בנייה בלתי חוקית: הערבים בונים פי 16 יותר מהיהודים

לאחר שבימים האחרונים התפרסם כי ממשלת ישראל מקפיאה בנייה יהודית (לעומת הערבית), אתמול (א') התקיים בכנסת דיון בועדת חוץ ובטחון לענייני יו"ש בו נחשפו היקפי הבנייה הערבית הבלתי חוקית בשטחי C של יהודה ושומרון (שטחים שבהם מתגוררים כ-400 אלף ישראלים ושלפי כל ההערכות עתידיים להיות חלק ממדינת ישראל).

אולם בשטחי C לא מתגוררים רק ישראלים, אלא גם כ-90 אלף ערבים "פלשתינים", ובדיון היום נחשף כי בשנה האחרונה (2014 למניינם) נבנו על ידי הערבים כ-550 מבנים בלתי חוקיים, וזאת לעומת כ-140 מבנים בלתי חוקיים של יהודים.

מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, שהשתתף בדיון אמר כי "המושג איפה ואיפה לא קיים ועדיף לא להיכנס למספרים היכן יש יותר בנייה בלתי חוקית והיכן פחות. הדבר לא יסייע לאף אחד מהצדדים".

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי), שהשתתפה בדיון אמרה כי "היקף הבנייה הבלתי חוקית של הערבים בשטחי סי הוא אסטרונומי. מדובר בתופעה מאורגנת מתוקצבת ומתוזמנת על-ידי הרשות הפלשתינית והאיחוד האירופי, שהמנהל האזרחי לא פועל כראוי כדי למנוע או לבלום".

עובד ערד, מתנועת רגבים, שאף הוא השתתף בדיון אמר כי "לא ייתכן שהרשות הפלשתינית פועלת לילות כימים להשתלט על אדמות מדינה ומשרד הביטחון עומד מנגד. כל מי שנמצא בשטח רואה בעיניים שהמנהל האזרחי לא מבצע אכיפה של ממש".

ערד אף חשף בפני חברי הוועדה תצלומי אוויר בהם ניתן לראות את מאות המבנים הלא-חוקיים שבנו פלשתינים בשטחי c. מהתצלומים ניתן היה להיווכח עד כמה הבנייה הלא-חוקית של הערבים היא דפוס פעולה ממוסד ומתוכנן מראש של הרשות הערבית שנועד ליצור עובדות בשטח דווקא באזור עוטף ירושלים. המימון כפי שהוצג בדיון מגיע מארגונים בינלאומיים ובעיקר ממדינות האיחוד האירופי.

 

השתלטות ערבית על אדמות מדינה. באישור של ממשלת ישראל

השתלטות ערבית על אדמות מדינה. באישור של ממשלת ישראל

יש לזכור שפוליטיקאים רבים ממחנה ה"ימין" הציעו בעבר לספח את שטחי C אפילו ללא הסדר ולאזרח מיידית את עשרות אלפי הערבים המתגוררים שם.

מושחתים ורמאים רבים מהמחנה המתחזה אפילו התעמתו ביניהם מה לספח ואת מי לאזרח.

עוד יש לזכור כי על כל בנייה יהודית בלתי חוקית ישנם עשרות עתירות לבג"ץ (על ידי ערבים ושמאלנים), והריסות של המאחזים היהודיים, אבל כשזה נוגע לבנייה ערבית לא רק שלא הורסים אלא "מכשירים" את הבנייה.

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אף התבטא בעבר שיש לגרש יהודים מאדמות שלכאורה שייכות לפולש הערבי ביהודה ושומרון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *