סיכום 2015 במדד הטרור העולמי

המכון למחקר בטחון לאומי מפרסם את סיכום מדד הטרור לשנת 2015 למניינם, ועל פי הנתונים עולה כי בשנה הנוצרית האחרונה חלה עלייה במספר הקורבנות ובמספר הנשים שהוציאו לפועל פיגועים ברחבי העולם.

יורם שוייצר, שעומד בראש הפרויקט לחקר הטרור ומלחמה בעצימות נמוכה במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), מסביר כי ב-2015 אירעו  452 פיגועי התאבדות, כאשר מתוכם 122 פיגועי התאבדות היו באפריקה (בה יש סכסוכים עקובים מדם בין מוסלמים לבין כל השאר).
המזרח התיכון ממשיך להוביל את הטבלה המפוקפקת עם 207 פיגועים.

שוויצר מציין שהמונח "פיגועי התאבדות" מתייחס רק לאלה שיצאו ל"משימה" כשהם נושאים על גופם חגורת נפץ כדי להתאבד תוך כדי ביצוע הפיגוע, ולכן הוא לא כלל בתוך הנתונים את פיגועי הסכינים למשל שמתרחשים זה שלושה חודשים ברחבי ארץ ישראל: "להגדרה שלי נכנסים כל הפיגועים שבוצעו כשהמתאבד נושא חומר נפץ על גופו או באמצעות פלטפורמה ניידת. הם מוחדרים או נשלחים למטרתם, ומותם הוודאי מגדירם כמתאבדים. זה לא כולל פיגועי הקרבה למיניהם וגם לא סכינאים או אוחזי מספריים".

ולנתון המעניין ביותר (שהוא אף הצפוי ביותר) מתוך הדו"ח: כמה פיגועים מתוך כלל פיגועי ההתאבדות בוצעו על ידי מוסלמים ובשם האסלאם?

ובכן –  450 מתוך 452 פיגועי ההתאבדות בוצעו על ידי מוסלמים, כאשר השניים הנותרים בוצעו על ידי המחתרת הכורדית ועל ידי תומכת של ארגון שמאל בטורקיה (שסביר להניח שגם היא הייתה מוסלמית).

לצפייה בראיון המלא עם יורם שוויצר ליחצו כאן.

מחבלים מוסלמים מניפים את הקוראן שבשמו הם יוצאים לרצוח "כופרים"

מחבלים מוסלמים מניפים את הקוראן שבשמו הם יוצאים לרצוח "כופרים"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *