כתב נושא: מה הייתם מעדיפים, שיהיה אלוקים או לא? (סרטון חדש שלנו)  (נקרא 9425 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
אני אשתדל להגיב היום או במוצ"ש. שבת שלום בינתיים

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
ציטוט
ויש לי חדשות בשבילך - רוב מוחץ של אכלוסיית העולם אינו מכיר בקב"ה (הנצרות והאסלאם הם עיוות גס).
ישנם רבים בעולם שלא מקיימים מצוות נוספות (כמו איסור אכילת אבר מן החי).

העובדה שרוב העמים אנם מקיימים את רובם של 7 המצוות אינה הופכת זאת לדבר לא רלוונטי. בדיוק כמו העובדה שלמרות שחלק גדול מהיהודים אינו שומר מצוות לא הופך אותם לגויים.

הבנתי איפה הבאג. אתה לא מבחין בין שני משפטים:

1. "המוסר האנושי מבוסס על התורה, כלומר הגויים מכירים את חוקי בני נח ומבססים את הנורמות החברתיות שלהם עליהם". - זה מה שטענת קודם, וזה אינו נכון.

2. "הגויים אמורים להכיר ולכבד את מצוות בני נח". - אני מאמין לך שככה אתה חושב.

האם אתה רואה את ההבדל בין משפט חיווי לבין משאלת לב?

אביר:

ציטוט
ההשוואה על דרך ההשתנה של גברים ונשים, אינה במקומה. הרי האיסורים על גניבה ורצח אינם טבע אלא התגברות על הטבע. ופה הנקודה. מי התחיל את העניין שאתה צריך להתגבר על הטבע הקלוקל שלך ולחיות לפי כללי מוסר מסויימים?

חוקים נגד רצח הם לא טבעיים אולי לפרט, אבל לחברה תרבותית הם טבעיים מאד.

ציטוט
לכן אנו אומרים לך, המשפט הקדום ביותר הוא משפט בני נח. מקובלנו שאדם הראשון גם שפט על פי דיני תורה, אבל ממילא כל הגזע האנושי של ימינו מקורו בבני נח שקיבלו מספר כללי מוסר בסיסיים לאחר המבול שאירע מחמת התפרקות גמורה של ערכי המוסר. כמו ימינו.
לכן עניין האצטקים לא קשור. אם אצל האצטקים היה אסור לרצוח, זה בגלל שהם בני נח. ואולי מבחינתך כל הדתות המונותאיסטיות נמצאות במקום אחד, אבל היהדות קדמה לאחרות באלפיים שנה והאחרות שאבו את עיקרי המוסר שלהן ממנה. ככה שבעצם היהדות  קיימת לבדה בעניין זה.

מקורו של הגזע האנושי באפריקה, הוא עזב אותה לפני כ 60,000 שנה. חברות תרבותיות התקיימו לפני ובמקביל ליהדות. אין לך אפשרות להוכיח שהאיסור על רצח מקורו ביהדות. ובנוסף - למה האצטקים אימצו את האיסור על רצח אבל לא אימצו את האיסור על עבודה זרה? מה קרה? איפה ההוכחות שהמקור הוא ביהדות?

ציטוט
אתה מבטל את ההסבר שנתתי לך על הפסוק "עין תחת עין" כפרשנות מאוחרת. אתה שוכח שאתה פרשנות עוד יותר מאוחרת. מאוחרת באלפי שנים מהפרשנות שאני מביא לך.
שים לב כמה חצופה ובלתי קשורה הגישה שלך לעניין.

אבל יש הבדל בין פרשנות לבין המצאה. אני לא מבין הרבה בתורה אבל ואללה לקרוא עברית אני יודע. אין ספק שכל אדם שקורא פסוק מבין אותו קצת אחרת, אבל מכאן ועד לקחת פסוק ולהקיש ממנו משהו שבכלל לא כתוב בו - ארוכה הדרך. בפסוק לא כתוב שום דבר על כסף - כתוב משהו ברור מאד: עין תחת עין.

ציטוט
אתה לא לוקח בחשבון שיש אנשים שקדמו לך, אנשים שהיו קרובים ממך לכותב המאמר ולכן מן הסתם הם יכולים לדעת טוב ממך למה הוא התכוון.

"קרובים לכותב"?! הכותב זה אלוהים לא? הרמב"ם היה קרוב לאלוהים? הם ניהלו שיחות נפש אל תוך הלילה? הרמב"ם חי במאה ה 11 אם אני לא טועה למי בדיוק הוא היה קרוב? הוא הכיר את משה רבינו? הוא היה בהר סיני? (אני לא מדבר על הפרשנות הספיציפית, סתם נותן את הרמב"ם בתור דוגמא).

אף אחד מהפרשנים לא היה "קרוב לכותב". אלו הם המצאות.

ציטוט
נקודה נוספת. אותם אנשים שהעבירו לנו את הפירוש המקורי אותו קיבלו מאת הכותב, הם אותם אנשים שמסרו נפשם על מנת למסור את הכתב והפירוש ולקיימם ללא שינוי. אותם אנשים שהעדיפו שיוציאו להם עין או שיהרגו אותם בעינויים, מאשר לעבור על דברי התורה, בדיוק כפי שניתנו להם.

אתה יודע מה? אנשים שמקריבים את החיים שלהם למען איזשהו אלוהים כבר לא כ"כ מרשימים אותי. מחבלים מתאבדים עושים את זה כל הזמן.

ציטוט
הדיון הוא כן על מה מפריע לך. כי אתה שופט את התקרית והעונש, על פי החברה הבלתי מתוקנת שאתה חי בה. חברה בה אין שום בעיה במצעדי גאווה ושרמוטות, חברה בה אין שום בעיה שאנשים ינשאו ולאחר מכן כל אחד יטפס על אשת חברו. חברה בה עונש הכלא שכל כך חביב עליך, משמש רק כאקדמיה לאמנות הפשיעה. שם כל הפושעים רק לומדים שיטות חדשות ומכירים שותפים טובים יותר לדבר עברה. אני מזכיר לך שהעונשים האמיתיים היחידים שקיימים בחברות מתוקנות, הם קנסים כספיים ועונש מוות שעדיין קיים במקומות מסויימים.
בחברה מתוקנת, כלא הוא אמצעי להחזיק בנאשים/נידון עד לבירור האשמה/גזר הדין. כלא איננו עונש. בחברה מתוקנת, כשמישהו עובר על החוק בעניינים שהם חוק נטו, או במילים אחרות "בין אדם למקום" או במקרה הרווח יותר - חוקי מדינה כמו רמזור אדום, תקנות מס וכו', דברים כאלה גוררים עונש הרתעתי ותו לא.
כל עניין שבין אדם לחברו, עונשו ופתרונו אמור להיות קודם כל תיקון המעוות. לאחר מכן עונש הרתעתי. לכן אני חוזר ואומר: משפט לא קיים ולא יוצא ממקום של כעס ו"תסרסו אותו!". משפט מגיע דבר ראשון ממקום של תיקון המעוות.

מתוקנת זה כנראה עניין יחסי. אני מאמין בכלא כאמצעי ענישה. אין לי בעיה עם מצעדים. קנס כספי הוא עונש לא מספק.

ציטוט
ולכן אני רוצה שתספר לי איך בחברה המתוקנת שלך, עונש המאסר גורם לתיקון המעוות ולפיצוי הנאנסת...
אבל אתה לא יכול להסביר לי. כי זה עונש הרתעתי בלבד.

מה הבעיה עם הרתעה? לתקן את הנזק אי אפשר. אפשר להעניש את העבריין. זו עבירה חמורה ולכן לא די בקנס כספי - אנשים עשירים יוכלו לאנוס כאוות נפשם.

ציטוט
אז מה דעתך על פיצוי שיתן לה את האפשרות לקנות בית לעצמה כי אולי לא יהיה מי שירצה להתחתן איתה ולקנות לה בית?

אין שום בעיה - קוראים לזה תביעה אזרחית. זה קורה כל הזמן. ארז אפרתי חוייב לשלם לנאנסת איזה 100,000 שקל אם אני לא טועה - בנוסף למאסר.

ציטוט
מה דעתך על אפשרות שתספק לה מישהו שיהיה מוכרח לדאוג לה עד קץ ימיה?

אנחנו דוברים שפות שונות. אני שייך למערב. בעולם שלי מתחתנים מאהבה. בעולם שלי גבר לא חייב לדאוג לאשתו, אני מכיר זוגות שהאשה עובדת והגבר נשאר עם הילדים ואין שום בעיה עם זה. נישואים זה בסך הכל עניין פורמלי די מיותר לטעמי. זה לא משהו שמחייב גבר לדאוג כלכלית לאשתו. חוץ מזה מבחינתך אם הם נשואים היא גם חייבת לשכב איתו לא? זו לא התעללות?

ציטוט
מה דעתך, במקום להיות קטנוני ולהתמקד ב"עלבון" שהאפשרות הזו מציגה, ולחשוב אולי יש פה אפשרות שבה הנאנסת מרוויחה מעט? דבר שעונש המאסר העלוב שלך לא יכול לתת...

שוב - לא סותר. יש תביעה אזרחית. אתה בעד עונש מוות לרוצחים? מה משפחת הנרצח תרוויח מזה?

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
לטענתך ועל סמך כל מיני פרופסורים הזויים שאתה מסתמך עליהם, ערש האנושות היה באפריקה לפני שישים אלף שנה. לפני שתאמר לי שאני מסתמך על רבנים הזויים, אני רוצה להסביר שכל אותם פרופסורים פסיכים שמאמינים באבולוציה ומתראיינים קבוע לנשיונל ג'אוגרפיק לחפור שם שטויות וקשקושים, מאמינים שחייזרים התגלו לאצטקים התרבותיים שלך והם אלו שיצרו שם ציורי קרקע בקנה מידה ענק.
אחת ההוכחות שלהם היא שאין אפשרות ליצור קווים ישרים כאלה במרחק של 150 קילומטר.
אבל אני כן יכול. תרשים על נייר ויצירה בשטח על פי חבלים מתוחים בקנה מידה גדול של התרשים... נעזוב את זה.
אנחנו מאמינים שמקורה של כל האנושות הוא בבני נח. אתה לא מאמין בזה. אבל הטיעון שלך לא מושלם.
א. העובדה שכללי המוסר הבסיסיים שרדו בחלקם, לא מכריחה שכולם ישרדו מקשה אחת. ב. העבודה זרה שאנחנו מדברים עליה מוסברת היטב על ידי הרמב"ם כפי שכתבתי מספר פעמים (אני מאמין שקראת את זה) וראשיתה היא בעבודת ה'.
אם זה קרה אצל אנשים שחיו יחסית קרוב לאנשים כשם ועבר שידעו את ה', בוודאי שזה יקרה אצל עמים רחוקים שהאמת הצרופה משתכחת מהם ונשאר אצלם זכר מעוות של הפולחן המקורי.
בקשר לחברה תרבותית. מי קבע מה היא חברה תרבותית? מי התחיל את זה? לאבולוציה יש חורים גדולים בסיפור...

ההבדל בין פרשנות לבין המצאה. שוב, ההשוואה אינה במקומה. אנחנו לומדים תורה. זו לא פרשנות ולא המצאה. משה כתב את התורה מפי הגבורה. משה לימד את העם כיצד התורה נדרשת ונלמדת. זו תורה שבעל פה. האנשים שקיבלו את התורה ממשה ושמעו מפיו כיצד לפרש כל אות ומילה, הם האנשים הקרובים אל הכותב. אתה עושה את הפרשנות שלך על דעת עצמך כי "אני קורא עברית". אבל התורה לא נקראת כ"עברית". זה ספר מקודד שהיה צריך להכיל כל כך הרבה בכמה שפחות מילים. וספר כזה שבו לכל מילה יש משמעות ואפשר לדרוש אותה ב48 דרכים, לא תמיד נקרא כפשוטו רק כי נוח לך לומר שהוא נקרא כפשוטו.
ועדיין לא מצאת תשובה לשאלה שלי שהיא די הגיונית. אנשים שהיו מוכנים למות כדי לא לשנות אות בתורה. אנשים שנתנו להוציא להם עין, יד ורגל, כי לא רצו לעבור על מצוות התורה, אותם אתה מאשים ששינו את התורה מטעמי נוחות ?
אל תעשה לי מהם מחבלים מתאבדים שהולכים לרצוח אחרים. הם עושים את זה כדי לא לשנות. ולכן, לעניין זה, אפשר לדעת שהם לא מוכנים לשנות. וודאי לא מטעמי נוחות.
אז הרמב"ם לא היה קרוב למשה רבינו שני מטר. אבל הרמבם למד מאנשים שלמדו מאנשים שלמדו וכן על זו הדרך, עד משה רבינו. וזה נקרא קרוב לכותב. קרוב בהרבה ממך.

וכאן יש בינינו מחלוקת מהי חברה מתוקנת. מבחינתך כשילדים רואים עומואים נתעבים מסתובבים ברחובות מעורטלים למחצה ומפגינים טינופת כזו, זו חברה מתוקנת. מבחינתי, חברה מתוקנת היא חברה שבה יש יציבות לנישואין וזוגיות. יש מוסר וצניעות.
אתה חי במערב. אתה חי בחברה שבה אנשים מתחתנים מאהבה מזוייפת שמחזיקה מעמד שנים מועטות עד שמתפוצצת ומגלה כזו שנאה... לא. זה לא נישואין מתוך אהבה. אהבה אמיתית נבנית במהלך נישואין. תוך כדי הקרבה הדדית ונאמנות. מה שלא קורה בחברה המערבית.
הקשקוש  על תביעה אזרחית באמת לא במקום. איך אנס נענש על פי התורה? יורדת יד מהשמים ולוקחת לו את הכסף ומחתנת אותו עם האנוסה או שהוא נתבע בבית דין ?
הטיעון עם עשירים שיכולים לאנוס כל הזמן לא קביל, מאחר וכבר כתבתי שבית דין יכול להפקיע את כל נכסיו של האנס. ואכן, קנס יעיל הרבה יותר בתיקון המעוות מאשר כלא או רצח. רצח, אין שום אפשרות לתקן. אבל הסברתי לך איך אפשר לפצות מעט את האנוסה.
הכלא הוא אמצעי הרתעה אבל כלום לא מעבר לזה. הקנס מרתיע גם הוא, אבל יש בו עוד יתרונות.
אשה רגילה שנישאת לבעלה בנסיבות רגילות, יש לה המון חובות כלפיו ואם היא מפשלת, הוא מטיס אותה בלא כתובה. אנס שנושא את אנוסתו, יש לו המון חובות כלפיה והוא לא יכול להטיס אותה. לא משנה מה... וזה ההבדל.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
ציטוט
לטענתך ועל סמך כל מיני פרופסורים הזויים שאתה מסתמך עליהם, ערש האנושות היה באפריקה לפני שישים אלף שנה.

אלו לא "קבוצת פרופסורים הזויים" שאני מסתמך עליהם, אלו כמעט כל הפרופסורים שטוענים כך. כמעט לא קיים פרופסור לביולוגיה שיחלוק על הטענה הזאת.

ציטוט
אחת ההוכחות שלהם היא שאין אפשרות ליצור קווים ישרים כאלה במרחק של 150 קילומטר.
אבל אני כן יכול. תרשים על נייר ויצירה בשטח על פי חבלים מתוחים בקנה מידה גדול של התרשים... נעזוב את זה.

אין לי מושג על מה אתה מדבר

ציטוט
העובדה שכללי המוסר הבסיסיים שרדו בחלקם, לא מכריחה שכולם ישרדו מקשה אחת.

תן לי להזכיר לך את הטיעון המקורי -  "אפילו מי שאינו יודע את ה' מבין שחוקי התורה הם הבסיס לכל חברה מוסרית (ואפילו הגויים מכירים בזה)." אז הוכחתי - הגויים, אצטקים למשל, לא מכירים בחוקי התורה כבסיס מוסרי (הם אוכלים בני אדם, עובדים עבודה זרה וכו').

ציטוט
משה לימד את העם כיצד התורה נדרשת ונלמדת. זו תורה שבעל פה.

איך אתה יודע?

ציטוט
האנשים שקיבלו את התורה ממשה ושמעו מפיו כיצד לפרש כל אות ומילה, הם האנשים הקרובים אל הכותב.

ורש"י לא היה ביניהם, נכון? אז מניין הסמכות?

ציטוט
וספר כזה שבו לכל מילה יש משמעות ואפשר לדרוש אותה ב48 דרכים, לא תמיד נקרא כפשוטו רק כי נוח לך לומר שהוא נקרא כפשוטו.

אז אם אלוהים רוצה שנלך לפי החוקים שלו, למה הוא נתן לנו ספר שאפשר לפרש ב 700 דרכים? מה הבעיה לכתוב את כל החוקים בפשטות, בלי להסוות כל מסר באמצעות ספרות סוג ב', בלי דימויים, בלי משלים ובלי לשון ציורית? פשוט חוקים וערכים בשפה פשוטה שכל אחד יוכל להבין? ועוד אחר כך להאשים אותי בזה שאני לא מסוגל לקבל שספר מעורפל ומלא סתירות ניתן לאדם על ידי אלוהים?

ציטוט
ועדיין לא מצאת תשובה לשאלה שלי שהיא די הגיונית. אנשים שהיו מוכנים למות כדי לא לשנות אות בתורה. אנשים שנתנו להוציא להם עין, יד ורגל, כי לא רצו לעבור על מצוות התורה, אותם אתה מאשים ששינו את התורה מטעמי נוחות ?

לא מטעמי נוחות פיסית, אלא כדי שהתורה תסתדר עם המציאות כפי שהיא. עין תחת עין כפשוטו משאיר את כולנו עוורים = לא משתלם, לא יעיל, דבילי. צריך להמציא משהו כדי לשנות את זה, כלומר לפרש. אתה בוודאי יודע שלפי התורה אין בעיה שגבר יתחתן עם יותר מאשה אחת. אבל מה, במאה ה 11 הנשים היהודיות, בהשפעה אירופאית לא היו מוכנות לסידור הזה יותר. זה לא הלם את רוח התקופה. אז רבנו גרשום פשוט שינה את החוק וקבע שמעכשיו גבר אחד - אשה אחת. אתה רואה? כשרוצים אין שום בעיה לשנות כדי להתאים את התורה לרוח הזמן.


לא הצלחתי להבין מה הבעיה שלך עם תביעה אזרחית בנוסף לעונש מאסר.

ציטוט
אהבה אמיתית נבנית במהלך נישואין. תוך כדי הקרבה הדדית ונאמנות. מה שלא קורה בחברה המערבית.

נו? ובין אנס לנאנסת אתה חושב שיתפתחו בסופו של דבר יחסי אהבה? עד עכשיו זה נשמע כאילו אתה מתייחס לנישואין כאל עסקה כלכלית.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
נחמד מאוד. רק שכמו שכתבתי, הפרופסורים החמודים האלה מביאים בשם המדע תזות ומסקנות הזויות לגמרי. כמו המקרה שבו אמרת שאין לך מושג על מה אני מדבר, אבל זו דוגמא.

הטיעון המקורי היה שחוקי התורה הם בסיס לכל חברה מוסרית.
הבה נראה. הם מכירים בעובדה שאסור לגנוב, לרצוח, לאנוס? הם מכירים בעובדה שהם צריכים להודות ולהתפלל למי שבעיניהם הכוח השולט עליהם? יש שם צורה כלשהי של שיפוט על ידי בעל סמכות ?
כפי שכתבתי לך, הם לא צריכים לקחת את התורה עצמה כבסיס מוסרי. העובדה שהם מחזיקים בחוקים ששרדו מימות נוח בצורות כאלה ואחרות, מלמדות על משהו אוניברסלי.

איך אני יודע שמשה לימד את העם? שרשרת. משה ציוה כל רב ללמד את תלמידו ולהזכיר לו שהוא חלק בשרשרת. משה ציווה כל אב ללמד את בנו ולהזכיר לו שהוא חלק בשרשרת. כך כל אחד יודע שהוא לא ממציא ולא גורע. כל אחד לוקח כפי שנתנו לו אלה שלפניו ומעביר הלאה.
אני יודע כי אבא שלי והרבנים שלי לימדו אותי שאני לוקח מהם במדוייק ומעביר הלאה כשם שהם לקחו במדוייק ויש כמה וכמה פסוקים שמדברים על זה. אחד הסימנים שנתן משה לזהות נביא שקר (כמו ישו למשל), שאם הוא מבטל מצווה או משנה אותה ממה שאנחנו יודעים, הוא לא יכול להיות נביא אמת. הכל חייב להשאר אותו דבר.
כך למדו האנשים מפיו של משה ולימדו את בניהם. עם שלם שבו כל אב מלמד את בניו את אותם הדברים וכל רב מלמד את תלמידיו. בכל מקום בו תראה יהודים שדבקים במסורת אבותיהם, מנחילים לילדיהם בדיוק את מה שקיבלו מאבותיהם. התורה לא השתנתה. בכל מקום יש בתורה את אותו מספר אותיות...
משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים וזקנים לנביאים... וכך עד לרש"י. ורש"י לא בדה מליבו אלא אסף והעלה על הכתב כפי שלמד מרבותיו שלמדו מרבותיהם... כל זה בשונה ממך שאתה לומד מעצמך על פי ראות עיניך.

אז למה באמת ה' נתן את התורה בצורה כזו במקום לכתוב את כל ארון הספרים היהודי ולקוות שכולו ישרוד את כל הדורות וכו'?
אז התשובה הראשונה, בגוף השאלה. התורה על כל פירושה ועמקותה, על כל רבדיה, תופסת נפח ספרותי גדול מאוד. כדי שזה ישרוד גלויות ונדודים, מעברים בין ארצות, תפוצות וכו', צריך לצמצם הכל.
תשובה נוספת היא: זר לא יבין זאת.
התורה לא ניתנה כדי שכל גוי קלוצמך יבוא וילמד את התורה. התורה לא ניתנה כדי שכל עם הארץ יגיע ישר ויכנס לרבדים העמוקים ביותר.
ראה מה קורה היום. בגלל ירידת הדורות והתקטנות הדעת, העלו לאט לאט את כל "מפתחות הצפנים" על הכתב. אפילו תורת הסוד שאמורה להיות נחלתם של יחידים שהכשירו את עצמם לכך במשך שנים של עבודה, מושלכת לפיהם של הכלבים. ידועה הדוגמא של פרוצה בינלאומית שכל העולם שזף את עיניו בצנרת שלה על כל חלקיה, מכנה את עצמה בשם יהודי (אסתר) ו"לומדת קבלה".

כמו שאני אומר לך הרבה פעמים, התורה היא צופן רב שכבתי. יש את הבסיס שאותו כל ילד יכול ללמוד בהכוונה מועטה. אין בלי הכוונה בכלל. אבל בהכוונה מועטה אפשר לעבור על הרובד העליון. זה נועד לכל העם. אפילו לאנשים הפשוטים שאין להם זמן ללמוד או לאלה שלא חוננו ביכולת מוחית גדולה.
ואז יש רובד נוסף, עמוק יותר. בו נפתחים טעמים נוספים, אפשרויות והרחבות שלא נלמדים ברובד הראשון שהוא כעין בסיס לרובד השני. פה צריך הדרכה מרובה יותר. וכך כל שלב נשען על קודמו ומצריך דיוק והכשרה רבים יותר, אך מעניק ידע ועומק בהתאם. זה מגדל שניצב ארצה וראשו בשמים.
לא יכול האדם הפשוט להגיע וללמוד את כל התורה על רגל אחת. זה בלתי אפשרי.

לוקח האג'יפטולוג את התיירים הבורים ומסביר להם. התווים האלה על הקיר מסמלים ככה וככה, ובסגנונם שלהם, כשאמרו המצרים הקדמונים את המשפט הזה, התכוונו לכך ולכך. שכן תרבותם הייתה שונה ואורח החשיבה - בהתאם. והתלמידים קונים את דבריו כתורה מסיני ולא מפקפקים.
אבל כשזה מגיע לתורה פתאום כל אחד נהיה גאון ומחליט שהתורה התכוונה למה שהוא רוצה להבין שהתכוונה. בלי לחשוב שאפילו בלי כל ההסברים שנתתי לעיל, צורת הביטוי של אז הייתה שונה. הרי מי שכתב את התורה זה לא החבר'ה שלך מהשכונה שאתה מכיר והם מדברים את שפת היומיום שלך.
אני יושב ולומד לי גמרא. ובאים האמוראים ומסבירים את דברי התנאים. וישבו גם שם בבית המדרש כאלה שלא ידעו ושאלו, הרי התנאים אמרו ככה וזה לא מסתדר!
ומסבירים להם אלו שיודעים וקיבלו מרבותיהם את הכוונה שהתכוונו התנאים כשהצטרכו לכתוב את המשנה בקיצור נמרץ ושוב כעין קוד שמכניסים פרשה שלמה בשלושה משפטים: וכי בשופטני עסקינן? (האם בשוטים מדובר?) זה לא כפשוטו אלא... ככה וככה.
ואם תפתח את לבך לקבל את זה, תבין. שהרי אותם אנשים שכתבו והבהירו והעלו על הכתב, היו חריפים וחכמים בצורה בלתי רגילה. ולא יעלה על הדעת שהם גיבבו שטויות וסילפו בדברים שמסרו את נפשים עליהם. אלא הכל כפי שנאמר והוסבר: הכל על פי המסורת.

אין לי בעיה עם תביעה אזרחית. לא יכולה להיות לי בעיה עם תביעה אזרחית. הרי כל דין תורה בין שני אנשים זה תביעה אזרחית לפי חוקי תורה. בקשר למאסר כעונש, זה פשוט לא קיים בתורה. בעבר, זה גם לא היה קיים כצורת ענישה רווחת וקבועה בחוק. הכלא היה לשבויים, לאנשים שמעוכבים עד שירצו את עונשם או ישלמו את חובם וכו'.

בקשר לנישואין של נאנסת. אני צריך לכתוב שוב.
לא כל אונס על פי החוק וגם על פי דיני תורה, זה אונס מוחלט שבא זר או מכר כופים את עצמם בצורה גסה ומוחלטת על האישה. לפעמים זה פלירטוט שהולך רחוק מדי, לפעמים זה דברים אחרים. יש תסמונת שטוקהולם וכו'.
וכמובן שהכל על פי שיקול דעתה של הנערה.
לכן, אם הנערה לא שונאת את האיש או רואה בזה פתרון טוב לבעיה שלה, אנחנו נעצור בעדה ?
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!