עקב ביקוש גבוה: "מיין קאמפף" של היטלר חוזר למדפים

לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה חוזר "מיין קאמפף", המניפסט הגזעני של אדולף היטלר יש"ו, למדפים בגרמניה.

הספר הגיע למדפים כבר ביום שישי האחרון (כ"ז בטבת תשע"ו – 8 בינואר 2016) בגרמניה, וההפצה המחודשת מתאפשרת עקב זכויות היוצרים שתוקפן פג החודש.

המהדורה שמופצת תהיה בעלת 1948 עמודים (כפול מגודלה של המהדורה המקורית), וזאת עקב הכנסתם של 3,500 הערות של היסטוריונים וסופרים.

הביקוש למהדורה החדשה גבוה בהרבה מהציפיות ובמכון להיסטוריה בת זמננו במינכן (שפרסמו את המהדורה החדשה) סיפרו כי מספר ההזמנות גבוה כמעט פי ארבעה ממה שהגיע לחנויות עד כה – 15 אלף לעומת 4,000. המוציאים לאור סיפרו כי קיבלו בקשות לתרגם את המהדורה החדשה לאיטלקית, צרפתית ואנגלית ולהפיץ אותה גם בטורקיה, פולין, דרום קוריאה וסין.

אולם הפצת הספר לא נגמרת רק בחנויות הספרים: מורים רבים בגרמניה כבר קוראים לאפשר את לימוד הספר בבתי הספר כדי לחנך את הדור הצעיר נגד גזענות, ושרת החינוך הגרמנית, יוהנה וונקה, שתומכת בהוצאה המחודשת אמרה: "אני חושבת שלא צריך להתכחש אליו. טאבו כזה לפעמים יכול להיות לא יעיל".

בקרב הארגונים היהודיים בגרמניה המגמה היא מעורבת, כאשר מצד אחד ישנם ארגונים המברכים על פרסום המהדורה המחודשת והגדירו אותה כניסיון להיאבק באנטישמיות על ידי הצבת האידיאולוגיה הנאצית בהקשר היסטורי., ומאידך ישנם ארגונים כמו הוועדה לתביעות יהודיות נגד גרמניה שקראו לאסור את הפצת הספר משום שלטענתם מדובר במכה בפרצוף של ניצולי השואה שאף גורמת נזק לתדמיתה של גרמניה.

ביקוש גדול מהצפוי (המהדורה המחודשת של "מיין קאמפף" בחנויות הספרים)

ביקוש גדול מהצפוי (המהדורה המחודשת של "מיין קאמפף" בחנויות הספרים)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *