בס"ד
אז תקרא להקב"ה חסר כבוד. לא קדים קידה ולא אכפת לי איך הסובייקט מפרש את זה.
רון הפעם הגזמת, אם אברהם אבינו מצא עניין להשתחווה בפני בני חת, עפרון החיתי ובפני כל מלכי הגזרה, ואף אחד לא העז לומר מילה רעה נגדו בשל כך (או שמא אתה מתנדב להיות הראשון שקופץ ראש) אתה לא יכול לגנות את עדה יונת ולבטח לא את פרופ' ישראל אומן (שגם קד קידה) בחילול ה' וכו'.
דווקא פרופ' אומן הביא קידוש ה' אדיר מאין כמוהו (בהמשך לש"י עגנון ב-66') כששמר על השבת ללא כל פשרה, הוא ומשפחתו, הביא את הערכת הגויים אליו בשל כך, הוא ומשפחתו הגיעו לטקס צנועים מאוד, משפחה ענפה מאוד (ביחס לכל הגוים שהיו בהלם לראות משפחה גדולה לתפארת שכזו), בירך בשם ומלכות :"שחלק מכבודו לבשר ודם", ברכה השמורה למלך גוי (שחובה לברכו!! ולא אתה זה שתבטל כלאחר יד ברכה שתקנו חז"ל),הגברים בחבורה הגיעו לטקס עם חליפות טוקסידו ללא שעטנז!, עמד שם בכבוד עם כיפתו הגדולה וזקנו היורד לפי מידותיו וצטט בנאומו מהגמ' בכתובות על סוגית "הנושא 3 נשים", קידוש שם שמים מאין כמותו.
ואל תנסה להביא את מרדכי היהודי בתור דוגמא (מרדכי לא התבקש להשתחוות לפני מלך אלא לפני שר- המן, כך שאין שום בסיס אחיד להשוואה).
כל אבותיך אברהם, יצחק ויעקב, התשחוו כולם בפני מלכי ושליטי האיזור, מרדכי גם עשה זאת בפני אחשוורוש, דניאל עשה זאת בפני מלכי בבל וכל גדולי הדורות מהתנאים ועד אחרונים שמצאו עצמם מול מלך, התשחוו/קדו קידה.
אז כאן פשוט הגזמת.
לגבי הלבוש והאמירות הפוליטיות זה כבר משהו אחר ולכן אני מסכים איתך חלקית לגבי עדה יונת ספציפית, לכן אני יותר בדעתו של NEO, היא אכן הביאה כבוד, למרות ועל אף הביקורת.