בס"ד
תקראו ותתחזקו בשמירת-הברית..
http://rabenu.co.il/ordavid/qa/kdushat.shtml
קראתי אבל יש לי שאלה, אם העניין כל כך חמור למה הוא בקושי מוזכר בתורה?
פעם אחת וגם אז בצורה לא מובנת כל כך:
"וידע אונן כי לא לו יהיה הזרע, והיה אם בא אל אשת אחיו ושיחת ארצה, לבלתי נתון זרע לאחיו. וירע בעיני ה' אשר עשה, וימת גם אותו" (בראשית לח, ט-י)
האם החטא היה סירובו של אונן ליבם את אשת אחיו או השחטת הזרע?
ויותר לא מוזכר העניין בתורה למרות שהיו המון הזדמנויות
למה לאחר שניתנה התורה לעם ישראל לא נאמר שום איסור בנושא?
אם העניין היה כל כך חמור שלפי הקטע הנ"ל הוא היחיד בתורה שאדם מת ישר במקום!
(אני ממש לא יודע מאיפה הוא למד את זה, מחבר הקטע, לא כתוב שאונן מת במקום...
אבל אני מכיר מקרה אחר של נדב ואביהוא שנכנסו שיכורים לבית המקדש וכו' גם הם מתו, לא?)
למה הוא לא מוזכר בתורה שוב כאיסור שעל כל עם ישראל להיזהר בו כי עונשו כרת,
שום דבר מה שכן בספר דברים מדברים על הוצאת זרע בצורה כללית ונאמר שם שהאדם שהוציא זרע
צריך לשטוף את בשרו במים והוא יהיה טמא עד הערב...
אני לא אומר שזה לא חטא חס וחלילה, אבל מי יודע, אולי זה פשוט עוד חטא כמו נשך למשל ואולי גם בכלל לא.
מחבר הקטע הנ"ל ניסה בעיקר להפחיד, ואנחנו רואים שהוא הצליח...
אשמח לקבל תשובה
דבר נוסף חקרתי קצת, ומה שמחבר הקטע כתב מלא בטעויות
הוא כתב שער ואונן באו ליבם את אשת אחיהם, זו טעות, ער מת כי הוא עשה את הרע בעיני ה'
ואונן התבקש ע"י יהודה לבוא ולייבם את האלמנה (תמר)
דבר נוסף שמחבר הקטע כתב (מה שהכי מעצבן אותי כרגיל, דיבור בשם ה' ועיווט דיברי התורה) אני מצטט:
" "וימת אותם שם" וימת אותו וימת גם אותו מיד במקום"
לא ארחיב כי אתם בטח מבינים את החומרה של לדבר בשם ה' ולהמציא ציטוטים שבכלל לא כתובים בתורה ולא נאמרו ע"י ה'
אז ברשותכם אומר שהוא לא יודע כל כך על מה הוא מדבר...