יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

סיאנס ביהדות-מותר אסור?

<< < (7/10) > >>

נץ וגאה בזה:
אם זה היה עניין הלכתי שלא הייתי בקיא בו, הייתי שואל, אבל כל העניין הפארא-נורמלי איננו הילכתי, ואיננו נוגע לעבודת ה' שלי, לפיכך אין לי סיבה לשאול על כך אף אחד.

eran:

--- ציטוט של: נץ וגאה בזה על ינואר 03, 2007, 15:30:29 ---אם זה היה עניין הלכתי שלא הייתי בקיא בו, הייתי שואל, אבל כל העניין הפארא-נורמלי איננו הילכתי, ואיננו נוגע לעבודת ה' שלי, לפיכך אין לי סיבה לשאול על כך אף אחד.

--- סוף ציטוט ---

הוא מאוד הילכתי - אין פוסק בעולם שלא דן בו!!!

דוקא_כך:

--- ציטוט של: eran על ינואר 03, 2007, 15:03:48 ---
--- ציטוט של: נץ וגאה בזה על ינואר 03, 2007, 14:26:03 ---אמור לי ערן כמה שנים הישיבה קיימת בכדי שיצא ממנה אחד כזה?

--- סוף ציטוט ---

אז אתה מבין ששם אין גדולי הוראה , מה מפריע לך לשאול את הרב מרדכי אליהו?

--- סוף ציטוט ---

ערן, ההתעקשות שלך לשים דגש על סיאנס, שדים ורוחות, התקשרות עם מתים וכו' (שאגב אולי באמת אפשריים) מוזרה בעיני.  גם אם שדים ורוחות הם כוחות חזקים, הרי הם אין ואפס לעומת הקב"ה.  אתה לא חושב שתפילה ואמונה חזקה בקב"ה, כמו האמונה של הרב מאיר כהנא הי"ד, והנביאים של תקופת התנ"ך, לא תגן על יהודי מפני כל הסטרא אחרא?  ומה אם באמת כל הדברים הפארא-נורמליים הללו אמיתיים?  בכל מקרה נאסר על יהודי ללכת להתייעץ עם מגדת עתידות או ליטול חלק בסיאנס.  כל הדיון הזה ממש מיותר.  גם אם הדברים הרוחניים/קבליסטיים האלה אפשריים, עדיף לחשוב כמו נץ ולחיות ולפעול בצורה מלאה בעולם הזה, ולהשאיר את ענייני העולם הבא לעולם הבא.

eran:
דווקא כך,

אני דן בו מכיוון שיש הרבה מאוד נפקא מינה להלכה כמו שציינתי לעיל עיין בספר בן איש חי שנה שנייה פרשת פנחס שהוא מביא מלא בנושאים האלו כדומגת "עין הרע". וגם הגר"ע יוסף שליט"א בסיפרו "הליכות עולם" חלק ז' כדוגמת בית שיש בו מת, האם מותר לשתות את המים משום שמלאך רע טימא אותם והם מסוכנים.
אלה סתם דגמאות שקופצים לי לראש, למען האמת יש אין ספור דיונים והלכות שקשורים לנושא.
תגידו לי - וכי יהודי יכול לומר שבגלל שאין נפקא מינה לנושא של פרה אדומה עדיף לחיות "חיים מלאים" ולא להתעסק בזה?
נושא השדים ושאר עינייני הסיטרא אחרא יש בהם נפקא מינה לעכשיו להיום לרגע הזה ממש, מה שאין כן בנושא פרה אדומה.

כל התורה היא מקשה אחת זהב וכל הנושאים נחוצים גם פרה אדומה וגם שדים ואפילו חיזרים.

דוקא_כך:

--- ציטוט של: eran על ינואר 03, 2007, 18:26:24 ---דווקא כך,

אני דן בו מכיוון שיש הרבה מאוד נפקא מינה להלכה כמו שציינתי לעיל עיין בספר בן איש חי שנה שנייה פרשת פנחס שהוא מביא מלא בנושאים האלו כדומגת "עין הרע". וגם הגר"ע יוסף שליט"א בסיפרו "הליכות עולם" חלק ז' כדוגמת בית שיש בו מת, האם מותר לשתות את המים משום שמלאך רע טימא אותם והם מסוכנים.
אלה סתם דגמאות שקופצים לי לראש, למען האמת יש אין ספור דיונים והלכות שקשורים לנושא.
תגידו לי - וכי יהודי יכול לומר שבגלל שאין נפקא מינה לנושא של פרה אדומה עדיף לחיות "חיים מלאים" ולא להתעסק בזה?
נושא השדים ושאר עינייני הסיטרא אחרא יש בהם נפקא מינה לעכשיו להיום לרגע הזה ממש, מה שאין כן בנושא פרה אדומה.

כל התורה היא מקשה אחת זהב וכל הנושאים נחוצים גם פרה אדומה וגם שדים ואפילו חיזרים.


--- סוף ציטוט ---
לפי דעתי אתה צריך לשים דגש בלימודיך לא על הלכות פרה אדומה או חייזרים, אלא על הלכות בניית ועבודת בית המקדש, ובמקום להתפלסף על סיאנסים, לכאוב על כך שהר הבית לא מטוהר מהשיקוצים המוסלמיים שעליו, ושבית המקדש לא נבנה.  אתה הרי יודע שדור שבזמנו לא נבנה בית המקדש, כאילו בזמנו נחרב בית המקדש.  כמובן שכל התורה קדושה ואף מלה אינה מיותרת, כולל פרה אדומה, אבל ישנם חלקים בתורה שחשובים יותר מחלקים אחרים בהתאם לנסיבות.  כשעם ישראל חצה את הירדן, והמים עלו י"ב מיל על י"ב מיל, יהושע עצר אותם ונשא בפניהם דברים טרם עלייתם לארץ הקודש.  הוא בחר לומר להם דברים מן התורה שנראו בעיניו יותר חשובים מדברים אחרים, ואלו כמובן היו הלכות המלחמה והורשת הארץ מפני יושביה הכנענים.  הגישה שלך יותר מדי "מרחפת באויר".  כמובן שאתה יכול ללמוד על נפקא מינא בנוסף ללימודים הרגילים כדי לספק את סקרנותך, אבל לא כדאי להיות אובססיבי בקשר לזה.  זה לא העיקר.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה