האם יהודייה שהתאסלמה הצטרפה לדאעש?

סלאח א-דין מחמיד, ערבי המחזיק בתעודה כחולה, העוסק בהוראה באום אל פאחם פירסם ברשת תמונות שלו במדי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש), ועל פי דבריו הוא נמצא בסוריה עם אשתו, עולה מברית המועצות לשעבר שהתאסלמה, ובנו התינוק (שאף צולם על ידו בעודו שוכב בין מחסניות נשק).

עדיין לא ברור אם אשתו היא יהודייה או שמדובר באחת ממאות אלפי הגויים שהתסננו לישראל בחסות "חוק השבות" המקנה אזרחות גם לצאצאי יהודים שהתבוללו.

בהודעה ששלח לחבריו כתב מחמיד: "א-סלאם עליכום. שמי אבו אל-חארית' אל-מקדסי סלאח א-דין מחמיד. אני מאשר שאני נמצא במדינה האיסלאמית יחד עם אשתי שהתאסלמה והצטרפה אליי. רק לפני חודש ימים נולד לנו תינוק"

עוד הוסיף מחמיד כי בתחילה הגיעו הוא ואשתו לעיראק, שם נולד בנם, ולאחר מכן הגיעו לסוריה.

מחמיד כבר נעצר לפני מספר חודשים על ידי המשטרה בחשד לחברות בארגון אחרי שבביתו נמצאו חומרי הסברה, דגלים וסמלים של הארגון האסלאמי, אולם בית משפט השלום בחדרה החליט לשחררו.

2 מהתמונות שפירסם מחמיד

2 מהתמונות שפירסם מחמיד

תינוק יהודי בסוריה? (בנו של מחמיד כפי שצולם על ידו)

תינוק יהודי בסוריה? (בנו של מחמיד כפי שצולם על ידו)

יש לציין שמחמיד הוא לא הערבי ה"ישראלי" הראשון שהצטרף לדאעש.
לפניו היו כבר מספר ערבים "ישראלים" שהצטרפו לארגון, כאשר אחר מהם רביע שחאדה מנצרת (קרוב משפחתו של מחמיד) שקיבל את תואר "השוחט הפלסטיני" בדאע"ש.

מקרה מפורסם אחר של ערבי "ישראלי" שהצטרף לדאעש היה סיפורו של ד"ר עת'מאן עבד אלקיעאן, שאף הוא הגיע לסוריה אך נהרג באחת הקרבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *