יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

סתירות בתנך

<< < (4/15) > >>

יפתח שם טוב (משמיד השמאלנים):
נכון שאת צפונבונית? יש כל כך הרבה הוכחות לאמיתות התורה הקדושה השאלה שלי היא איך את לומדת בדיוק עם רש״י או בלי?

אביר הקרנפים:
יש להם שיעורי תנ"ך על ידי מורה שמאלנית או אורקית.
ראיתם פעם מורה לעברית שחושב שזה שטויות וזה לא משנה אם תדבר בשפה תקינה או כמו עולה חדש והמון סלנג? מורה למתמטיקה שחושב שבאמת שתיים ועוד שתיים זה חמש ורבע?
איך מצפים ללמוד תנ"ך מאנשים שמסתכלים על הספר והמסרים שלו בעין עקומה ?

Rafoe:
אם את מאמינה שיש בורא לעולם ושהוא כל יכול אז מה הבעיה בשבילו לדאוג לנוח ולכל החיות בתיבה (הרי הוא כל יכול לא?)

אני רוצה לצטט לך דו שיח בין משה רבינו לקב"ה מספר במדבר פרק יא.
עם ישראל מתלונן ורוצה לאכול בשר. נמאס להם מהמן והם בוכים למשה שהם רוצים בשר.

מֵאַיִן לִי בָּשָׂר, לָתֵת לְכָל-הָעָם הַזֶּה: כִּי-יִבְכּוּ עָלַי לֵאמֹר, תְּנָה-לָּנוּ בָשָׂר וְנֹאכֵלָה.  לֹא-אוּכַל אָנֹכִי לְבַדִּי, לָשֵׂאת אֶת-כָּל-הָעָם הַזֶּה:  כִּי כָבֵד, מִמֶּנִּי.  וְאִם-כָּכָה אַתְּ-עֹשֶׂה לִּי, הָרְגֵנִי נָא הָרֹג--אִם-מָצָאתִי חֵן, בְּעֵינֶיךָ; וְאַל-אֶרְאֶה, בְּרָעָתִי.
וְאֶל-הָעָם תֹּאמַר הִתְקַדְּשׁוּ לְמָחָר, וַאֲכַלְתֶּם בָּשָׂר--כִּי בְּכִיתֶם בְּאָזְנֵי יְהוָה לֵאמֹר מִי יַאֲכִלֵנוּ בָּשָׂר, כִּי-טוֹב לָנוּ בְּמִצְרָיִם; וְנָתַן יְהוָה לָכֶם בָּשָׂר, וַאֲכַלְתֶּם.  לֹא יוֹם אֶחָד תֹּאכְלוּן, וְלֹא יוֹמָיִם; וְלֹא חֲמִשָּׁה יָמִים, וְלֹא עֲשָׂרָה יָמִים, וְלֹא, עֶשְׂרִים יוֹם. עַד חֹדֶשׁ יָמִים, עַד אֲשֶׁר-יֵצֵא מֵאַפְּכֶם, וְהָיָה לָכֶם, לְזָרָא:  יַעַן, כִּי-מְאַסְתֶּם אֶת-יְהוָה אֲשֶׁר בְּקִרְבְּכֶם, וַתִּבְכּוּ לְפָנָיו לֵאמֹר, לָמָּה זֶּה יָצָאנוּ מִמִּצְרָיִם.  וַיֹּאמֶר, מֹשֶׁה, שֵׁשׁ-מֵאוֹת אֶלֶף רַגְלִי, הָעָם אֲשֶׁר אָנֹכִי בְּקִרְבּוֹ; וְאַתָּה אָמַרְתָּ, בָּשָׂר אֶתֵּן לָהֶם, וְאָכְלוּ, חֹדֶשׁ יָמִים.  הֲצֹאן וּבָקָר יִשָּׁחֵט לָהֶם, וּמָצָא לָהֶם; אִם אֶת-כָּל-דְּגֵי הַיָּם יֵאָסֵף לָהֶם, וּמָצָא לָהֶם.
וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, הֲיַד יְהוָה תִּקְצָר; עַתָּה תִרְאֶה הֲיִקְרְךָ דְבָרִי, אִם-לֹא.

משה מתפלא ושואל את הקב"ה איך הוא יספק לכל העם בשר למשך חודש שלם, והקב"ה עונה לו בקצרה "היד ה' תקצר?" (כלומר - האם ידי קצרה מכדי לעשות זאת?)

זאת התשובה לשאלתך וזאת לא תשובתי. זאת תשובתו של הקב"ה בעצמו.

הבוס הגדול:

--- ציטוט של: NATALI על דצמבר 12, 2012, 21:27:23 ---אני מאמינה שיש אלוהים שברא את העולם אני פשוט לא חושבת שהוא כתב את התנך ולא לי הסברת אולי אתה מתבלבל עם מישהי אחרת אבל קראתי את זה בהנחה שהוא כתב את התנך אם כן למה הוא לא מסביר איך מה אנחנו צריכים לנחש?

--- סוף ציטוט ---
ל-3 אנשים אין חלק בעולם הבא

הראשון האומר,אין תחית המתים,השני האומר אין תורה מן השמים,והשלישי ואפיקורוס !

אגב גם לגויים שמקיימים את 7 מצוות נוח שהם מחוייבים בהם,ומאמינים בתחיית המתים ותורה מן השמיים,יש להם חלק בעולם הבא.

הבוס הגדול:

--- ציטוט של: NATALI על דצמבר 12, 2012, 21:27:23 ---אבל קראתי את זה בהנחה שהוא כתב את התנך אם כן למה הוא לא מסביר איך מה אנחנו צריכים לנחש?

--- סוף ציטוט ---
התורה כתובה מפרדס:פשט,רמז,דרש וסוד.

התורה שאת קוראת באופן רגיל היא מבחינת הפשט (ותאמיני לי שגם להבין את הפשט צריך להיות תלמיד חכם,כי זה לא כמו ללמוד בכיתה א).

והסוד זה הקבלה,זוהר,תלמוד 10 הסיפרות.

אני אתן לך דוגמא,למה זה פשט (שנראה פשוט,לאדם בור),וכמה הוא מורכב.

תקחי למשל את המילה חן,כתוב כשעם ישראל אמר נעשה ונשמע אלוהים נתן חן לעם ישראל.

אז וואוו נתן להם חן ממש נחמד אה?!

אבל רק שתביני כמה עמוק רק המילה חן וגם מה שאני כותב זה על קצה המזלג ועוד נחשב לפשט שבתורה.

מקווה שאת רצינית ויש לך כוח לקרוא,זה קטע שאני מעתיק מליקוטי מוהרן תהני...

* מצטער מראש שהמילים הנקודות והפסיקים מחוברים,וזה בגלל שעשיתי העתק הדבק,מקטע שכתבי בעבר בפייסבוק שלי *

מהי המילה חן על פי התורה?!

 .דע- כי על ידי התורה נתקבלים כל התפילות וכל הבקשות שאנו מבקשים ומתפללים-החן והחשיבות

וכי עכשיו בעוונותו הרבים החן והחשיבות האמיתי של ישראל נפל.

 

הסבר:

המילה חן מחולקת ל-ח ולאות-נ ,האות-נ מייצגת את ספירת מלכות והאות-ח מייצגת את הסיפרת הכתר

 

האות-נ היא בבחינת הלבנה,האות-ח היא בחינת השמש.

 

האות -נ היא קבלת על מלכות שמים והאות-ח היא קבלת החוכמה האלוקית.

 

על מנת לקבל חן צריך לעבור את התהליך של קבלת על מלכות שמיים שהיא בחינת הירח,שלירח אין אור מעצמו,וכל כולו מאיר

 מהשמש.ולכן כתוב בליקוטים שעל מנת למצוא חן בעיני השם,צריך קודם להשיג את ה-נ ולאחר מכן באופן טבעי יהפך האדם כמאיר

 כשמש.הסבר קצת יותר מפורט-זה קטע שאני מעתיק מהליקוטים:החכמה היא המעירה לאדם את הדרך כמו השמש,כי "הכסיל בחושך

 הולך",אבל החכם הולך באור.יעקב אבינו נקרא שמש,כי הוא המאיר את החוכמה,ובנו יוסף נקרא ירח,כי הוא זה המקבל את האור מן

 השמש,ולכן יוסף חלם שהשמש ואחד עשר הכוכבים(האחים שלו) משתחווים לפניו.כי החוכמה והשכל הוא החיות של כל דבר,כמו

שכתוב "החוכמה תחיה" וכו.אך מחמת שאור השכל גדול מאוד,אי אפשר לזכות אליו כי אם על ידי בחינת נון שהוא בחינת מלכות.כמו שכתוב

 בתהילים-לפני השמש ינון שמו ופירש רשי-לשון מלכות.וכאן רבנו מלמד אותנו,שבשביל לזכות לחכמה,האדם צריך קודם את המלכות.וזה

 המלכות היא בחינת הלבנה,ירח,כי הלבנה אין לה אור מעצמה,כי אם מה שמקבלת מהשמש.כשהבורא האציל מאורו לברוא עולמו,האור

 השתלשל דרך עשר הספירות מכתר ועד מלכות,שהיא הספירה האחרונה.כל הספירות מקבלות מה שמעליהן ומשפיעות למה

שתחתיהן,אבל מלכות שהיא הספירה התחתונה ביותר,היא רק מקבלת.יוצא שכל מה שיש לה זה רק מה שקיבלה ומעצמה אין לה כלום.

כך גם הלבנה,היא מעצמה אין לה כלום והיא מקבלת את אורה מהשמש שהיא החוכמה ולכן הלבנה נקראת בחינת מלכות.

וזהו גם הפירוש ברובד היותר עמוק לנעשה ונשמע של עם ישראל,כי הסדר של קבלת התורה:קודם אמרו ישראל "נעשה" ואחר

כך "נשמע".נעשה זה המלכות שהיא קיום התורה והביטול לבורא,והנשמע זה החוכמה וטעמי המצוות רמזיה  וסודותיה.ישראל הקדימו

נעשה לנשמע דהינו את המלכות שהיא ה-נ,לנשמע שהיא החוכמה ומובא במדרש שבשעה שעם ישראל ענו נעשה ונשמע, תשובה זו מצא-

"חן" בעיני הבורא,וזה מה שכתוב "ויחן שם ישראל" אותיות ויהי-חן.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה