מחבל'. ציפי לבני אמרה, עוד לפני שחברנו למפלגה אחת, שלא כל מי שנלחם בחיילים כנגד הכיבוש הוא טרוריסט. למה התנפלתם על זוהיר ולא התנפלתם עליהם?"

מי שעוד השתתף באירוע היה חבר הכנסת אבי דיכטר מהליכוד שתמה על השימוש במונח "מדינתכם" מצדו של בהלול, והאחרון ענה לו "זו מדינת היהודים ולא מדינת הערבים. אתה מקצין את ההגדרות של המדינה. במקום מדינה יהודית דמוקרטית, אתה אומר מדינת הלאום היהודי, אז מה אתה בא אליי בטענות כשאני אומר זו מדינתכם? זו מדינתכם!"

דיכטר ובהלול במהלך העימות בעכו

דיכטר ובהלול במהלך העימות בעכו

וזה המקום לציין שלפני 30 שנה התייחס הרב כהנא הי"ד למעמד הערבים ה"ישראלים" בישראל וטען כי הם אינם יכולים להזדהות עם מדינה המגדירה עצמה כמדינה יהודית ולכן הם יעשו הכל כדי לשנות את ההגדרה הזאת (מה שאנו רואים לנגד עינינו היום).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *