יפתח - הבעייה בטיעון שלך היא שזה פשוט טענה מגוחכת , זה כמו לטעון שאיטלקי בארה"ב ואיטלקי מאיטליה,יש ביניהם הפרש בחכמה ... היהודים,שורה תחתונה,הם אותו עם. בתקופת התנ"ך לא היה את הדבר הזה ,ספרדים ואשכנזים , זה מנהגים שהתקבעו והפכו אותם לכאלה ,במשך הגלות,אבל הצאצאים שפיתחו את המנהגים השונים האלה,כולם באו מאותם יהודים,הטיעון שלך הוא כמו לטעון שבני משפחה שהלכו למקומות שונים, יש הפרש בחכמה גנטי ביניהם ,אין לזה שום בסיס. יכול בהחלט להיות שאחד מהאחים יותר חכם,מהשאר, אבל להגיד שזה גנטי... זה מגוחך.
המקרה היחיד שבו יש תנאים שווים למבחן,שבו רואים יתרון כלשהו ,הוא מבחנים בין היהודים לגוים תחת התנאים של לוגיקה צורנית,מתמטיקה,וכו' . שם רואים שהיהודים מעל הממוצע. כן . בתוך העולם היהודי, התנאים השווים לבדיקה,הם,דווקא עולם התורה (השפה המשותפת שאפשר להיבחן עליה) ושם לא רואים הפרש. גם בתחום הלוגיקה הצורנית והמתמטיקה וכו',מבחני איי קיו,פסיכומטרי,וכדומה , אין כל כך הרבה הבדל בין ספרדים ואשכנזים, ואפשר בהחלט לראות השפעה של נסיבות סוציו אקונומיות .
אין בעייה לא להתווכח על זה, פשוט מנסים לגרום לך להבין שאתה מאמין בשטות,וחבל.
ההבדל היחיד בין הספרדים והאשכנזים,קשור למנהגי אבות וכל מיני ניואנסים בתחום ההלכה,הקריאה של הטעמים, וכו' . לא הבדל גנטי (גם הגנטיקה מראה ,אם כבר נכנסים לזה, שבכל הכרומוזמים האבהיים יש קשר ישיר בין יהודי ספרדי ויהודי מזרחי ). ההנחה המצחיקה הזאת שזה "אירופאים" מול "מזרחים" זה קשקוש ... רוב היהודים בהולנד והונגריה ובספרד, היו גם ספרדים , גירושים שונים, השואה ,קצת טשטשו את זה ,אבל זה בהחלט היה קיים. היו יהודים אשכנזים בקהילות ספרדיות... היה חתונות בין הקהילות, מעולם לא היה 'בידוד' של קהילות בתחום אסיא-אירופה חוץ מקהילות מאד רחוקות ומבודדות כמו בקוצ'ין (שגם להם,היה קשר מתמשך כלשהו,עם התימנים) או ביתא ישראל(שגם איתם היה קשר,נדיר,אבל היה קיים,למשל בתקופת אלדד הדני, בתקופה שבה הנוצרים שם ימח שמם ניצחו את היהודים באתיופיה ושלחו שבויים יהודים בתור עבדים למצרים,ויהודי מצריים קיבלו הוראה מהחכמים לפדות אותם). ישנם אפילו שלבי "ביניים" בהבדלים בין המנהגים , למשל, הקהילה המרוקאית,מכילה בתוכה כמה אלמנטיים במנהגים שדומים מאד לאלה של האשכנזים ( ואת שורשי הקהילה במרוקו אפשר למצוא מוזכרים כבר בגמרא סנהדרין צד עמוד א,על יהודים שהוגלו לחבל סוס(נמצא בין תוניסיה ומרוקו) ובהחלט יש גדולי תורה במרוקו שטוענים שזה האשכנזים שאימצו חלק מהמנהגים האלה דווקא מהם,ולא הפוך, ואפשר למצוא לזה ראיות, למשל, ישנו שם משפחה מרוקאי "אשכנזי" , שמעתי פעם את אבשלום קור מסביר בעניין,שזה היה קהילה אשכנזית שחיה במרוקו , ששינו את שם משפחתם לאשכנזי,כדי שצאצאיהם ידעו שהנוסח שלהם הוא אשכנזי (!!) )
החילוק שאתה מנסה לעשות בין קהילות יהודיות, על בסיס גנטי, פשוט לא קיים. החילוק ,מאז ומתמיד,היה רק בניואנסים של הלכה מנהגים נוסחים וקריאת טעמים.
ומעבר לזה , אין דבר כזה אשכנזים רק לבנים, או ספרדים רק שחומים, אצל כל העדות יש גם שחומים וגם לבנים. פשוט ישנם עדות שאצלם התקבע בעיקר צבע שחום או בעיקר צבע לבן , מסיבות של מזג האוויר במקומות השונים(ככל שיש יותר אור שמש ,ככה הפיגמנטים צוברים במהלך השנים יותר מלנין, שמכהה את העור,ומגן על הגוף מהקרינה , ככל שיש יותר עננות,ככה פיגמנטים במהלך השנים מפחיתים מלנין ,ואז נוצר עור יותר לבן,מכיוון שאין לגוף צורך להגן על עצמו מפני הקרינה , תן לזה כמה אלפי שנים, וזה יקרה, גם אשכנזי מרוסיה יכול להוליד צאצאים שחומים בעיקרם . )
בני ישראל בתקופת המקרא ובתקופת חז"ל היו גם - בדיוק כמו היום, גם שחומים,וגם לבנים. (למשל בעניין פרשת סוטה, חכמינו כתבו,אם אישה שלא חטאה ושתתה מהמים המאררים,כתוב ששכרה יהיה שאם לא הייתה יולדת,עכשיו תלד,אבל מה אם כבר הייתה יולדת, בין השאר כתוב שאם הייתה יולדת שחורים,עכשיו תלד לבנים , משמע שבתקופתם היו נולדים גם יהודים שחורים וגם יהודים לבנים , עיין למשל בתלמוד בבלי במסכת ברכות דף לא עמוד ב,סוטה דף כו עמוד א ,או בירושלמי סוטה פרק ג הלכה ד , תוספתא מסכת סוטה פרק ב :ד . עיין גם במשנה (סדר טהרה) נגעים ב: א שם כתוב "בהרת עזה נראית בגרמני כהה, והכהה בכושי עזה. רבי ישמעאל אומר, בית ישראל, אני כפרתן--הרי הן כאשכרוע: לא שחורים ולא לבנים, אלא בינוניים. "
ז"א , יש לבן קיצוני , כמו גרמני, ויש שחור קיצוני,כמו כושי , וישראל הם לא כאלה ולא כאלה, אלא כמו האשכרוע ,שהוא לא לבן ולא שחור , זאת אומרת הם לא לגמרי שחורים,ולא לגמרי לבנים, אלא בינוניים, נולדים גם שחומים (לא שחור קיצוני),וגם לבנים (לא לבן קיצוני)( וזה הדרך היחידה להסביר את זה, כי אם תאמר שכולם היו שחומים, או לבנים לא כהים, אז תצתטרך להסביר את הגמרות והתוספתא המוזכרות לעיל שכותבים בפירוש שהיו יולדים גם שחומים וגם לבנים (אחרת מה מיוחד בזה שילדה שחומים?) והיהודים בימינו שבאים מקהילות שבעיקר שחומים או בעיקר לבנים,זה ככל הנראה השפעות אפיגנטיות,שהושפעו מהסביבה ,כמו שהסברתי לעיל (וגם הזוהר כותב,שבגלל המזג אוויר בכל מקום,משתנים הבני אדם להראות אחרת)