לראשונה: "חינוך" לקבלת סטיות גם בחינוך הדתי

שנת הלימודים תשע"ו כבר נפתחה ולאחרונה פורסם בגאווה (תרתי משמע) כי לראשונה תוכנס לחינוך הדתי לאומי תכנית שתכלול התייחסות לסטיות כמו הומואים ולסביות (מה שמכונה "חד מיניים").

במסגרת התכנית החדשה של החינוך הממלכתי דתי (ששמה "בית ומשפחה – חינוך להתמודדות בעולם משתנה") מוזמנים לראשונה המורים בחינוך הממלכתי דתי לעסוק באופן נרחב בסוגיית החינוך המיני במסגרת כוללת של חינוך לענייני משפחה.

התכנית תעסוק בנושאים כמו גיל ההתבגרות, התפתחות גופנית ומיניות בריאה, התמודדות עם פיתויים, שוטטות באתרי אינטרנט, ו"על הדרך" גם בנושאים "נטייה וזהות מינית" (מכבסת מילים לסטייה מינית).

לטענת ראשי החינוך הממלכתי דתי מדובר בנושא שאי אפשר להתעלם ממנו.

עורכי התכנית התייחסו לתכנית החדשה ומסרו: "אנו פועלים להעלאת המודעות של הצוות החינוכי לצרכים של הנוער בתחום התפתחות הזהות והנטייה המינית ולחשיבות העיסוק בנושא. מתוך כך מפתחים כלים שיכולים לתת מענה לשאלות של אנשי צוות, הורים ותלמידים בתחום הזהות והנטייה המינית".

נכון לעכשיו התכנית החדשה לא תחייב את בתי הספר הדתיים, אלא היא ניתנת לבחירה ושיקול דעת של כל בית ספר, ובהתאם לכך גם הכעס של ארגוני הסוטים.

דניאל יונס, יו"ר ארגון 'חברותא – הומואים דתיים', ברך את מנהל החינוך הדתי על ההחלטה להכניס את נושא הסטייה המינית  למערכת הלימודים הדתית אך סייג ודרש כי ייתנו לארגונו וארגוני סוטים נוספים גישה ישירה למוחותיהם של הילדים: "אין די בהצהרות ופרסומים, אנחנו מצפים לראות גם אכיפה של הדברים בכל מוסדות החינוך הדתיים. כמו-כן, בחוברת שפורסמה לא מוזכרים ארגונים שעשויים לסייע לא/נשי החינוך במלאכתם. דיבור שגוי ו/או מוטעם בהומופוביה דתית עשוי ליצור יותר נזק מתועלת, וראוי הוא שיזמינו אותנו, לצד ארגוני קהילה נוספים כגון שב"ל, כדי הדברים יעשו באופן הטוב ביותר. דברו איתנו – לא עלינו! ותנו לנו לעזור לכם במהלך חשוב זה!"

גם ארגון הו"ד (הומואים דתיים) ברכו על התכנית החדשה לשטיפת מוחותיהם של ילדים קטנים אך כמו דובר ארגון "חברותא" סייגו וטענו כי חייבים לתת לאנשיהם גישה ישירה לילדים על מנת ששטיפת המוח ועיוות ההלכה יהיו נא יעילות הרבה יותר: "מברכים על הצעד וקוראים לשר החינוך ולהנהלת חמ״ד להכניס את ארגון הו״ד המשמש כמרכז סיוע ותמיכה, חינוך והסברה, הפועל בשת״פ עם רבנים, לשיח ישיר עם המרפ״ד של מוסדות החינוך מתוך המחויבות להלכה והאחריות הציבורית״.

מנדי מיכאלי, מנכ"לית ארגון הנוער הגאה, הגיבה גם היא וטענה כי למרות ה"התקדמות" הדרך עוד ארוכה עד אשר כל ילד יהודי יכיר בסטייה מינית כנורמה מקובלת: "יש עוד דרך ארוכה לעשות במיוחד בחינוך הדתי. אנחנו נמשיך לשקף לאנשי החינוך את החוויות הקשות של הנוער במסגרות השונות ולדרוש ממערכת החינוך לייצר מרחב בטוח לכל התלמידים והתלמידות, נקדם הפעלה של תכנית ניר בבתי ספר ברחבי הארץ, ליצירת שיח חינוכי נגד להטבופוביה וגזענות וכמובן נמשיך להפעיל את הקבוצות הדתיות הגאות, אליהם הגיעו בשנה החולפת מאות בני ובנות נוער מהמגזר הדתי״.

יש לציין ולהזכיר כי לאחר אירוע הדקירה במצעד התאווה האחרון (2015), בו נרצחה הנערה שירה בנקי, הודיע שר החינוך בנט (הבית היהודי) כי יפנה תקציבים לטובת "ארגון הנוער הגאה".

ילדים יהודים: על הכוונת של ארגוני ה"חינוך מחדש"

ילדים יהודים: על הכוונת של ארגוני ה"חינוך מחדש"

המטרה: ליצור סוטים חובשי כיפה

המטרה: ליצור סוטים חובשי כיפה

שר החינוך נפתלי בנט: האיש אשר אחראי על חינוך ילדיכם

שר החינוך נפתלי בנט: האיש אשר אחראי על חינוך ילדיכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *