כתב נושא: סיאנסים בצבא  (נקרא 25691 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
סיאנסים בצבא
« להגיב #25 ב- : מרץ 23, 2007, 13:56:07 »
בס"ד
נכון! ברור שאפשר לעשות סיאנס אבל זה אסור ורק חכמי קבלה יכולים לעשות!וחוץ מזה הסרטון של סיאנסים בצבא אמיתי!אחד מהמספרים חבר של דוד שלי והוא מתפלל בבית הכנסת מגדל דוד בירושלים!!!!!!!וזה אמיתי לגמרי!!!!
בס"ד
אסור גם להם.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
סיאנסים בצבא
« להגיב #26 ב- : מרץ 23, 2007, 13:59:46 »
בפעם המי יודע כמה, תביא לי הוכחה הלכתית(אל תגיד אני מכיר, שמעתי וכו'-כי הדברים האלו הם שקר גמור) ואז נדון.

מנותק אלירן

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2302
סיאנסים בצבא
« להגיב #27 ב- : מרץ 23, 2007, 14:00:02 »
בס"ד
נכון! ברור שאפשר לעשות סיאנס אבל זה אסור ורק חכמי קבלה יכולים לעשות!וחוץ מזה הסרטון של סיאנסים בצבא אמיתי!אחד מהמספרים חבר של דוד שלי והוא מתפלל בבית הכנסת מגדל דוד בירושלים!!!!!!!וזה אמיתי לגמרי!!!!

הינה עוד הוכחה שאני צודק!!

וחוץ מיזה אסור לעשות את זה את הסיאנסים כי אסור להפריעה למנוכה של הנשמה כשהיא למעלה...

אוריינוש

  • אורח
סיאנסים בצבא
« להגיב #28 ב- : מרץ 23, 2007, 14:03:08 »
בס"ד
כן אבל אמרתי שהם יכולים לעשות סיאנס!!!!וחוץ מיזה בעומק למדנו שמותר לגדולי הקבלה לעשות סיאנס למטרות קדושה.....=)

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
סיאנסים בצבא
« להגיב #29 ב- : מרץ 23, 2007, 14:07:49 »
עוד הוכחה?-לא הבאת אפילו הוכחה אחת.
ואמרתי כבר קודם אני לא מקבל את הסרטים הללו, הכל מבוים ושיקרי.
ואני מבקש בפעם המי יודע כמה הוכחה הלכתית!!!! (ואל תנסה להתחמק...)

אוריינוש

  • אורח
סיאנסים בצבא
« להגיב #30 ב- : מרץ 23, 2007, 14:12:25 »
בס"ד
הוכחה הלכתית למה?

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
סיאנסים בצבא
« להגיב #31 ב- : מרץ 23, 2007, 14:31:50 »
לעניין שקיימים סיאנסים בימינו.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
סיאנסים בצבא
« להגיב #32 ב- : מרץ 23, 2007, 14:54:12 »
בס"ד
חס וחלילה אסור לעשות זאת גם לגדולים!
הרי כמו שכתוב "ולא תדרשו במתים" אסור ולא משנה מי אתה.
אתם לא מכירים את הסיפור של שאול המלך?
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
סיאנסים בצבא
« להגיב #33 ב- : מרץ 23, 2007, 16:10:46 »
עוד הוכחה?-לא הבאת אפילו הוכחה אחת.
ואמרתי כבר קודם אני לא מקבל את הסרטים הללו, הכל מבוים ושיקרי.
ואני מבקש בפעם המי יודע כמה הוכחה הלכתית!!!! (ואל תנסה להתחמק...)

לאט לך. מבחינה לוגית, מכיון שחז"ל וגדולי עולם אחריהם עד הדורות האחרונים דיברו על אפשרות כזו
חובת ההוכחה חלה על מי שטוען שלא קיימים סיאנסים היום. לכן הויכוח עקר.

אוריינוש

  • אורח
סיאנסים בצבא
« להגיב #34 ב- : מרץ 23, 2007, 16:14:06 »
בס"ד
לגדולים מותר, המורה שלנו סיפרה לנו על זה בטיול השנתי שנה שעברה!!!!
http://www.moriya.org.il/shut/print.asp?id=7062   לmr.z  כנס מישהו שאל על זה!!!!!

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
סיאנסים בצבא
« להגיב #35 ב- : מרץ 23, 2007, 16:18:05 »
בס"ד
לגדולים מותר, המורה שלנו סיפרה לנו על זה בטיול השנתי שנה שעברה!!!!
http://www.moriya.org.il/shut/print.asp?id=7062   לmr.z  כנס מישהו שאל על זה!!!!!
בס"ד
אסור באיסור!
אין דבר כזה "לגדולים מותר" זה שהתיר פה עשה משהו מאוד מאוד נוגד לתורה.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
סיאנסים בצבא
« להגיב #36 ב- : מרץ 23, 2007, 16:21:36 »
בס"ד
לגדולים מותר, המורה שלנו סיפרה לנו על זה בטיול השנתי שנה שעברה!!!!
http://www.moriya.org.il/shut/print.asp?id=7062   לmr.z  כנס מישהו שאל על זה!!!!!

ולי סיפרה הגננת שולה בגן חובה שאם לא אשתה חלב, יבוא זאב ויטרוף אותי.  ::)

אוריינוש

  • אורח
סיאנסים בצבא
« להגיב #37 ב- : מרץ 24, 2007, 20:38:36 »
בס"ד
אז שתיתה חלב?שלא יטרוף אותך הזאב!

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
סיאנסים בצבא
« להגיב #38 ב- : מרץ 25, 2007, 09:03:29 »
כבר הבאתי קדם את תשובת רבי אברהם בן הרמב"ם, וחיפשתי היום ומצאתי כמה תשובות מעניינות:
א)שו"ת הריב"ש סימן צב ד"ה תשובה: ודאי

שאין להם השבעה, ואינן בכלל כשוף כלל, שהם משחקין בבני אדם ומכזבין בהם ללעוג. כל זה כתב הרמב"ן ז"ל בתשובה.

הריב"ש תצטט את הרמב"ן ומסכים לדעתו.
ב) שו"ת מהרש"ל סימן ג ד"ה אבל מ"מ

אבל מ"מ אומר אני מאחר דעיקר איסורו לפי שהם הבלים וכזבים ודברי תעתועים ואין בהן ממשות
ג) שו"ת רדב"ז חלק ג סימן תה

עוד הביא הרא"ש ז"ל ראיה לומר שמעשה שדים אינם בכלל כשפים ומותר דתניא בפ' חלק (דף ק"א) אין שואלין בדבר שדים בשבת ר' יוסי אומר אף בחול אסור א"ר הונא (אין) הלכה כר' יוסי ואף ר' יוסי לא אמרה אלא מפני הסכנה כי הא דרב יצחק בר יוסף דאיבלע בארזא ואיתעביד ליה ניסא ופקע ארזא ופלטי' וכתב ז"ל אין מכאן ראיה אלא לשאול בה להגיד על הגניבה וכיוצא בה. אבל לעשות מעשה כעובדא דר"ח ור"ה לא. ואיכא לאיסתפוקי כיון דע"י שדים לא עבדי מעשה אלא לכנופי כדאמרי' בסמוך אי מיקרי מעשה כה"ג עכ"ל. וכתב בנו ז"ל עליו כי גם בזה היה נוטה דעתו להתיר והולך הוא ז"ל לשיטתו דסבר דהך עובדא דאמוראי הוה ע"י שדים וכבר כתבתי למעלה דהכא ע"י השבעה שואלין מן השדים בחול אבל לא בשבת משום ממצוא חפציך ודבר דבר ואתא ר' יוסי למימר דאף בחול אסור מפני הסכנה ואיפסקא הילכתא כר' יוסי והביאה הריא"ף ז"ל בשבת פ' חבית סתם משמע בכל גוונא אסור אפילו בחול וכן כתב ר"י ז"ל בספר רמזים שלו דאפילו בחול אסור ורבינו ירוחם כתב ג"כ כיון שהוא מחלוקת ראוי להחמיר. ותמיהא לי על הרא"ש ז"ל איך פסק בבריא שמותר לשאול בשדים על הגניבה דנהי דליכא איסורא מ"מ איכא סכנתא דעדיפא מאיסורא כיון שכופה אותם להגיד לו על הגניבה יבוא לידי סכנה. וי"ל דיש שדים שרגילין בהם ואינם מזיקין ובאותם מותר לשאול והיינו דתניא סתמא שרי שמן ושרי ביצים מותר לשאול בהם אלא שמכזבין ופי' רש"י ז"ל לכך נמנעו מלשאול בהם נמצאת אומר לפי שטה זו דשרי בוהן ושרי שמן ושרי ביצים וכל השדים הרגילין בהם ואינם מזיקין מותר לשאול בהם ע"י השמות שמות הקודש בלבד ולא לעשות מעשה כלל אלא לשאול על הגניבה וכיוצא בה ולא ע"י לחש כי נכון להחמיר כיון שהוא מחלוקת כ"ש שהשטה הנכונה היא שיטת הרמ"ה ז"ל וכמו שכתבנו ושאר השדים שאינם רגילים בהם ואיכא למיחש לסכנתא בכל גוונא אסור. ושיטת רש"י ז"ל לפי גרסתו שגורס שרי שמן ושרי בצים מותר לשאול בהם אלא שמכזבין משמע לפי הדין הי' מותר לשאול בהם אלא מפני שמכזבין נמנעו ואסרו ואתיא האי ברייתא אפי' כר' יוסי דאע"ג דבהני ליכא טעמא דסכנתא איכא טעמא מפני שמכזבין. ויש גורסין מפני שמכזבין והוא טעמא להיתירא לפי שהם דברי הבאי לפיכך התירו. ונ"ל כיון שהריא"ף ז"ל כתב לברייתא זו דשרי שמן ושרי בצים משמע דאין גורס ז"ל כרש"י ובכל גוונא אסור וירא שמים ראוי שיתרחק מהם ומלשאול בהם בשום ענין כי הוא שמץ של עבודה זרה והשואל בהם כאילו נותן כח לאל אחר רחמנא ליצלן:

שוב מצאתי במאירי שכתב ז"ל ואלו שמאמינים במציאות השדים ופעולותיהם אסור להם לשאול בהם אף בחול ויש להתיר בשרי שמן ושרי ביצים אלא שאינם אלא דברי הבאי והגרסא לפי דעת זו אלא שמכזבין וגדולי הפוסקים גורסין מפני שמכזבין כלומר שעיקר היתר מפני שהם דברי הבאי ואין אדם מצוי לימשך אחריהם וכן עיקר עכ"ל. וזה מסכים אל מה שכתבנו והוא לפי שיטת הרא"ש ז"ל:

יש לציין שהרדב"ז כותב בסוף: "ולא תחשדני מפני שכתבתי לשון המאירי שאני מכחיש מציאות השדים כי אני מאמין בכל דברי חז"ל אפילו שיחה קלה שלהם כ"ש שהכתובים פשטיהם מורים על מציאתם ולא יזבחו עוד את זבחיהם לשעירים וגו'. יזבחו לשדים וגו':" -הרדב"ז אומר כאן שהוא סובר שבעבר כן היו שדים וכו' אבל הוא לא מתייחס לעניין זמננו.

הבאתי מקורות מהרמב"ם משו"ת מהרש"ל, שו"ת הריב"ש, שו"ת רבי אברהם בן הרמב"ם, כך ניתן להסיק מדעת הרא"ש והמאירי כותב כך בפירוש (לא הבאתי את המאירי ישירות מכיוון שאין לי גישה לבית הבחירה (סנהדרין) עכשיו).
וכבר כתבתי שכל אדם בר דעת יבין שבימינו כל הדברים הללו הם ענייני שקר וכזב. ואם נחקור כל מעלה באוב, מכשף בימינו נגלה שהכל זה שטות והבל.
ואני עדיין מחכה למקור שאומר שבימנו ישנם אנשים המסוגלים להעלות מתים.

מנותק אלירן

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2302
סיאנסים בצבא
« להגיב #39 ב- : מרץ 25, 2007, 10:20:07 »
אם פעם אנשים היו מסוגלים להעלות מתים אז אתה לא חושב שגם היום יש אנשים שיכולים לעשות את זה?

אתה בא להגיד לי שאנשים בפותחים בקבלה לא יכולים לעשות את זה?


מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
סיאנסים בצבא
« להגיב #40 ב- : מרץ 25, 2007, 12:00:25 »
אם פעם אנשים היו מסוגלים להעלות מתים אז אתה לא חושב שגם היום יש אנשים שיכולים לעשות את זה?

אתה בא להגיד לי שאנשים בפותחים בקבלה לא יכולים לעשות את זה?


בס"ד
מעטים יודעים וכמו שצריך.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
סיאנסים בצבא
« להגיב #41 ב- : מרץ 25, 2007, 12:48:55 »
אם פעם אנשים היו מסוגלים להעלות מתים אז אתה לא חושב שגם היום יש אנשים שיכולים לעשות את זה?

אתה בא להגיד לי שאנשים בפותחים בקבלה לא יכולים לעשות את זה?


במילה אחת - כן (אף אחד בימינו לא מסוגל לעשות זאת)
ואולי תביא לי הוכחה רצינית הפעם?
« עריכה אחרונה: מרץ 25, 2007, 16:17:03 על ידי mr.z »

אוריינוש

  • אורח
סיאנסים בצבא
« להגיב #42 ב- : מרץ 26, 2007, 22:14:04 »
בס"ד
אני הבאתי לך הוכחה!=)

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
סיאנסים בצבא
« להגיב #43 ב- : מרץ 27, 2007, 06:45:16 »
בס"ד
נכון! ברור שאפשר לעשות סיאנס אבל זה אסור ורק חכמי קבלה יכולים לעשות!וחוץ מזה הסרטון של סיאנסים בצבא אמיתי!אחד מהמספרים חבר של דוד שלי והוא מתפלל בבית הכנסת מגדל דוד בירושלים!!!!!!!וזה אמיתי לגמרי!!!!
איפה למדנו שחכמי הקבלה יכולים בימינו להעלות מתים?
איפה למדנו שמותר למישהוא באופן כללי לעשות סיאנס?
והמספר הוא חבר של דודך? וכי יש בזה משהוא שמראה על אמינות העניין? (אולי הוא שיקר גם לו, הרי בסופו של דבר אם הוא שיקר בסרט לא  נראה שיש לו בעיה לשקר בשיחה רגילה).

אוריינוש

  • אורח
סיאנסים בצבא
« להגיב #44 ב- : מרץ 27, 2007, 09:38:41 »
בס"ד
בס"ד
נכון! ברור שאפשר לעשות סיאנס אבל זה אסור ורק חכמי קבלה יכולים לעשות!וחוץ מזה הסרטון של סיאנסים בצבא אמיתי!אחד מהמספרים חבר של דוד שלי והוא מתפלל בבית הכנסת מגדל דוד בירושלים!!!!!!!וזה אמיתי לגמרי!!!!
איפה למדנו שחכמי הקבלה יכולים בימינו להעלות מתים?
איפה למדנו שמותר למישהוא באופן כללי לעשות סיאנס?
והמספר הוא חבר של דודך? וכי יש בזה משהוא שמראה על אמינות העניין? (אולי הוא שיקר גם לו, הרי בסופו של דבר אם הוא שיקר בסרט לא  נראה שיש לו בעיה לשקר בשיחה רגילה).

http://www.moriya.org.il/shut/print.asp?id=7062   -נווו הנה מישהו שאל על זה שאפשר להעלות מתים!ומותר לחמי קבלה גדולים למטרות קדושה לעשות סיאנס!
והוא לא משקר- למה לו לשקר?

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
סיאנסים בצבא
« להגיב #45 ב- : מרץ 27, 2007, 10:24:23 »
א. כתבת שלגדולים מותר, הרב קוק זצ"ל (בעל ה"דעת כהן") כותב שאסור ולא מחלק בין אדם גדול לקטן, ואף הוא כותב "ולע"ד אין כדאי לחזק את האמונה ע"י תחבולות כאלה, הקרובות למכשול איסור. ויותר טוב לקיים תמים תהי' עם ד' אלהיך."
ב. איפה נכתב שאפשר לעשות דברים כאלו בימינו בתשובה (ישנו איסור לעשות דברים כאלו גם לרמב"ם שלא מאמין בדברים כאלו כלל וטוען שלא היו גם מעולם כאלו דברים, והרב קוק זצ"ל דן בעניין אבל הוא לא דן אם הדבר קיים בימינו או לא אלא הוא דן לגבי האיסורים שעוברים האנשים שעושים זאת, ומה שהוא מזכיר בנוגע לזוהר הוא במקרה ומעלים, אבל מי אמר שאפשר לעלות?).
ג. למה לשחקן לשקר? אין לי מושג, הוא פשוט משקר.

אוריינוש

  • אורח
סיאנסים בצבא
« להגיב #46 ב- : מרץ 27, 2007, 10:57:25 »
בס"ד
א.המורה שלי אמרה שמותר אבל רק למטרות קדושה!
ב.הרב צבי קוסטינר אמר שאפשר גם בימנו להעלות מתים!
ג.הוא לא משקר!!!

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
סיאנסים בצבא
« להגיב #47 ב- : מרץ 27, 2007, 11:04:48 »
א. אני לא יודע מי אמר מה, הוכחה הלכתית בבקשה לזה שמותר להעלות לצרכי קדושה (אני לא אומר שאין, אני פשוט לא מצאתי).
ב. אני לא יודע מי זה, ואם אני אתחיל ברשימה של רבנים שאומרת להפך זה לא יגמר לעולם.
ג. אני לא יודע מי השחקן ולמה הוא אומר את מה שהוא אומר, אבל אני יודע שבימינו אין סיאנסים, העלאת מתים וכו'
ד. מה לגבי הוכחה הלכתית שאפשר בימינו להעלות מתים?

אוריינוש

  • אורח
סיאנסים בצבא
« להגיב #48 ב- : מרץ 27, 2007, 11:08:53 »
בס"ד
א.נוווווווווווווווו הקישור שהבאתי לך
ב.תתחיל עם הרשימה של הרבנים
ג.אני גם לא יודעת מיזה השחקן אולי כי הוא לא שחקן......
ד.סיאנס זה העלאת מתים, לא?

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
סיאנסים בצבא
« להגיב #49 ב- : מרץ 27, 2007, 11:34:54 »
א. איפה כתוב בתשובה באתר הזה שמותר להעלות מתים לצורך כלשהוא, וגם בדעת כהן לא ראיתי זאת (ושוב אני לא אומר שאסור אבל עד עכשיו לא מצאתי מקור אחד שמתיר).
ב. אני לא הולך לפרט כאן את שמם כי שאלתי את חלקם ביחידות וזו רכילות לכתוב את שמם. ועכ"פ לא מצאת שום רב מוכר שאומר שיש בימינו דבר כזה. אבל מצאתי בכתב העת אסיה מאמר מקיף על העניין הזה ואפרט כאן את הדברים שרלוונטיים לדיון:
הקישור למאמר המלא (http://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA75-76/ASSIA75-76.02.asp)

האם בימינו קיימים מעשי כישוף ואוב אמיתיים?

כתב מה"ר יעקב חאגיז בעץ החיים, הובא קיצור דבריו בתפארת ישראל:

"דעתה, קרוב לאחרית הימים שיתפשט האור האלוהית על כל בשר, וראו כל בשר כי אין עוד מלבדו, לכן האור הזה כבר הבקיע ומאיר ובא, והטומאה כליל תחלוף, וכבר גער ה' בשטן ונתבטלו כוחות הטומאה אלו, וכל בעלי אומניות באלו יבש ידם, הכל סר יחדיו נאלחו, ואין גם אחד אשר כח בידו לכשף או לנשף, והאמונה באלה ובכח הכישוף כעת, לא תקונן רק במוחי השוטים והתינוקות.

והעיר עוד הגאון הנ"ל בשם גדול הדור אחר, כי חפשו אנשי שם בתורה וביראה בכל קצות הארץ, ולא מצאו כל אנשי חיל אפילו רק שמץ ממשות מדברים אלו, וכל איש נאמן אמור יאמר רק כך שמעתי, אבל אין אומר ואין דובר דברים 'כך ראיתי'. ולכן עכשיו כל עניינים האלו רק דמיונות כוזבות, והבל ורעות רוח.

עד כאן תוכן דברי הגאון הנ"ל שכתב כן לפני ב' מאות שנים (לפני 350 שנה)".

ולעניין אוב כבר קדמו ר"א בן הרמב"ם שכתב: "והפעולה הזאת [העלאה באוב] אבדה מן העולם, ברוך שעקרה". מכאן שלדעת ר"י חאגיז אין לחשוש היום לכשפים כלל, שכן, בניגוד לעבר, היום לא קיימים יותר מעשה כשפים בעולם אלא רמאות ואחיזת עיניים בלבד.

לדעת הרמב"ם וסיעתו יש לחשוש לכשפי תרמית גם בימינו

מכאן נפק"מ להלכה: לדעת הראשונים ו"כל הבאים אחר הרמב"ם" על פי הגהת הגר"א, שכשפים אסורים מן התורה כי יש בהם ממש – הרי שבזמן הזה, שאין בהם ממש, אינם אסורים מן התורה, ובודאי שאין לאסור חולה, גם אם אין בו סכנה, להתרפא בהם.

אולם לדעת הקדמונים, האבן עזרא, הרמב"ם, המאירי והשו"ע, שמעולם לא היה ממש בכשפים, ותמיד היה בהם רמאות וכזב בלבד – הרי שגם כיום כל המרמה את הבריות ועושה מעשה הנראה כמעשה כשפים, יש בו איסור תורה של כישוף או אוב וכד'. ואם כן יש לחשוש לאיסור כישוף של רופא האליל לדעת האוסרים כישוף בגוי, ולאיסור לפני עור על ישראל השואלו. כמו כן יש לדון אם נכון לחשוש לאיסור שאלה באוב לשואל ואולי גם למסתייע, ברוח שעלתה לעולמנו לפי דברי בעל האוב המכזב.

אז מה שיוצא מכל זה הוא שלפי כל השיטות דבר כזה לא קיים בימינו.
ג. לא יודע, אולי הוא שחקן חובב.
ד. פחות או יותר.