כתב נושא: חמאס לא-זוואהירי: "אין להטיל האשמות סרק"  (נקרא 1580 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
הרוחות בתנועת חמאס עדיין סוערות מההתקפה הקשה שהשמיע אמש מספר 2 באל-קאעידה, איימן א-זווהארי, ש"הספיד" את חמאס ותקף את התנועה העקבות החתימה על הסכם מכה והקמת ממשלת האחדות ברשות. בהודעה שפירסמה הבוקר אומרת התנועה: "אנו דבקים בעמדותינו וחולמים למות כשאהידים". הצבעת האמון על ממשלת האחדות צפויה ביום שבת.


בחמאס מסרבים היום (ב') להירגע מהמתקפה חסרת התקדים של סגן מנהיג ארגון אל-קאעידה, ד"ר איימן א-זוואהירי, נגד תנועת חמאס ומנהיגיה בעקבות החתימה על הסכם מכה . בקלטת ששידרה אתמול רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה", נשא א-זוואהירי "הספד" שבו ניחם את האומה האיסלמית על כך שחמאס מכרה את ערכיה ומכרה את פלסטין תמורת כמה תיקים בממשלה הפלסטינית.

 

אתמול הגיבו בחמאס בביטול להאשמות. ד"ר פאוזי ברהום, דובר חמאס, אמר כי התנועה לא ויתרה על עקרונותיה. ברהום אמר כי בתנועת מעריכים את העצות של א-זוואהירי, אבל דוחים את הניסיון לעוות את האמת ואת המציאות. "הקרבנו את מנהיגינו, השייח' יאסין וד"ר רנטיסי, למען פלסטין ואנו לא מוותרים על עקרונותינו", אמר ברהום.

היום פירסמה חמאס הודעה נוספת שבה הבהירה: "כל אדמת פלסטין היא אדמת ווקף - אדמת הקדש מוסלמי - שאף אחד אינו יכול לוותר על סנטימטר ממנה. נמשיך לדבוק בעקרונות שלנו בעניין פלסטין - העניין המרכזי של המוסלמים בעולם. לא נוותר על אף אחד מעקרונותינו תמורת שום הטבה בעולם הזה.

 

"אנו מבינים את העובדה שתיתכן תפישה שונה, אבל אנו אומרים לד"ר זוואהירי שאנו מודעים למצבנו ואין להטיל האשמות סרק בצורה הזו". תנועת חמאס אמרה בהודעתה כי ההתנגדות והג'יהאד ממשיכים להיות העמדה האסטרטגית של התנועה, וכי אופי ועיתוי ניהולם תלויים בהערכות של התנועה. "לא נוותר על גרגר חול אחד מפלסטין. העם הפלסטיני הוא חוד החנית בפרויקט האיסלמי ולפיד ההתנגדות שלנו ימשיך לבעור אל מול האויב הציוני.



"אנו תנועה של ג'יהאד ותנועה של התנגדות ונמשיך להיות כזו כל עוד סנטימטר אחד מאדמת פלסטין כבוש. אנו אומרים לד"ר זוואהירי כי התחייבנו בפני אללה, בפני השאהידים ובפני בני עמנו, כי לא נוותר על אף אחד מעקרונותינו. המפגש עם אלוהים ממשיך להיות היעד שלנו, הנביא מוחמד ממשיך להיות מורה הדרך שלנו והג'יהאד והמוות למען אלוהים ממשיכים להיות השאיפה העליונה שלנו.


"אנו בתנועת חמאס דבקים בעמדותינו וחולמים למות כשאהידים. העולם הזה מבחינתנו הוא עולם חולף ואנו מרגיעים את ד"ר זוואהירי ואת כל הקנאים לפלסטין שחמאס היא אותה חמאס שהכרתם מאז יום הקמתה, והשתתפותה בבחירות והחתימה על הסכם מכה משמעותה רק השמירה על האינטרסים של העם הפלסטיני".

 

בשבת: הצבעת אמון על ממשלת האחדות


בתוך כך מסרו הבוקר מקורות בחמאס כי צה"ל עצר חבר במועצה המחוקקת הפלסטינית, אחמד מובראק מרמאללה. מובראק נעצר לפנות בוקר בביתו לאחר ששוחרר מן הכלא הישראלי בחודש שעבר.

ברשות הפלסטינית נערכים לכינוס המועצה המחוקקת הפלסטינית ביום שבת כדי להצביע אמון על הממשלה הפלסטינית. אם לא תהיינה הפתעות של הרגע האחרון והממשלה תזכה לאמון המועצה המחוקקת, צפוי ראש הממשלה הפלסטיני, איסמעיל הנייה, להצטרף לנשיא הרשות מחמוד עבאס (אבו-מאזן) לפסגה הערבית שתתקיים בשבוע הבא בערב הסעודית.


זו תהיה הפעם הראשונה מאז הבחירות שבהן זכתה חמאס בשנה שעברה, שבה מנהיג חמאס מצטרף לאבו-מאזן בביקוריו הרשמיים בעולם הרחב.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i