א. איפה כתוב בתשובה באתר הזה שמותר להעלות מתים לצורך כלשהוא, וגם בדעת כהן לא ראיתי זאת (ושוב אני לא אומר שאסור אבל עד עכשיו לא מצאתי מקור אחד שמתיר).
ב. אני לא הולך לפרט כאן את שמם כי שאלתי את חלקם ביחידות וזו רכילות לכתוב את שמם. ועכ"פ לא מצאת שום רב מוכר שאומר שיש בימינו דבר כזה. אבל מצאתי בכתב העת אסיה מאמר מקיף על העניין הזה ואפרט כאן את הדברים שרלוונטיים לדיון:
הקישור למאמר המלא (
http://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA75-76/ASSIA75-76.02.asp)
האם בימינו קיימים מעשי כישוף ואוב אמיתיים?
כתב מה"ר יעקב חאגיז בעץ החיים, הובא קיצור דבריו בתפארת ישראל:
"דעתה, קרוב לאחרית הימים שיתפשט האור האלוהית על כל בשר, וראו כל בשר כי אין עוד מלבדו, לכן האור הזה כבר הבקיע ומאיר ובא, והטומאה כליל תחלוף, וכבר גער ה' בשטן ונתבטלו כוחות הטומאה אלו, וכל בעלי אומניות באלו יבש ידם, הכל סר יחדיו נאלחו, ואין גם אחד אשר כח בידו לכשף או לנשף, והאמונה באלה ובכח הכישוף כעת, לא תקונן רק במוחי השוטים והתינוקות.
והעיר עוד הגאון הנ"ל בשם גדול הדור אחר, כי חפשו אנשי שם בתורה וביראה בכל קצות הארץ, ולא מצאו כל אנשי חיל אפילו רק שמץ ממשות מדברים אלו, וכל איש נאמן אמור יאמר רק כך שמעתי, אבל אין אומר ואין דובר דברים 'כך ראיתי'. ולכן עכשיו כל עניינים האלו רק דמיונות כוזבות, והבל ורעות רוח.
עד כאן תוכן דברי הגאון הנ"ל שכתב כן לפני ב' מאות שנים (לפני 350 שנה)".
ולעניין אוב כבר קדמו ר"א בן הרמב"ם שכתב: "והפעולה הזאת [העלאה באוב] אבדה מן העולם, ברוך שעקרה". מכאן שלדעת ר"י חאגיז אין לחשוש היום לכשפים כלל, שכן, בניגוד לעבר, היום לא קיימים יותר מעשה כשפים בעולם אלא רמאות ואחיזת עיניים בלבד.
לדעת הרמב"ם וסיעתו יש לחשוש לכשפי תרמית גם בימינו
מכאן נפק"מ להלכה: לדעת הראשונים ו"כל הבאים אחר הרמב"ם" על פי הגהת הגר"א, שכשפים אסורים מן התורה כי יש בהם ממש – הרי שבזמן הזה, שאין בהם ממש, אינם אסורים מן התורה, ובודאי שאין לאסור חולה, גם אם אין בו סכנה, להתרפא בהם.
אולם לדעת הקדמונים, האבן עזרא, הרמב"ם, המאירי והשו"ע, שמעולם לא היה ממש בכשפים, ותמיד היה בהם רמאות וכזב בלבד – הרי שגם כיום כל המרמה את הבריות ועושה מעשה הנראה כמעשה כשפים, יש בו איסור תורה של כישוף או אוב וכד'. ואם כן יש לחשוש לאיסור כישוף של רופא האליל לדעת האוסרים כישוף בגוי, ולאיסור לפני עור על ישראל השואלו. כמו כן יש לדון אם נכון לחשוש לאיסור שאלה באוב לשואל ואולי גם למסתייע, ברוח שעלתה לעולמנו לפי דברי בעל האוב המכזב.
אז מה שיוצא מכל זה הוא שלפי כל השיטות דבר כזה לא קיים בימינו.
ג. לא יודע, אולי הוא שחקן חובב.
ד. פחות או יותר.