צרפת: מוסלמים השליכו בקבוקי תבערה על מסעדה יהודית

הקהילה היהודית בצרפת חיה מזה תקופה ארוכה תחת התקפות אנטישמיות (פיזיות ומילוליות), כאשר הקווים האדומים נחצו מזמן.

ביום ראשון האחרון, ט"ז בחשוון תשע"ה (9 בנובמבר 2014 למניינם), תקפו מהגרים מוסלמים מסעדה יהודית בפריז על ידי בקבוקי תבערה כאשר המסעדה מלאה בסועדים.

המקרה אירע דקות ספורות לאחר שהסועדים הבחינו בקבוצת צעירים מוסלמים שעברו ליד המסעדה וצעקו לעבר היושבים בה "יהודים מלוכלכים".

החבורה המוסלמית זרקה בקבוק תבערה לעבר דלת המסעדה ונמלטו, ועובדי המסעדה מיהרו לכבות את הדליקה ולהזעיק את המשטרה. איש מהסועדים לא נפגע פיזית מלבד מספר סועדים שסבלו מחרדה וטופלו במקום.

האירוע במסעדה מתווסף לאירועים אנטישמיים יומיומיים שהפכו כבר לשגרה בפריז, כאשר התקשורת המקומית, בדומה לתקשורת בישראל, כבר הפסיקה לדווח עליהם והמשטרה לא עושה מספיק כדי להעניש את הפושעים מחשש לעימותים עם המוסלמים הרבים המתגוררים בצרפת (בדיוק כמו בישראל).

בצרפת ישנה מגמה הולכת וגדלה של יהודים שמבינים היטב שעתידם בצרפת לא מבשר טובות, ולכן רבים מהם עוזבים את המדינה כאשר רבים מהם עולים לישראל.

פריז: האנטישמיות גואה והיהודים עוזבים

פריז: האנטישמיות גואה והיהודים עוזבים

חלק מהיהודים שנשארו לוקחים את החוק לידיים על ידי הקמת מחתרות אלימות שמטרתם להגן על הקהילה היהודית בפריז, ובשנה שעברה שודרה בערוץ התעמולה 2 תכנית מיוחדת של "עובדה" שבה אילנה דיין עסקה ב"ליגה להגנה יהודית" בצרפת שבלא מעט מקרים מתעמתת פיזית מול פורעים אנטישמיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *