כתב נושא: בקשר להוצאת זרע לבטלה  (נקרא 31999 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בקשר להוצאת זרע לבטלה
« ב- : ינואר 09, 2007, 17:34:53 »
מישהו יכול פה להרחיב בנושא הזה עם ציטוטים וכו?..
וגם האם אפשר לשם בדיקה רפואית או להפריה מלאכותית וכו להוציא זרע לבטלה?
ומה ההחמרות עם העוברים על דבר זה?...
תודה לכל העוזרים!
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #1 ב- : ינואר 09, 2007, 18:06:23 »
להלן חלק מהמקורות שאני מצאתי בנושא (חלק קשורים ישירות וחלק קשורים קצת לדינים ולדרכי תיקון חטא חמור זה)
יותר מאוחר אני אנסה לענות על שאר השאלות.

תלמוד בבלי מסכת נדה דף יג עמוד א

דא"ר יוחנן: כל המוציא שכבת זרע לבטלה חייב מיתה, שנאמר +בראשית ל"ח+ וירע בעיני ה' (את) אשר עשה וימת גם אותו. רבי יצחק ורבי אמי אחזך רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק כא הלכה יח

אסור להוציא שכבת זרע לבטלה, לפיכך לא יהיה אדם דש מבפנים וזורה מבחוץ, ולא ישא קטנה שאינה ראויה לילד, אבל אלו שמנאפין ביד ומוציאין שכבת זרע לא די להם שאיסור גדול הוא אלא שהעושה זה בנדוי הוא יושב ועליהם נאמר ידיכם דמים מלאו וכאילו הרג הנפש.

טור אבן העזר סימן כג

אסור להוציא שכבת זרע לבטלה לפיכך לא יהא דש מבפנים וזורה מבחוץ ולא ישא קטנה שאינה ראויה לילד ואלו שמנאפים ביד ומוציא שכבת זרע לבטלה לא די לו באיסור הגדול שעושה אלא שהוא בנדוי ועליהן נאמר ידיכם דמים מלאו וכאילו הורג הנפש ואסור לאדם שיקשה לדעת או שיביא עצמו לידי הרהור ואם יבא לידי הרהור יסיח נפשו מדברי הבאי והשחתה לד"ת שהיא אילת אהבים ויעלת חן לפיכך אסור לישן על ערפו ופניו למעלה עד שיטה מעט כדי שלא יבא לידי קישוי ולא יסתכל בבהמה חיה ועוף בשעה שנזקקין זה לזה ומותר למרביעי בהמה להכניס כמכחול בשפופרת מפני שהן טרודין במלאכתן ולא יבואו לידי הרהור כתב הרמב"ם ז"ל אסור למי שאינו נשוי לשלוח יד במבושיו כדי שלא יבא לידי הרהור ואפילו מתחת טיבורו לא יכניס ידו כדי שלא יבא לידי הרהור ואם ישתין מים לא יאחוז באמה וישתין ואם הוא נשוי מותר ובין נשוי ובין שאינו נשוי לא יושיט ידו באמה כלל אלא בשעה שנצרך לנקביו ואני כתבתי בא"ח דאף נשוי אסור אם לא מהעטרה ולמטה לצד הארץ:

בית יוסף אבן העזר סימן כג אות ד, א (ב) ד"ה כתב הרמב"ם

ד, א (ב) כתב הרמב"ם אסור למי שאינו נשוי לשלוח יד במבושיו וכו'. כל זה דברי הרמב"ם בפרק כ"א מהא"ב (הכ"ג) והוא בפרק כל היד (נדה יג.) וכבר כתבתי בזה בטור א"ח סימן ג' (ה.). כתוב בספר הזוהר שחמור עון הוצאת זרע לבטלה מכל שאר עבירות שבתורה לכן צריך ליזהר ממנו מאד:

שולחן ערוך אבן העזר סימן כג סעיף א

א  אסור להוציא שכבת זרע לבטלה ועון זה חמור מכל עבירות שבתורה. לפיכך לא יהיה אדם דש מבפנים וזורה מבחוץ, ולא ישא קטנה שאינה ראויה לילד.

לבוש אבן העזר סימן כג סעיף א

אסור לאדם להוציא שכבת זרע לבטלה. ועון זה עון גדול הוא, שלא נברא הזרע באדם אלא לישב בו את העולם, כי לא לתוהו בראה לשבת יצרה, וכשהוא משחיתו הרי הוא כמחריב את העולם, וזו היא ההשחתה שעשו דור המבול, שנאמר בהן [בראשית ו, יב] כי השחית כל בשר דרכו על הארץ שהשחיתו את זרעם, נידונו ברותחין מי המבול, כי ברותחין חטאו וברותחין נידונו מדה כנגד מדה, וכן יש הרבה פסוקים המורים על זה, ולא לדרשא קאתינא רק לעיקר דדינא קאתינא, לכן לא יהא אדם דש מבפנים וזורה מבחוץ, וזהו חטאו של אונן עם תמר דכתיב ביה [שם לח, ט] ושחת ארצה וגו' וימת אותו ה'. ולא ישא אדם קטנה שאינה ראוייה לילד.

לבוש אבן העזר סימן כג סעיף ב

ואלו שמנאפים ביד ומוציאים שכבת זרע לבטלה, לא די להם האיסור הגדול שעושין אלא יושב ג"כ בנידוי שנידוהו חכמים הראשונים ז"ל [נדה יג ע"ב], וגם הוא כאילו הרג את הנפש ועל עון זה נאמר [ישעיה א, טו] ידיכם דמים מלאו.
קיצור שולחן ערוך סימן קנא סעיף א

אסור להוציא שכבת זרע לבטלה ועון זה חמור מכל עבירות שבתורה. ואלו שמנאפים ביד ומוציאין זרע לבטלה, לא די להם שאיסור גדול הוא אלא שהעושה זאת הוא בנדוי, ועליהם נאמר ידיכם דמים מלאו וכאלו הורג את הנפש. וראה מה שכתב רש"י בפרשת וישב בער ואונן שמתו בחטא זה. ולפעמים בעונש זה חס ושלום בנים מתים כשהם קטנים, או שיהיו רשעים והוא בא לידי עניות.
קיצור שולחן ערוך סימן קנב סעיף יג

כבר האריכו גדולי ישראל זכרונם לברכה בספריהם הקדושים בתוכחות מוסרים, על המנהג באיזה מקומות שאינן בני תורה ויראה, שמתקרבין החתן עם הכלה בחיבוק ונישוק וכן עושין ריקודין בחורים עם בתולות יחד, ומלבד האיסור הגדול איסור נדה שהרי כל הבתולות מסתמא נדות הן, ואין חילוק באיסור נדה בין פנויה לנשואה, וכל הנוגע בה דרך חבה חייב מלקות. עוד מגרה יצר הרע בנפשיה ומביא את עצמו לידי קישוי לדעת והוצאת זרע לבטלה רחמנא ליצלן, ובודאי כל מי שיש בכחו למחות צריך להתאמץ בכל כחו למחות. ולכל הפחות צריך כל איש אשר יראת ה' בלבבו, להיות שורר בביתו ולהשגיח על בני ביתו שיתרחקו מן הכיעור הגדול הזה, וכל מי שיש בידו למחות ואינו מוחה, חס ושלום הוא נתפס בעון זה, וכל המציל את אחרים מן החטא הציל את נפשו וטוב לו.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #2 ב- : ינואר 09, 2007, 18:21:07 »
mr.z סיכם את עיניין השז"ל בצורה נפלאה.
לגבי הפריה מלאכותית:
הגר"ע יוסף שליט"א ב"יביא אומר" מתיר את הדבר בתנאי שכל התהליך מתחילתו ועד סופו יעשה בפיקוח רופאים ואחיות שומרי תורה ומצוות כדי שלא יפול חשש ממזרות, אם ח"ו ישתילו את הזרע באשת איש אחרת בטעות.

לעומת זאת הרב אליעזר יהודה וולדנברג זצוק"ל אוסר את הדבר, ולהלן היא תשובתו המלאה:
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/assia/mavhena-2.htm

בברכת אהבת ישראל - ערן.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #3 ב- : ינואר 09, 2007, 18:27:15 »
תודה לשניכם על התשובות הנפלאות  ;)
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

עז77

  • אורח
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #4 ב- : ינואר 09, 2007, 19:20:29 »
"מנאפים ביד"??  ;D

את זה טרם שמעתי...  :D

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #5 ב- : ינואר 09, 2007, 20:52:26 »
mr.z תודה על התגובה המפורטת.  לפי דעתי האיסור נובע לא מחשש לעברה על "פרו ורבו" ועל-"לא תרצח" אלא בעיקר בעניין כללי יותר של "קדושים תהיו לי", שהרי גם כשאשה כבר בהריון, לא נאסר על בעלה להתייחד איתה, ובכך לקיים מצוות "ועונתה לא יגרע" למרות שזה יביא להשחתת זרעו.  (אני מניח שיש חסידים/חרדים שבזמן שנשותיהם כבר בהריון בע"ה משתדלים לא להשחית זרע תוך כדי שהם מקיימים "ועונתה לא יגרע", שזה מאוד קשה, אם בכלל אפשרי, ומהווה מדרגה עליונה כמעט בלתי אנושית של קדושה, ואולי גם אוילי ומיותר בעניין של "אל תהי צדיק הרבה יותר מבוראך").  כך שרוב הפעמים שבהן זוג יהודי אמוני מתייחד ניתן לסווג טכנית כהשחתת זרע מפני שלא יביאו להריון, שכן רוב הזמן אשה יהודיה אמונית בהריון (בע"ה) או שהגיעה לגיל המעבר וכבר לא יכולה להכנס להריון.  מסקנה:  הדגש שיש לשים הוא בעיקר על "קדושים תהיו לי", להימנע מהצטברות קליפות ולהימנע מהשחתת הנפש היקרה.
« עריכה אחרונה: ינואר 09, 2007, 21:00:10 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #6 ב- : ינואר 09, 2007, 21:53:16 »
דווקא כך,

כתוב בספרים הקדושים שמותר לבוא על אישה אפילו בזמן ההריון, ואין זה נחשב שז"ל מפני שעתיד הקב"ה (בזמן הגאולה) לקחת את הניצוצות של הנשמות שיצאו משכבת הזרע הזאת ולעשות מהם ילדים - ואני מדבר בשיא הרצינות.
מה שאין כן שז"ל שאז כל הניצוצות של הנשמות שהיו בשכבת זרע הופכים להיות שדים. וזה מה שכתוב בפסוק: "חיל בלע ויקאנו". החיל של השטן בלע את כל הניצוצות של הנשמות ועשה מהם שדים, ולכן אנחנו מתפללים שהחיל יקיא את הנשמות שהוא בלע שנאמר: "ויקיאנו".
זה פחות או יותר על פי הסוד.

מנותק MiSs_DAnIeL

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 314
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #7 ב- : ינואר 09, 2007, 21:57:21 »
"מנאפים ביד"??  ;D

את זה טרם שמעתי...  :D

אוי ואבוי, איזה אסוציאציות מביכות  ::)


"עַל-מִשְׁכָּבִי, בַּלֵּילוֹת,
בִּקַּשְׁתִּי, אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי,  בִּקַּשְׁתִּיו, וְלֹא מְצָאתִיו."

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #8 ב- : ינואר 09, 2007, 22:28:08 »
"מנאפים ביד"??  ;D

את זה טרם שמעתי...  :D

אוי ואבוי, איזה אסוציאציות מביכות  ::)
עז באמת  ;D :D ;D
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

בייקר

  • אורח
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #9 ב- : ינואר 09, 2007, 23:23:17 »
לדעתי ככה נולדו שמאלנים האישה חשבה על השטן,למשל אלוני ושריד נולדו כך.

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #10 ב- : ינואר 09, 2007, 23:46:30 »
גם בשו"ת מנחת שלמה הוא מתיר
שו"ת מנחת שלמה תנינא (ב - ג) סימן קכד ד"ה כמו כן

כמו כן מסתבר שאין לחוש כלל בזה לאיסור הוצאת זרע לבטלה, כיון שלפי דברי הרופאים ההזרעה היא ממש במקום ביאה וצריכים גם בהזרעה מלאכותית לאותה כמות הזרע שרגיל לצאת מהאדם ע"י ביאה, ואף להמחמירים להוציא זרע לצורך בדיקה, היינו משום דאותו הזרע מעיקרא הוא עומד רק להשחתה משא"כ הכא ההוצאה היא לצורך ההזרעה ולא להשחתה, [נלענ"ד שאף אם נאמר דבהזרעה מלאכותית אין הבן מתיחס אחר בעל הזרע אפי"ה אין דברי בעל דברי מלכיאל מובנים במ"ש בח"ד סי' ק"ז "דכיון שלא יהא נחשב כבנו א"כ הרי הוא כמוציא זרע לבטלה" ואחריו נמשכו עוד כמה ממחברי זמננו, והוא תמוה דמ"מ הרי מקיים בכך מצות שבת, וכמו שמותר לעבד עברי לישא שפחה כנענית אע"פ שהולד כמותה] רק צריכים להקפיד לעשותו דוקא ע"י רופא נאמן ובנוכחותו של עוד רופא כדי שידעו ברור שהזרע הוא מהבעל ולא מאיש אחר, ואף שאם יתפשט ההיתר יש לחשוש טובא שקלי הדעת יעשוהו בלי השגחה מעולה על הרופא, ולפי דברינו הרי יש לחוש שהבנים יהיו אח"כ ממזרים, אך בלא"ה אין בכוחנו להעמיד הדת על תילה ולחסום דרך מפני עושי עולה, ולכן אין טעם להחמיר ולאסור את המותר על כשרים וטובים בגלל פוחזים וקלי דעת.

הרב עובדיה יוסף מתיר כמו שכתב eran מכיוון שהתשובה ארוכה מאוד אני לא מעלה אותה לכאן אלא רק את מסקנתו של הרב עובדיה יוסף ואם מישהוא רוצה את כל התשובה שיכתוב כאן ואני אעלה אותה.

שו"ת יביע אומר חלק ח - אה"ע סימן כא

 ז) מסקנא דדינא לגבי תינוק מבחנה שנראה שדינו שוה למה שהתירו האחרונים להתיר הזרקת זרע הבעל לרחם האשה, כשאי אפשר בשום פנים לאשה להכנס להריון באופן אחר, כדרך כל הארץ. וצריך להשגיח מאד שלא יוחלף זרע הבעל בזרע של איש אחר, ומה טוב שיהיה הדבר על ידי שני רופאים דתיים בהשגחה מלאה משעת הוצאת הזרע עד הכנסתו לתוך הרחם. וראיתי למי שכתב לחלק ולאסור בנ"ד, ולא מצאתי יסוד נכון לחלק בזה. ואח"כ שמעתי שכן התירו כמה גדולים בדורינו. והשי"ת יאיר עינינו בתוה"ק אמן.



עז77

  • אורח
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #11 ב- : ינואר 10, 2007, 02:02:19 »
"מנאפים ביד"??  ;D

את זה טרם שמעתי...  :D

אוי ואבוי, איזה אסוציאציות מביכות  ::)
עז באמת  ;D :D ;D

תסלחו לבור חילוני שכמוני,
האסוציאציות מהעולם החילוני החולה העלו בי גיחוך קל,
כמובן שאני לא חלילה צוחק על הנושא, אני משתדל להתקרב קצת לדת וללמוד,
ובאמת יש לי מתנה גדולה בפורום הזה בספריית הימין האמיתי ובפורום שולחן ערוך,
שיש לי טונות של חומר למידה מצויין - בקרוב שנקים איציקלופדיה זה יהיה ב"ה מסודר הרבה יותר.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #12 ב- : ינואר 10, 2007, 03:13:02 »
דווקא כך,

כתוב בספרים הקדושים שמותר לבוא על אישה אפילו בזמן ההריון, ואין זה נחשב שז"ל מפני שעתיד הקב"ה (בזמן הגאולה) לקחת את הניצוצות של הנשמות שיצאו משכבת הזרע הזאת ולעשות מהם ילדים - ואני מדבר בשיא הרצינות.
מה שאין כן שז"ל שאז כל הניצוצות של הנשמות שהיו בשכבת זרע הופכים להיות שדים. וזה מה שכתוב בפסוק: "חיל בלע ויקאנו". החיל של השטן בלע את כל הניצוצות של הנשמות ועשה מהם שדים, ולכן אנחנו מתפללים שהחיל יקיא את הנשמות שהוא בלע שנאמר: "ויקיאנו".
זה פחות או יותר על פי הסוד.
מעניין.  אני מניח שכבר שמת לב שאני יותר קרוב, מבחינת יחסי לנפקא מינא, לעמדה של נץ.  אני כמובן לא מנסה לרמוז שאתה טועה!  הכי חשוב למנוע התנהגות פסולה, ואם משיגים את זה ע"י סיפורי שדים, מוטב, ואם משיגים את זה בדרכים אחרות, גם מוטב.  אבל אם כבר מזכירים נפקא מינא, חשוב תמיד להזכיר שגם הם תחת מרותו של הקב"ה, שהיראה תמיד תהיה מהקב"ה יותר מאשר כל דבר אחר.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק DolphinBoy

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 427
  • כהנא צדק, ועכשיו הכל ברדק!
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #13 ב- : ינואר 10, 2007, 09:08:42 »
אז לפי הדתיים שאני אבין, לגברים "נשואים" מותר לספק את עצמם?

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #14 ב- : ינואר 10, 2007, 13:39:05 »
אז לפי הדתיים שאני אבין, לגברים "נשואים" מותר לספק את עצמם?

איך הבנת בדיוק דבר כזה? בוודאי שאסור גם לאדם נשוי לשפוך זרעו לבטלה.

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #15 ב- : ינואר 10, 2007, 14:35:20 »
אסור להוציא ש"ז בשום מצב, פרט למקרים שהבאתי להלן (שימו לב במקרים האלה לא מותר אלא עדיף על חטא אחר שהוא יותר חמור וכמובן שצריך להתענות אחרי זה, ועל כך תוכלו לקרוא בציטוטים שלהלן)

ספר חסידים (מרגליות) סימן קעו

מעשה באחד ששאל מי שיצרו מתגבר עליו וירא פן יחטא לישכב עם אשת איש או עם אשתו נדה או שאר עריות האסורות לו אם יכול להוציא זרעו כדי שלא יחטא והשיב לו באותה שעה יש לו להוציא שאם א"א מוטב שיוציא ש"ז ואל יחטא באשה. אבל צריך כפרה ישב בקרח בימי החורף או יתענה ארבעים יום בימי החמה.

חלקת מחוקק סימן כג ס"ק א

(א) אסור להוציא ש"ז לבטלה - עיין בספר חסידים סי' קע"ו שכ' שאם א' מתירא שלא יכשל בא"א או באשתו נדה ח"ו טוב לו להוציא זרע לבטלה משיכשל ח"ו באיסור א"א או בנדה רק יתענה מ' יום בימי הקיץ או ישב בקרח בימי החורף:

בית שמואל אבן העזר סימן כג ס"ק א

א אסור להוצי' ש"ז - כתב ח"מ בשם ספר החסידים אם מתירא שאל יכשל בא"א או בנדה ח"ו טוב לו להוצי' זרע לבטלה רק יתענה מ' יום בימי הקיץ או ישב בקור בימי החורף לפ"ז מ"ש בזוהר וכאן דעון מוציא ש"ז חמיר מכל עבירות לאו דוק':

הערה: אם למישהוא יש בעיה אם כל הקיצורים שיכתוב כאן ואני אפרש לו אותם.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #16 ב- : ינואר 10, 2007, 18:23:21 »
אז לפי הדתיים שאני אבין, לגברים "נשואים" מותר לספק את עצמם?
לעניות דעתי, הסיפוק הכי גדול של גבר צריך להיות הידיעה שהוא נותן לאשתו סיפוק.  לכך נברא הגבר, שהוא הנותן, והאשה היא המקבלת.  שאיפה אנוכית של גבר לקבל סיפוק בעצמו נראית לי קצת נשית.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

עז77

  • אורח
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #17 ב- : ינואר 10, 2007, 19:05:52 »
אז לפי הדתיים שאני אבין, לגברים "נשואים" מותר לספק את עצמם?
לעניות דעתי, הסיפוק הכי גדול של גבר צריך להיות הידיעה שהוא נותן לאשתו סיפוק.  לכך נברא הגבר, שהוא הנותן, והאשה היא המקבלת.  שאיפה אנוכית של גבר לקבל סיפוק בעצמו נראית לי קצת נשית.

אני לא חושב שהסיפוק המיני הוא התגמול עפ"י ההלכה אלא המצווה של פרו ורבו,
להרבות יהודים בעולם כמה שיותר - עצם ההנאה הפיזית היא סוג של תגמול שידרבן זאת,
הכל בעולם שלנו עובד כמו שעון, הכל כל כך גדול וחכם - לכל דבר יש סיבה ודרך...
אף אדם לא יכול להמציא מנגנון כה גאוני כמו העולם שלנו והטבע שלו.

מנותק DolphinBoy

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 427
  • כהנא צדק, ועכשיו הכל ברדק!
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #18 ב- : ינואר 11, 2007, 13:20:28 »
בעיניי זה אחלה סיפוק בלי שום קשר לפרו ולרבו

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #19 ב- : ינואר 11, 2007, 13:55:22 »
בעיניי זה אחלה סיפוק בלי שום קשר לפרו ולרבו
אבל המטרה פה היא לא סיפוק...
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #20 ב- : ינואר 11, 2007, 15:59:33 »
בעיניי זה אחלה סיפוק בלי שום קשר לפרו ולרבו

אבל בעיני בורא עולם השז"ל זה עוון חמור מאוד.

עז77

  • אורח
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #21 ב- : ינואר 11, 2007, 17:01:29 »
בעיניי זה אחלה סיפוק בלי שום קשר לפרו ולרבו

אבל בעיני בורא עולם השז"ל זה עוון חמור מאוד.

ונשאלת השאלה למה בעצם?
הרבה הגוף מייצר את זה כל הזמן,
זה לא שמדובר בדבר חד פעמי שאסור לבזבז,
הרי ידוע שגם גברים בני 80 אפילו יכולים להכניס אשה פוריה להריון...

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #22 ב- : ינואר 11, 2007, 17:22:22 »
בעיניי זה אחלה סיפוק בלי שום קשר לפרו ולרבו

אבל בעיני בורא עולם השז"ל זה עוון חמור מאוד.

ונשאלת השאלה למה בעצם?
הרבה הגוף מייצר את זה כל הזמן,
זה לא שמדובר בדבר חד פעמי שאסור לבזבז,
הרי ידוע שגם גברים בני 80 אפילו יכולים להכניס אשה פוריה להריון...
ישנם "מומחים" שטוענים שאין פסול בזה, ולהיפך, הם אפילו מעודדים את זה, למען שיפור הזוגיות (היינו, בן-זוג צופה איך בת-זוגו מספקת את עצמה, ולהיפך) וזה כביכול מקרבם זה אל זו וכך הם לומדים על מיניותם ומחזקים את מערכת היחסים.  מיותר לציין שאני אישית לא מסכים עם זה, ומומחים אלו הם בעיקר מושפעים מהתרבות הזרה והנפסדת של המערב, תוצר של הבהמיות של שנות ה-60 בארה"ב, היפים שמסרבים להתבגר.

מעניין לציין שעל פי הרפואה הסינית (שכידוע אין בינה לבין היהדות שום קשר), קיום יחסי מין תכופים הוא לא בריא עבור גבר, במיוחד עבור גבר אחרי גיל 30, ומוזר הוא הדבר שהרפואה הסינית שמבוססת על עקרונות זרים ליהדות מתייחסת אל יכולת הפרייה של גבר בדיוק כמו היהדות---שהזרע הוא משאב יקר ויש לשמר אותו עד כמה שאפשר.

חובה על צעירים להתחתן כמה שיותר מוקדם (רצוי בשנות העשרה המאוחרות או בשנות העשרים המוקדמות) ולעשות כמה שיותר ילדים.  אחרי אמונה ודבקות בקב"ה, ילדים הם מקור השמחה האמיתי.

כמו כן, ממחקרים שנעשו לאחרונה, מסתבר שאיכות הזרע של הגבר פוחתת עם גילו של הגבר, בדיוק כמו איכות הביצה של האשה.  לכן חשוב לעשות ילדים כמה שיותר מוקדם בחיים, להקטין את הסיכויים של דפקטים ח"ו.
« עריכה אחרונה: ינואר 11, 2007, 18:54:39 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #23 ב- : ינואר 11, 2007, 18:50:21 »
בעיניי זה אחלה סיפוק בלי שום קשר לפרו ולרבו

אבל בעיני בורא עולם השז"ל זה עוון חמור מאוד.

ונשאלת השאלה למה בעצם?
הרבה הגוף מייצר את זה כל הזמן,
זה לא שמדובר בדבר חד פעמי שאסור לבזבז,
הרי ידוע שגם גברים בני 80 אפילו יכולים להכניס אשה פוריה להריון...

עז77,

ידוע שהגוף מייצר תאים חדשים כל הזמן, לכן חבל לבזז אותם, בוא נפצע את גפינו, והגוף יתקן את עצמו ממילא ע"י התאים החדשים שנוצרים תמידית.

עז77

  • אורח
בעניין: בקשר להוצאת זרע לבטלה
« להגיב #24 ב- : ינואר 12, 2007, 04:33:22 »
בעיניי זה אחלה סיפוק בלי שום קשר לפרו ולרבו

אבל בעיני בורא עולם השז"ל זה עוון חמור מאוד.

ונשאלת השאלה למה בעצם?
הרבה הגוף מייצר את זה כל הזמן,
זה לא שמדובר בדבר חד פעמי שאסור לבזבז,
הרי ידוע שגם גברים בני 80 אפילו יכולים להכניס אשה פוריה להריון...
ישנם "מומחים" שטוענים שאין פסול בזה, ולהיפך, הם אפילו מעודדים את זה, למען שיפור הזוגיות (היינו, בן-זוג צופה איך בת-זוגו מספקת את עצמה, ולהיפך) וזה כביכול מקרבם זה אל זו וכך הם לומדים על מיניותם ומחזקים את מערכת היחסים.  מיותר לציין שאני אישית לא מסכים עם זה, ומומחים אלו הם בעיקר מושפעים מהתרבות הזרה והנפסדת של המערב, תוצר של הבהמיות של שנות ה-60 בארה"ב, היפים שמסרבים להתבגר.

מעניין לציין שעל פי הרפואה הסינית (שכידוע אין בינה לבין היהדות שום קשר), קיום יחסי מין תכופים הוא לא בריא עבור גבר, במיוחד עבור גבר אחרי גיל 30, ומוזר הוא הדבר שהרפואה הסינית שמבוססת על עקרונות זרים ליהדות מתייחסת אל יכולת הפרייה של גבר בדיוק כמו היהדות---שהזרע הוא משאב יקר ויש לשמר אותו עד כמה שאפשר.

חובה על צעירים להתחתן כמה שיותר מוקדם (רצוי בשנות העשרה המאוחרות או בשנות העשרים המוקדמות) ולעשות כמה שיותר ילדים.  אחרי אמונה ודבקות בקב"ה, ילדים הם מקור השמחה האמיתי.

כמו כן, ממחקרים שנעשו לאחרונה, מסתבר שאיכות הזרע של הגבר פוחתת עם גילו של הגבר, בדיוק כמו איכות הביצה של האשה.  לכן חשוב לעשות ילדים כמה שיותר מוקדם בחיים, להקטין את הסיכויים של דפקטים ח"ו.

אני זוכר שגם נאמר פעם ששפיכה באופן קבוע היא בעצם בריאה, כי הזרע ששוכב בגוף הרבה זמן הוא לא איכותי כמו חדש שנוצר לא מזמן,
דהיינו אם צעיר דתי צריך לחכות עד שיהיה נשוי כדי לשפוך את זרעו, והיות ושפיכה אצל זכר מתחילה בגיל 13,
אנחנו מדברים פה על תאים ששוכבים בגופו הרבה שנים - לכן זה מוזר שהיהדות אוסרת שפיכת זרע לבטלה,
אם כי אפשר להבין למה - אולי מהחשש שגבר שישפוך את זרעו הרבה לא ירגיש בדחף הטבעי להתרבות או להנשא לשם כך,
אבל היום המציאות היא שונה, היום הרצון להביא ילדים אצל יהודים אמוניים אינו מתבסס רק על הדחף הטבעי להגיע לסיפוק, אלא אידיאולוגי נטו,
אני בטוח שגם אם להביא ילד לעולם היה תהליך כואב ומייסר במקום כזה שמענג, עדיין יהודים היו עושים זאת במסירות נפש למען המצווה שבכך.

רוצה לשאול בעצם ככה, האם ההנחיה הזו היא "דבר ה'" או פרשנות\פסיקה של בני אנוש כדוגמאת חז"ל.