יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי
אויבים מגיעים לגן עדן?
אביר הקרנפים:
אני בכלל חושב שצריך להוביל את הוויכוח למקום אחר.
טוב ורע הם לא מושגים יחסיים. אנחנו כיהודים מאמינים שהדבר לא בסמכותנו. כשאנחנו באים לבחון האם דבר הוא טוב או רע, אנחנו הולכים לתורה שלנו.
הטוב והרע נקבעים מאת האלוהים. התורה ניתנה לנו על מנת שנלמד את מוסר האלוהים, לא המוסר האישי שלנו. אנשים שהולכים על פי המוסר האישי שלהם, כמו השמאלנים, מגיעים לעיוותים עצומים וקונפליקטים שאין מהם מוצא.
המצווה הראשונה בשבע מצוות בני נוח, היא גם הדיבר הראשון בעשרת הדברות.
חובתו של כל אדם לדעת את אלוהיו. אפילו זה שנולד בבערות גמורה חובתו לחקור ולדרוש עד שימצא את האמת. משעה שאדם לומד את האמת ומגלה את אלוהיו, אם הוא יהודי, הוא גם לומד שה' נתן לנו תרי"ג מצוות. אם הוא גוי, הוא מגלה שה' נתן לו 7 מצוות בני נח.
מי שלומד ומכיר את האמת, יודע שה' אמת, והוא נתן לעם ישראל תורת אמת. זה בעצם מה שיספר לגוי שיש לו שבע מצוות.
חלק משבע מצוות בני נח זה לא לגנוב ולא לרצוח.
אתה טוען שהערבושים נקיים מן הפשעים האלה? הם גם מגלים עריות.
הם מנסים לשדוד את אדמותינו. הם רוצחים אותנו, גונבים את רכושנו ומבצעי כל פשע.
אם ערבי רוצה להיות בן נח כשר, הוא חוקר ודורש ומגיע לאמת, וחי בשלום עם בני ישראל. ועוד לא היה הערבוש שחי בשלום מוחלט עם בני ישראל, שהיה צריך להיאבק על חייו או על רכושו! ככה שאין שום היתר משום צד שהוא, אפילו לגביו, אפילו אם לא ידע את האמת, להלחם ביהודים ולפגוע בהם.
אביר הקרנפים:
--- ציטוט של: דניאלJTF על יולי 07, 2011, 21:40:47 ---אני לא מבין משהו,איךזה שככה גויים יכולים
להיכנס בקלות לעולם הבא ע"י 7 מצוות לא ממש קשות,ולנו יש כלכך הרבה מצוות?
(או שאולי הקב"ה מצפה מאיתנו ליותר?)
--- סוף ציטוט ---
גויים לא יושבים באותו מדור עם יהודים.
כתוב שצדיקים יושבים ונהנים מזיו השכינה.
הנשמות של הגויים במקום נמוך ולא יכולות להתקרב לשכינה כשם שנשמות הצדיקים היהודים יכולות. לכן ההנאה שלהם פחותה.
גם מי שהיה עם הארץ ועשה הרבה מצוות, שכרו בצידו. אבל פחות מן הצדיקים שיכולים בעצמם ללמוד תורה בישיבה של מעלה בצל השכינה.
סיפר לי בילדותי הרב על אחד שלא זכה ללמוד תורה אבל עשה הרבה מעשים טובים. מקומו בגן עדן נקבע מחוץ לחלון הישיבה. והוא היה יושב בחוץ ומקשיב ונוחל עונג רוחני גדול שאין ביכולתנו לשער. לפעמים אפילו היו מרשים לו להציץ פנימה וזה היה שכרו.
משה התפלל על יהודה. שמע ה' קול יהודה, יהודה בן יעקב שכשעלה לישיבה של מעלה התבלבלו טענותיו בתורה. שישמע ה' את קולו. ואל עמו תביאנו, שיביא אותו לשבת עם אחיו ואביו. ידיו רב לו, שיוכל לשאת ולתת איתם בתורה, ועזר מצריו תהיה, שיוכל להשיב למי שמקשה עליו קושיות.
זה על הדרגות בשכר בגן עדן, וכמה היהדות והלימוד חשובים כשמגיעים לשם.
m4a1:
השאלה שלי היא פשוטה. אחמד התמים שגדל במדינה ערבית כזו או אחרת, אדם פשוט לכל הדעות. הוא מתגייס להלחם בישראל כי לזה הוא חונך וזה תפקידו. בשורה התחתונה הוא נלחם למען העם שלו, אם זה מוצדק או לא זה כבר חלק אחר של הוויכוח, אבל הוא נלחם למען העם שלו בדיוק כמו שאנחנו נלחמים למען העם שלנו. השאלה שלי היא לאן אדם כזה מגיע.
בכל הקשור למצוות של בני נוח, מה עם מדובר במלחמה בין גויים לגויים?
אביר הקרנפים:
כי אף אחד לא מקבל שכר על מלחמה בעלמא.
ומי שאבא שלו חינך אותו לעבוד עבודה זרה? אז להשקפתו הוא אדם טוב שעובד את הבעל ונותן את בניו למולך. הוא לא חקר את האמת ולא הגיע להבנה שהוא מורד באלוהי ישראל ורוצח את בניו. אבל לפי אמונתו הוא אדם טוב. אז אולי הוא ירש גן עדן ?
שים לב למשפט שכתבתי בתגובה הראשונה שלי. הטוב והרע אינם מושגים יחסיים. הטוב והרע הם מושגים שנקבעים לנו על ידי התורה. אנחנו וכל אנשי העולם צריכם ליישר קו עם התורה שהיא רצון וחוק האלוהים ואין אמת וטוב מלבדה.
לוחם יהודה:
אוייב ישראל, גם אם ישמור את כל תרי"ג המצוות מקומו בכף הקלע.
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[#] עמוד הבא
[*] עמוד הקודם
עבור לתצוגת גירסה מלאה