"פיטורי עובדים ערבים היא פעולה גזענית ובלתי חוקית"

פחות מיממה לאחר הטבח בבית הכנסת בירושלים הודיע ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, כי הוא מפסיק לאלתר את עבודתם של כל העובדים הערבים אשר מספקים בעיקר שירותי בנייה ונקיון במוסדות העירייה (בעיקר בתי ספר וגני ילדים), וזאת לדבריו כדי "לחזק את תחושת הבטחון".

בנוסף החליט ראש העירייה להציב מאבטחים בגני ילדים הסמוכים לאתרי בנייה בהם עובדים או עבדו ערבים.

בהודעה בדף הפייסבוק שלו פירסם שמעוני את החלטתו ואף הודה למשטרת אשקלון על שיתוף הפעולה, אך מהמשטרה נמסרה הודעה אחרת ובה נאמר: "אין הנחיות חריגות לגבי אשקלון, נעצור רק את מי שאין לו אישור עבודה. לא נסלק עובדים ערבים ישראלים או פלסטינים שיש בידיהם אישורי עבודה, כפי שמחייב החוק. באשקלון אין כל היערכות מיוחדת פרט להחלטה כלל ארצית להגביר במעט את הסיורים בעיר על מנת לשפר את תחושת הביטחון. כך או כך, חיי השגרה באשקלון נמשכים כרגיל".

570807340976590490190no

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני. על הכוונת של השמאל והמתחזים של הליכוד

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני. על הכוונת של השמאל והמתחזים של הליכוד

אלא שכאן לא נגמרה הפרשה, משום שגורמים בליכוד והשמאל כבר הביעו את זעמם על ההחלטה לפטר ערבים מעבודתם, והתגובות לא איחרו לבוא.

שרת המשפטים, ציפורה שפיצר (לבני), שביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה (יהודה וינשטיין) לבחון את חוקיות הצעד של העירייה, אמרה: "מדובר בדרישה לאפליה קבוצתית שלא על רקע חוות דעת ביטחונית כללית או ספציפית. אפליית עובדים או דורשי עבודה על רקע לאום או דת היא אסורה ויש לטפל בכך במלוא חומרת הדין".

שרת המשפטים שפיצר (לבני). דואגת לזכויות הערבים

שרת המשפטים שפיצר (לבני). אסור לפטר ערבים

ראש הממשלה נתניהו: "אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל. אל לנו להכליל ציבור שלם בשל מיעוט קטן אלים ומתלהם. רובם המכריע של אזרחי ישראל הערבים הם שומרי חוק, ומי שמפר את החוק – אנו פועלים נגדו בנחישות".

ראש הממשלה נתניהו.

ראש הממשלה נתניהו. פועל בנחישות כלפי ערביי התעודה הכחולה?

שר הפנים הטרי, גלעד ארדן (ליכוד): "ההחלטה פסולה בעיני וביקשתי מהגורמים המקצועיים במשרד הפנים לבדוק את חוקיותה. בעת הזו על המנהיגות לפעול להרגעת הרוחות ולהשבת הביטחון האישי".

שר הפנים ארדן. משרדו מנפיק תעודות כחולות לערבים

שר הפנים ארדן. משרדו מנפיק תעודות כחולות לערבים

שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי): "99.9 אחוזים מערביי ישראל נאמנים למדינה. יש מיעוט קטן מאוד שפועל נגדה. המדיניות של ישראל היא יד קשה נגד המחבלים ויד מחבקת לנאמנים. כשר הכלכלה לא אתן יד לפגיעה באף עובד על רקע דת או גזע. לכן הנחיתי את אנשיי להגביר את האכיפה בתחום האפליה. הדמוקרטיה נמדדת במצבים קשים והמבחן שלנו הוא דווקא בימים הקשים".

השר בנט. שקרי דעת קהל בקרב הערבים מוכיחים כי רובם בעד השמדת מדינת ישראל

השר בנט. סקרי דעת קהל בקרב הערבים מוכיחים כי רובם בעד השמדת מדינת ישראל

יו"ר ועדת הפנים מירי רגב (ליכוד): "ההחלטה היא שגויה. התקופה האחרונה קשה ומורכבת, ועלינו לבחון בשיקול דעת ובאחריות כל החלטה שכזו רק לאחר התייעצות עם הגופים הרלוונטיים, לרבות השב"כ ומשטרת ישראל. אנו חיים במדינה יהודית-דמוקרטית, הדוגלת בשוויון וחופש העיסוק, ועל כן צריך לבחון כל מועמד לתפקיד על פי השיקולים הרלוונטיים. אין מקום להחלטה גורפת רק בגלל שאדם הוא ערבי".

ח"כ מירי רגב. נהנית מדימוי של ימין קיצוני אך פוזלת לשמאל בכל הזדמנות

ח"כ מירי רגב. נהנית מדימוי של ימין קיצוני אך פוזלת לשמאל בכל הזדמנות

התגובות בקרב הערבים והשמאל המוצהר היו צפויות.

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ): "מדובר בגזענות מהסוג הנחות ביותר. בתירוץ עלוב של 'תחושת ביטחון' מבקש שמעוני להפוך את אשקלון ל'עיר נקייה מערבים' ולזהם אותה בגזענות אנטישמית. אני קורא לשר הפנים גלעד ארדן וליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס לגנות בפומבי את שמעוני ולדרוש ממנו לחזור בו מהחלטתו על כל משמעויותיה".

ממלא מקום ראש עיריית רהט, עטא אבו מדיאם: "זו החלטה גזענית שלא מוסיפה לכל הניסיונות לחזור לשגרה ומכניסה את כל האזור לוואקום. יש כאלה שקוראים לא להכניס יהודים לרהט ואני נאבק בקיצוניים גם בצד שלי. הדבר הזה הוא פגום ופסול, צריך לקרוא לדו קיום וסובלנות. ההחלטה של ראש עיריית אשקלון היא חסרת אחריות ואנחנו מטילים עליו את מלוא האחריות אם מישהו ייפגע. הרבה בדואים מבקרים באשקלון, אשדוד ובכל הנגב. הדאגה שלנו גדולה מאוד. אני קורא לממשלה וליועץ המשפטי לממשלה לקרוא את האיש הזה לסדר".

ערבים בעלי תעודה כחולה שהתראיינו אמרו כי "לראש העיר אין יכולת לקבוע מי יעבוד והיכן. הוא לא יכתיב לנו איפה לעבוד. אנו נשארים במקום עבודתנו ירצה או לא ירצה"

ובינתיים, עד שיימצא פיתרון, הורים יהודים שישלחו את ילדיהם לבתי הספר והגנים בכל הארץ ימשיכו לדאוג שמא ערבי העובד בסמוך יחליט שבאותו היום הוא מעוניין ב"עשיית מצווה".

עובד ערבי באתר בנייה בירושלים

עובד ערבי באתר בנייה בירושלים

2 comments

  • מורן גרשון

    אני מבין שהימין בממשלה מראש הממשלה ועד לשרת המשפטים ציפי לבנה כולם נגד ההחלטה לפטר את הערבים כפי שאמר ראש העיר איתמר שמעוני .
    לדעתי האישית ההחלטה לומר שזה לא מעשה נכון זה רק כדי להנמיך להבות במגזר הערבי .. וזה רק בגלל שהממשלה מפחדת לומר את האמת . והאמת היא שביבי מפחד וכל השרים שלו מפחדים …
    האמת היא אחת צריך להעיף את הערבים מהארץ כדי שיחפשו לחם יבש כדי לחיות . ושלא יהיה להם כסף וזמן כדי לחשוב על טרור ורצח של יהודים רק בגלל שהם יהודים..הערבים בארץ הם סרטן אני לא מחדש כלום אבל חובה לומר את האמת .
    להעיף את כל הערבים מארץ ..אולי השר ליברמן יעשה את העבודה יותר טוב מכל הממשלה המזויפת שיש לנו היום אני מקווה שהימין יתחזק יותר וכל הממשלה שיש לנו היום לא תקבל מנדטים ותיתן לכח חדש להחליף אותה

  • כיום ידם של חברי הכנסת והשרים בממשלה פתוחה ויורה לכל הכיוונים ללא התחשבות. נראה אתכם אפסים קוקסינלים בבחירות הקרובות………… היחיד שהצליח להרים ראש ולעשות מעשה נכון זה ראש עירית אשקלון אבל אתם מתנהגים כמו יפה נפש עלובים הדומים למרצ .ולבצלם שמתחנפים לאויבים. ממש צריך לסלק אתכם בהקדם מהכנסת ולהתחדש באחרים אולאי נורמלים יותר ומועילים יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *