ט' באב תשע"ה: ערבים מתפרעים ותוקפים יהודים בהר הבית

למרות הצהרות חוזרות ונשנות של מנהיגי המדינה כי הר הבית תחת ריבונות ישראלית, בפועל שולטים שם הערבים על ידי הוואקף המוסלמי שמנהל את האתר כראות עיניו.

אחרי מתיחות של עשרה ימים (עוד מתחילת חודש אב), בהם לא היה ברור אם יהודים יורשו להיכנס להר הבית ביום הצום (שחל השנה בתאריך י' באב), על רקע חודש הרמדאן המוסלמי (בו קיבלו הערבים הקלות מפליגות), ועל רקע חילול בית כנסת בירושלים, עלו יהודים היום להר הבית אך למרבה הצער הם לא זכו ליום שקט על הר המקדש, אלא להיפך.

img80631

הכוח שמשטרתי שהשתלט על פורעים שהתבצרו בהר עוד מאמש

הערבים מילאו אחר כל הציפיות וכהרגלם בקודש החלו את המופע השנתי כבר אתמול בערב, עת התבצרו במהלך שעות הלילה כשהם חמושים באבנים, זיקוקים ובבקבוקי תבערה. וכאשר החל משעות הבוקר החלו היהודים לעלול להר החלו הערבים ליידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוח המשטרה שנכח במקום.
לאחר שכוח של מג"ב ומשטרה השתלט על המתפרעים, החזיר את השקט, ואיפשר לפתוח את הר הבית לביקורים, גם אז לא נרגעו הרוחות, כאשר עשרות ערבים וערביות החלו לקרוא קריאות "אללה אכבר" לעבר היהודים שעלו להר.

קבלת פנים של "שלום" (הציוד ששימש את הפורעים הערבים בהר הבית)

קבלת פנים של "שלום" (הציוד ששימש את הפורעים הערבים בהר הבית)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עסקים כרגיל (ערביות צועקות לעבר יהודים בהר)

עסקים כרגיל (ערביות צועקות לעבר יהודים בהר)

במקרה אחר יהודי, אשר העז לקרוא "שמע ישראל" על ההר, נעצר מיד והורד מההר.

אולם הר הבית לא היה המוקד היחידי בו יהודים הותקפו.
גם במערת המכפלה, קברם של שלושת אבות האומה, ניסו הערבים להפר את הסדר ולפגוע בקדושת היום.
הכל החל כאשר המואזין הערבי במערת המכפלה הפריע אמש (מוצאי שבת) לקריאת מגילת איכה וכרז בכריזה, חרף העובדה שלא היה מדובר בזמן תפילה של מוסלמים.
המתפללים היהודים שהפצירו בשוטרים שיפסיקו את ההפרעה ולא נענו מצדם, החליטו לעשות מעשה וחסמו את החדר בו שהה המואזין ומנעו ממנו לצאת ממערת המכפלה.
במקום התפתח עימות בין לוחמי משמר הגבול והמתפללים, שדיווחו על שימוש בגז פלפל נגדם.

 

One comment

  • פשוט בושה למדינת ישראל . אלפי ערבים נאצים יש"ו צועקים אללה אכבר ולא עושים להם כלום , ויהודי אחד אומר שמע ישראל ועוצרים אותו .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *