יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

בקשר להוצאת זרע לבטלה

<< < (3/14) > >>

mr.z:
גם בשו"ת מנחת שלמה הוא מתיר
שו"ת מנחת שלמה תנינא (ב - ג) סימן קכד ד"ה כמו כן

כמו כן מסתבר שאין לחוש כלל בזה לאיסור הוצאת זרע לבטלה, כיון שלפי דברי הרופאים ההזרעה היא ממש במקום ביאה וצריכים גם בהזרעה מלאכותית לאותה כמות הזרע שרגיל לצאת מהאדם ע"י ביאה, ואף להמחמירים להוציא זרע לצורך בדיקה, היינו משום דאותו הזרע מעיקרא הוא עומד רק להשחתה משא"כ הכא ההוצאה היא לצורך ההזרעה ולא להשחתה, [נלענ"ד שאף אם נאמר דבהזרעה מלאכותית אין הבן מתיחס אחר בעל הזרע אפי"ה אין דברי בעל דברי מלכיאל מובנים במ"ש בח"ד סי' ק"ז "דכיון שלא יהא נחשב כבנו א"כ הרי הוא כמוציא זרע לבטלה" ואחריו נמשכו עוד כמה ממחברי זמננו, והוא תמוה דמ"מ הרי מקיים בכך מצות שבת, וכמו שמותר לעבד עברי לישא שפחה כנענית אע"פ שהולד כמותה] רק צריכים להקפיד לעשותו דוקא ע"י רופא נאמן ובנוכחותו של עוד רופא כדי שידעו ברור שהזרע הוא מהבעל ולא מאיש אחר, ואף שאם יתפשט ההיתר יש לחשוש טובא שקלי הדעת יעשוהו בלי השגחה מעולה על הרופא, ולפי דברינו הרי יש לחוש שהבנים יהיו אח"כ ממזרים, אך בלא"ה אין בכוחנו להעמיד הדת על תילה ולחסום דרך מפני עושי עולה, ולכן אין טעם להחמיר ולאסור את המותר על כשרים וטובים בגלל פוחזים וקלי דעת.

הרב עובדיה יוסף מתיר כמו שכתב eran מכיוון שהתשובה ארוכה מאוד אני לא מעלה אותה לכאן אלא רק את מסקנתו של הרב עובדיה יוסף ואם מישהוא רוצה את כל התשובה שיכתוב כאן ואני אעלה אותה.

שו"ת יביע אומר חלק ח - אה"ע סימן כא

 ז) מסקנא דדינא לגבי תינוק מבחנה שנראה שדינו שוה למה שהתירו האחרונים להתיר הזרקת זרע הבעל לרחם האשה, כשאי אפשר בשום פנים לאשה להכנס להריון באופן אחר, כדרך כל הארץ. וצריך להשגיח מאד שלא יוחלף זרע הבעל בזרע של איש אחר, ומה טוב שיהיה הדבר על ידי שני רופאים דתיים בהשגחה מלאה משעת הוצאת הזרע עד הכנסתו לתוך הרחם. וראיתי למי שכתב לחלק ולאסור בנ"ד, ולא מצאתי יסוד נכון לחלק בזה. ואח"כ שמעתי שכן התירו כמה גדולים בדורינו. והשי"ת יאיר עינינו בתוה"ק אמן.


עז77:

--- ציטוט של: כהנא צדק! על ינואר 09, 2007, 22:28:08 ---
--- ציטוט של: MiSs_DAnIeL על ינואר 09, 2007, 21:57:21 ---
--- ציטוט של: עז77 על ינואר 09, 2007, 19:20:29 ---"מנאפים ביד"??  ;D

את זה טרם שמעתי...  :D

--- סוף ציטוט ---

אוי ואבוי, איזה אסוציאציות מביכות  ::)

--- סוף ציטוט ---
עז באמת  ;D :D ;D

--- סוף ציטוט ---

תסלחו לבור חילוני שכמוני,
האסוציאציות מהעולם החילוני החולה העלו בי גיחוך קל,
כמובן שאני לא חלילה צוחק על הנושא, אני משתדל להתקרב קצת לדת וללמוד,
ובאמת יש לי מתנה גדולה בפורום הזה בספריית הימין האמיתי ובפורום שולחן ערוך,
שיש לי טונות של חומר למידה מצויין - בקרוב שנקים איציקלופדיה זה יהיה ב"ה מסודר הרבה יותר.

דוקא_כך:

--- ציטוט של: eran על ינואר 09, 2007, 21:53:16 ---דווקא כך,

כתוב בספרים הקדושים שמותר לבוא על אישה אפילו בזמן ההריון, ואין זה נחשב שז"ל מפני שעתיד הקב"ה (בזמן הגאולה) לקחת את הניצוצות של הנשמות שיצאו משכבת הזרע הזאת ולעשות מהם ילדים - ואני מדבר בשיא הרצינות.
מה שאין כן שז"ל שאז כל הניצוצות של הנשמות שהיו בשכבת זרע הופכים להיות שדים. וזה מה שכתוב בפסוק: "חיל בלע ויקאנו". החיל של השטן בלע את כל הניצוצות של הנשמות ועשה מהם שדים, ולכן אנחנו מתפללים שהחיל יקיא את הנשמות שהוא בלע שנאמר: "ויקיאנו".
זה פחות או יותר על פי הסוד.

--- סוף ציטוט ---
מעניין.  אני מניח שכבר שמת לב שאני יותר קרוב, מבחינת יחסי לנפקא מינא, לעמדה של נץ.  אני כמובן לא מנסה לרמוז שאתה טועה!  הכי חשוב למנוע התנהגות פסולה, ואם משיגים את זה ע"י סיפורי שדים, מוטב, ואם משיגים את זה בדרכים אחרות, גם מוטב.  אבל אם כבר מזכירים נפקא מינא, חשוב תמיד להזכיר שגם הם תחת מרותו של הקב"ה, שהיראה תמיד תהיה מהקב"ה יותר מאשר כל דבר אחר.

DolphinBoy:
אז לפי הדתיים שאני אבין, לגברים "נשואים" מותר לספק את עצמם?

eran:

--- ציטוט של: DolphinBoy על ינואר 10, 2007, 09:08:42 ---אז לפי הדתיים שאני אבין, לגברים "נשואים" מותר לספק את עצמם?

--- סוף ציטוט ---

איך הבנת בדיוק דבר כזה? בוודאי שאסור גם לאדם נשוי לשפוך זרעו לבטלה.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה