א. אני אף פעם לא בעלתי שום דבר ואני מתכוון להתחיל שאתחתן, ולא נראה לי שאני אתחיל בשכל שלך.
ב. קרא והפנם תשובה זו של רבי אברהם בן הרמב"ם (סימן כז) (ההדגשה שלי):
שאלה ילמדנו רבינו מה אמתות האוב +ש"א כ"ח+ ומה אמתות מעשהו.
תשובה אמתות מעשה האוב לא נדענה +ראה תשו' ר' שמואל בן חפני שהו"ל הרכבי בחדשים גם ישנים ח"ג /ב' - ט"ו/ ומש"כ שריינר /מונטשריפט כרך ל"ה עמ' שי"ד/ ואילך, גינצברג גנזי שכטר ח"א /ש"ד/ ואילך, לוין אוצה"ג חגיגה /ב' - ה'/, אסף מספרות הגאונים /קנ"ח - קנ"ט/ ומאן /טקסטים ומחקרים/ ח"א /שפ"ט - שצ"ב/, ועוד+ אבל מה שנבין ממנה שהיא פעלה דמיונית שיראה בה המת לבעלת אוב ולמי שישאל באוב שאלה במצב הדומה לחלום, כלומר שיש בו הסתלקות מן המציאות, ויראה במצב זה כאלו המת עומד לפניו והוא (השואל) אומר דבר ואף נאמר לו דבר, ויתקיים זה או מקצתו, כמו שיראה אחד ממנו בחלומו כאלו הוא ראה את המת ושאלו והחזיר לו ויפתרו לו את זה ויתקיים. לא ששמואל חיה וקם מקברו באמת, והתבונן שאמר: תעלי לי +ש"א כ"ח ח' אבל בפסוק שם: והעלי לי+ ולא אמר: תחיי לי. והפעולה הזאת אבדה מן העולם, ברוך שעקרה, כי היא מדרכי עובדי עבודה זרה שאיסורה בתורה גדול, וענשה חמור מאד +ספר המצות מל"ת ח' ול"ו, רמב"ם ה' ע"ז פי"א הי"ד+ והיא מחטאות שאול +תנחומא אמור ד' (הוצ' בובר מ"ב), ויקרא רבה פכ"ו ז', מדרש שמואל פכ"ד ז', שוחר טוב מזמור ז': על חמש חטאות מת שאול וכו' וגם לשאול באוב+ שתפסו עליה הכתוב באמרו ושאול לו באוב +צ"ל וגם לשאול באוב, דה"י א' י' י"ג.+ וכתב אברהם ביר' משה זצו"ל.