ברגע האחרון: נתניהו ובנט סיכמו וממשלת נתניהו ה-4 תושבע בשבוע הבא

לאחר חודשיים של משא ומתן ארוך והפכפך הצליח נתניהו לסכם עם "הבית היהודי" על הצטרפותם לממשלה, ובכך השיג את הרוב המינימלי הדרוש (61 מנדטים) להקמת ממשלה.

על פי ההסכם עם בנט "הבית היהודי" יקבלו את תיק החינוך (בנט), החקלאות (אורי אריאל), וברגע האחרון את תיק המשפטים לאיילת שקד (תיק אותו רצו ב"בית היהודי" כבר מלפני הבחירות).

יו"ר "הבית היהודי", נפתלי בנט, אמר לאחר הסיכום: "היתה לי שיחה טובה מאוד עם ראש הממשלה ובמהלכה הודעתי לו שהבית היהודי תומך בממשלה בראשותו.  אדוני ראש הממשלה, אנחנו מאחוריך. נעזור ונסייע לך למען הצלחת הממשלה בראשותך, כי אין לנו ארץ אחרת".

נתניהו הודה בדבריו לבנט על המאמץ ורמז שאולי ייתכנו שינויים נוספים בדמותם של שותפות נוספות:
"אני רוצה להודות לכם על המאמץ במו"מ הזה וגם לאורך כל השבועות האחרונים. אני בטוח שאף אחד לא מופתע שהמו"מ הזה התמשך, עם כל הסיעות. איש גם לא מופתע שהוא הסתיים במועדו.
אמרתי ש-61 זה מספר טוב ו-61 פלוס זה מספר עוד יותר טוב. אבל זה מתחיל ב-61 ואנחנו נתחיל. יש לנו הרבה עבודה לפנינו. שיהיה בהצלחה רבה לכולנו ולעם ישראל"

נתניהו ובנט לאחר הסיכום

נתניהו ובנט לאחר הסיכום

מיד לאחר ההודעה על כך ששקד תמונה לשרת המשפטים, החלו להתפרסם גינויים ודברי נאצה מצד השמאל, החושש ממהלכיה של שקד כשרת משפטים.
שקד התבטאה בעברה כי יש לרסן את יכולתו של בית המשפט העליון לבטל חוקים של הכנסת: "תפיסת העולם שלי היא שאין איזון כיום בין הרשות המחוקקת לשופטת. יש עליונות של השופטת על המחוקקת והמבצעת. הרשויות שנבחרות על ידי הציבור לא מצליחות לממש את ייעודן ואת רצון העם".

גורמים במערכת המשפט שהתראיינו לתקשורת השמאל צוטטו כשהם אומרים: "מלכתחילה ממנים שר עוין. הם מזמינים קרבות. אם היא תפעל להגשמת מה שהיא אמרה בעבר, היא תגרום נזק כבד וחמור.
זה מינוי שהוא מפלט פוליטי במסגרת גיבוש הקואליציה, אבל זה הרבה יותר מזה. זה מינוי שעלול לגרום נזק חמור למיצובה של ישראל בעיני העולם כמדינה דמוקרטית"

חשש כבד מכהונתה כשרת משפטים (איילת שקד)

חשש כבד מכהונתה כשרת משפטים (איילת שקד)

בקרב השמאל המוצהר התגובות לא איחרו לבוא.
חברות הכנסת ממר"צ, זהבה גלאון ומיכל רוזן, הגיבו על דבר הקמת הממשלה אך כצפוי התמקדו במינויה של שקד למשרד המשפטים.

גלאון כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "הממשלה החדשה של נתניהו היא הכרזת מלחמה על הדמוקרטיה, על שלטון החוק ועל אזרחיה. ממשלה שתמשיך להעביר מאות מיליוני שקלים בשנה להתנחלויות, שתרסק את בית המשפט העליון ואת חופש הביטוי"

רוזן הגיבה ואמרה: "מאמינה שייעודו של שר הוא להגן ולחזק את המשרד אליו נבחר. איילת שקד חותרת לעשות ההיפך הגמור במשרד המשפטים: היא מאיימת להחליש את מערכת המשפט, להתנגד לפסיקות מחייבות של בג"צ ולערער מהיסוד את האיזון שבין הרשויות"

גלאון (מימין) ורוזן: חשש כבד בקרב השמאל מריסון החונטה המשפטית השמאלנית

גלאון (מימין) ורוזן: חשש כבד בקרב השמאל מריסון החונטה המשפטית השמאלנית

לעומת הביקורות מצד אנשי מערכת המשפט והפוליטיקאים מהשמאל, ישנם גם דעות הפוכות.
שר המשפטים לשעבר (בממשלת אולמרט), דניאל פרידמן, שבעצמו ניסה לרסן את מערכת המשפט הגיב למינויה הצפוי של שקד ואמר: "זה מינוי טוב מאוד. היא אדם מוכשר, עם קול ייחודי והיכולות שלה מאוד מרשימות. היא אדם מתאים לתפקיד הזה".

פרידמן: ניסה לרסן את החונטה המשפטית אך נכשל

פרידמן: ניסה לרסן את החונטה המשפטית אך נכשל

כעת, לאחר כל ה"ברכות" לה זכתה ממשלת נתניהו החדשה בכלל, ושרת המשפטים החדשה בפרט, כל עיני הציבור היהודי מצפים לראות אם שקד תעמוד מאחורי הצהרותיה בעבר ואכן תרסן את החונטה המשפטית השמאלנית, או שכמו כל כך הרבה מקרים מהעבר, ההר יוליד עכבר.

 

2 comments

  • מבחינתי שהממשלה תיפול עוד חודשיים רק שבחודשיים האלה לפני שתיפול תעשה כמה שיותר יותר נזק ל"בג"ץ ,לתקשורת האנטישמית שנאת חינם,ולכל הקפיטליסטים של התאגידים שהרסו את ישראל ושולטים עלינו,שיברחו בחזרה לחו"ל אמן!

  • דוד איש

    איילת שקד היא באמת האדם המתאים ביותר להתמודד עם החונטה הנפשעת של המשפח, אבל המלאכה לא קלה, זוהי נקודת הארכימדס של השמאל הבוגדני, שדרכה, קרי דרך בגץ וגרורות המשפח שלו, הוא משליט את רצונו האנטי ציוני, האנטי יהודי והאנטי אנושי על המדינה כולה. השמאל כבר הצליח להרוס כל חלקה טובה במדינה ואנו רואים לנגד עינינו חלאות כמו שי ניצן או כמו רות דוד בלום שהפכו את מערכת המשפט למפעל לתפירת תיקים לחפים מפשע, לבית חרושת לשוחד ושלמונים, עיוות דין והרס שלטון החוק כאשר רוממות שלטון החוק בעיניהם. על איילת לפעול מהר, לפני שהפושעים יתפרו לה תיקים. צריך להיות ברור לכולם שמרגע שנבחרה, התגייסה החונטה כולה – ראינו זאת היום בקול פלשתין מירושלים אסתי פרז – להשמיד את איילת היקרה. אם תתמהמה או תהסס, או תפעל באיטיות רבה מדי או שתתן לביבי לתקוע לה מקלות בגלגלים, היא תחוסל פוליטית. השם יתברך, הושע את ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *