לא מדובר בספק גוים ח"ו , הם יהודים לכל דבר ועניין . היו רבנים שביקשו שיעשו להם גיור לחומרא בגלל שיש חשש שבמנהגי הגירושין שלהם יש טעויות, מה שגורם לחשש של ממזרים(אישה "גרושה" לכאורה שהייתה מתחתנת כשהיא עדיין נחשבת מבחינה ההלכה אשת איש,והצאצאים יכלו להחשב ממזרים), לכן הגיור לחומרא(זאת אומרת, להתייחס אליהם פיקטיבית כאל ספק-גוים כדי שזה) יבטל את החשש ממזרות ויכניס אותם למעמד של גר צדק. לאחר בדיקה מחודשת בדורנו על ידי הרב עובדיה יוסף שליט"א הוא גילה שבעיות דומות קיימות גם בטכס הקידושין שלהם, לכן, כל הדורות האלה נחשבו כפנויים שבאו על פנויות,ואין חשש ממזרות,ולכן פסק שלא צריך שום גיור לחומרא(יביע אומר חלק ח אבן העזר סימן יא).
במעמד דומה היו עוד קהילות רחוקות מאד של ישראל,הבעייה נוצרה , מכיוון שבגלות ,קהילות מסוימות היו כה מבודדות (כמו ביתא ישראל) עד שההלכה שבעל פה שלהם לא הלכה בד בבד אם איך שהיא התפתחה עם היהדות הרבנית בעולם התורה הספרדי-אשכנזי הרגיל, ולכן נוצרו מנהגי נישואין וגירושין שלא תאמו את רוח ההלכה כפי שהתגבשה בקהילות המחוברות ( צפון אפריקה -אשכנז(ושאר אירופה) תימן,המזרח התיכון(ורוב אסיה) והקהילות שנבעו מהם) ששימרו על המסורות תושב"ע של התנאים,ופיתחו אותם במסגרת ההלכה.
מכל מקום ,אפילו אם ,הם היו ספק גוים , זה ברור לכולי עלמא שכל הילדים שלהם שנולדו בארץ עברו ברית מילה כהלכה ויהודים לכל דבר ועניין .(ואין שום בעייה עם המילה שלהם כפי שהיו עושים במשך כל הדורות באתיופיה לכתחילה יעויין בתחומין ז עמוד 295,אך גם שם ,היה הבדל מול מנהג של היהדות הרבנית של ימינו,בזה שהנשים דווקא היו מלות את הילדים)