כתב נושא: לשמור שבת  (נקרא 10541 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק מציאותי

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1401
לשמור שבת
« ב- : מרץ 12, 2012, 13:48:54 »
מי קבע שאסור לנסוע בשבת? או שאסור להדליק אור? או שאסור לחתוך את הנייר טואלט? או כל שטות אחרת שהומצאה בזמן האחרון ע"י אנשים?
כתוב "לא תעשה כל מלאכה" לא? ומלאכה במובן הזה זאת עבודה, אסור לעבוד.
זאת אומרת שצריך להפסיק את כל העבודה שעושים ביום יום ומקדישים זמן לעצמך ולמשפחה שלך.
למה שאני לא אקח אותם לטיול בטבע? הרי אני לא עובד ואני לא מקבל על זה כסף, זה בילוי משפחתי בזמן היחידי שאפשר...

מנותק Dor12131

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 97
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #1 ב- : מרץ 12, 2012, 15:38:26 »
שמירת השבת זה הבסיס של היהדות זו מצווה חשובה שכתובה בעשרת המצוות  O0

מנותק מציאותי

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1401
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #2 ב- : מרץ 12, 2012, 15:39:48 »
שמירת השבת זה הבסיס של היהדות זו מצווה חשובה שכתובה בעשרת המצוות  O0

אתה מפספס את מה שאני אומר, אני בעד לשמור שבת.
אבל הרעיון שעומד מאחורי זה לפי דעתי זה לשבות ממלאכה, מעבודה.
שלא תלך לעבוד ותבלה עם המשפחה שלך לדוגמה.
זאת הכוונה המקורית והאמיתית ולפי דעתי עיוותו את זה לגמרי.

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #3 ב- : מרץ 12, 2012, 15:40:41 »
ראשית כל ישנו איסור חד משמעי להדליק אש בשבת.
שהרי נאמר לֹא תְבַעֲרוּ אֵשׁ בְּכֹל מֹשְׁבֹתֵיכֶם בְּיוֹם הַשַּׁבָּת (שמות ל"ה, ג').

ידוע לכולם (לפחות כך אני מקווה) שהדלקת האור ע"י חשמל או נסיעה בשבת אינם פעולות שקורות סתם כך, אלא מדובר בהבערת אש.
האור בבית נדלק תודות לשריפת פחם בתחנת הכח המייצרת חשמל, ואילו הרכב נדלק ע"י הצתה ושריפת דלק.

זו הסיבה ללמה אסור להדליק אור או לנסוע ברכב במהלך השבת.


בנוגע למלאכה - כאן אני חושב שצריך תגובה של מישהו בעל בקיאות גדולה משלי, אבל ברור שמלאכה אינה בהכרח רק עבודה שמקבלים עליה כסף.
מלאכה יכולה להיות כל דבר שיוצרים.

על טיול בטבע אף אחד לא יגיד לך כלום.
טיול בטבע אינו מלאכה, ואין שום מניעה שטיול יהיה אסור בשבת (כל עוד לא מעורב בו רכב).

אני בעצמי נוהג לנקות את הראש ע"י טיול רגלי בשבת.

חשוב להבין - שמירת שבת בפעם הראשונה היא כמו סוג של גמילה קשה מסם (הנשמה כבר רגילה לחלל שבת ולכן קשה לה עם השינוי), אך לאחר מספר שבתות כבר לומדים לאהוב את האווירה של שבת המוקדשת למנוחה (לגוף ולנשמה).
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק מציאותי

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1401
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #4 ב- : מרץ 12, 2012, 15:49:21 »
ראשית כל ישנו איסור חד משמעי להדליק אש בשבת.
שהרי נאמר לֹא תְבַעֲרוּ אֵשׁ בְּכֹל מֹשְׁבֹתֵיכֶם בְּיוֹם הַשַּׁבָּת (שמות ל"ה, ג').

כי פעם היית צריך לעבוד קשה לקושש עצים ולהבעיר אותם.
היום בלחיצת כפתור אתה עושה הכל בלי להתאמץ...מה שאני אומר זה שהזמנים השתנו וצריך לפעול עם ההיגיון של התורה ולהבין מה עומד מאחורי כל דבר, אבל להתאים אותה לזמן שלנו.

ידוע לכולם (לפחות כך אני מקווה) שהדלקת האור ע"י חשמל או נסיעה בשבת אינם פעולות שקורות סתם כך, אלא מדובר בהבערת אש.
האור בבית נדלק תודות לשריפת פחם בתחנת הכח המייצרת חשמל, ואילו הרכב נדלק ע"י הצתה ושריפת דלק.
זו הסיבה ללמה אסור להדליק אור או לנסוע ברכב במהלך השבת.

ואם סתם לדוגמה החשמל בבית שלי מבוסס על אנרגיה סולרית? ואם האוטו שלי פועל על אנרגיה סולרית ולא על בעירה? או בקשר למה שאמרתי מקודם, אנחנו לא ממש מתאמצים כדי להדליק היום אש כמו פעם שזאת הסיבה שכנראה בגללה זה נכתב.
היום הכל אוטומטי, גם החשמל (שהיום מכונות אחראיות על הכל בחברת החשמל) וגם הרכב, לא צריך לפעול באמת.

בנוגע למלאכה - כאן אני חושב שצריך תגובה של מישהו בעל בקיאות גדולה משלי, אבל ברור שמלאכה אינה בהכרח רק עבודה שמקבלים עליה כסף.
מלאכה יכולה להיות כל דבר שיוצרים.

אוקיי, אבל מי קבע איפה עובר הגבול? מלאכה בשבילי יכולה לדוגמה להיות לקום מהמיטה בעוד שלאחר יכולה להיות עבודה אמיתית שמקבלים עליה כסף.
הרי יש היגיון מאחורי מה שכתוב בתורה, אני חושב שצריך להתאים אותו לזמן שלנו פשוט, הזמנים השתנו והכל נהפך ליותר קל, לדברים שלא מצריכים עבודה.

חשוב להבין - שמירת שבת בפעם הראשונה היא כמו סוג של גמילה קשה מסם (הנשמה כבר רגילה לחלל שבת ולכן קשה לה עם השינוי), אך לאחר מספר שבתות כבר לומדים לאהוב את האווירה של שבת המוקדשת למנוחה (לגוף ולנשמה).

שוב, אני בעד לשמור שבת, השאלה מאיפה באו כל החוקים החדשים האלו? על מה הם מתבססים? והאם הם מותאמים לימים של היום או שפשוט הולכים עם מה שכתוב בלי לחשוב לעומק?

מנותק Dor12131

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 97
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #5 ב- : מרץ 12, 2012, 16:06:57 »
גם אני איתך את כל החוקים החדשים האלה המציאו היהודים הרבנים האלה כל מיני הלכות וחוקים חדשים הם הוסיפו בתלמוד הרבני שלהם ממש עצוב!!!!!!!!! כפירה של ממש >:(

מנותק מציאותי

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1401
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #6 ב- : מרץ 12, 2012, 16:12:21 »
גם אני איתך את כל החוקים החדשים האלה המציאו היהודים הרבנים האלה כל מיני הלכות וחוקים חדשים הם הוסיפו בתלמוד הרבני שלהם ממש עצוב!!!!!!!!! כפירה של ממש >:(

אני לא חושב שזאת כפירה, אלא הגזמה, קיצוניות.
אני לא נגד שמירת שבת כי אני חושב שזה בהחלט חשוב, השאלה היא מה עומד מאחורי זה, מה אפשר להבין מזה...
לא ללכת עם הראש בקיר כי זה מה שכתוב, אלא לנסות ולהבין.
הזמנים השתנו, הם לא כמו פעם.

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #7 ב- : מרץ 12, 2012, 16:16:47 »
כי פעם היית צריך לעבוד קשה לקושש עצים ולהבעיר אותם.
היום בלחיצת כפתור אתה עושה הכל בלי להתאמץ...מה שאני אומר זה שהזמנים השתנו וצריך לפעול עם ההיגיון של התורה ולהבין מה עומד מאחורי כל דבר, אבל להתאים אותה לזמן שלנו.

ואם סתם לדוגמה החשמל בבית שלי מבוסס על אנרגיה סולרית? ואם האוטו שלי פועל על אנרגיה סולרית ולא על בעירה? או בקשר למה שאמרתי מקודם, אנחנו לא ממש מתאמצים כדי להדליק היום אש כמו פעם שזאת הסיבה שכנראה בגללה זה נכתב.
היום הכל אוטומטי, גם החשמל (שהיום מכונות אחראיות על הכל בחברת החשמל) וגם הרכב, לא צריך לפעול באמת.
אני לא חושב שהכוונה באיסור היא משום המלאכה הכרוכה בו.
אם זה היה כך, אני מניח שהיה כתוב לא לעשות מלאכה וזהו (אך לא כך הדבר).
האיסור להבעיר אש מופיע בנוסף לאיסור לעשות מלאכה.

אוקיי, אבל מי קבע איפה עובר הגבול? מלאכה בשבילי יכולה לדוגמה להיות לקום מהמיטה בעוד שלאחר יכולה להיות עבודה אמיתית שמקבלים עליה כסף.
הרי יש היגיון מאחורי מה שכתוב בתורה, אני חושב שצריך להתאים אותו לזמן שלנו פשוט, הזמנים השתנו והכל נהפך ליותר קל, לדברים שלא מצריכים עבודה.

שוב, אני בעד לשמור שבת, השאלה מאיפה באו כל החוקים החדשים האלו? על מה הם מתבססים? והאם הם מותאמים לימים של היום או שפשוט הולכים עם מה שכתוב בלי לחשוב לעומק?
איך אתה לא יודע שלא התאימו אותה לזמן שלנו?

לא אמרו לך לא להדליק כלל אור ולשבת בחושך.
בכל בית יהודי ששומר שבת יש אור אחד שדולק כל השבת (כאשר מדליקים אותו לפני השבת).
בנוסף - ישנם מכשירי חשמל בעלי שעון עצר (טיימר) המאפשרים לך להנות מהם ללא כל התערבות מצדך.
כך אני למשל כיוונתי את המזגן בתקופת החורף על הפעלה וכיבוי בשעות מוגדרות (וכך יצא שלא נגעתי כלל בחשמל ולא חיללתי שבת).

ההלכות לא נפסקו סתם כך, אלא יש מאחוריהם הגיון מצד אחד, אך מצד שני גם הזהירות שלא לחרוג מגבולות המותר.

מה שכתבת על מלאכה הוא דבר לא מדוייק, משום שאם לקום מהמיטה נחשבת אצלך למלאכה, אז הרי שאני יכול להקצין זאת ולהגיד שאפילו לנשום יהיה סוג של מלאכה.

כשאמרו מלאכה לא התכוונו לדברים מהסוג הזה.
אלו דברים מורכבים יותר ממה שהם נשמעים, וצריך ללמוד אותם.

אני זוכר שבזמנו הייתה הלכה שנפסקה ע"י הרב עובדיה שאמרה שחיטוט באף הוא אסור בשבת.
כולם בעולם החילוני גיחכו, אך אף אחד לא ניסה להבין את מהות הפסיקה.

אני לא זוכר בדיוק מה הסבירו לי על זה בזמנו, אבל אני חושב שהרב עובדיה פשוט הקיש שאם קריעה נחשבת למלאכה (למשל קריעת נייר טואלט בשבת), אז כך ישנו חשש שתלישה של שערות מהאף תוך כדי חיטוט היא דבר פסול בשבת, והוא החשיב אותה למלאכה.
אפשר להסכים איתו ואפשר גם לא (לא חושב שכל יהודי פועל לפי שיטת הרב עובדיה), אבל צריך לנסות להבין אותה.

היום אני מבין שמלאכה לא חייבת להיות עבודה יומיומית שממנה מתפרנסים, אך מצד שני היא גם לא כל פעולה שאתה עושה (כי אחרת לא היית יכול לזוז בשבת).
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #8 ב- : מרץ 12, 2012, 16:18:59 »
גם אני איתך את כל החוקים החדשים האלה המציאו היהודים הרבנים האלה כל מיני הלכות וחוקים חדשים הם הוסיפו בתלמוד הרבני שלהם ממש עצוב!!!!!!!!! כפירה של ממש >:(
רק אל תגיד לי שאתה נוסע לבית הכנסת בערב שבת  :old_WTF_Aza:
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק Dor12131

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 97
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #9 ב- : מרץ 12, 2012, 16:24:13 »
רק אל תגיד לי שאתה נוסע לבית הכנסת בערב שבת  :old_WTF_Aza:

חחחחחחחחחחחחחחחחחחח חס וחלילה את השבת אני שומר עד הסוף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  אני לא רפורמי!!!!!!!!           שמירת השבת  זה לנוח!!!!!!!!!! 8)

מנותק UM-96

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2183
  • הבא להורגך-השכם להורגו
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #10 ב- : מרץ 12, 2012, 16:25:48 »
כי פעם היית צריך לעבוד קשה לקושש עצים ולהבעיר אותם.
היום בלחיצת כפתור אתה עושה הכל בלי להתאמץ...מה שאני אומר זה שהזמנים השתנו וצריך לפעול עם ההיגיון של התורה ולהבין מה עומד מאחורי כל דבר, אבל להתאים אותה לזמן שלנו.
אל תדבר שטויות, מה נראה לך אתה מדבר על תקופת האדם הקדמון? היה להם אז שמן ונפט והבערת אש לא הייתה כל כך מסובכת כמו שאתה חושב.
ואם סתם לדוגמה החשמל בבית שלי מבוסס על אנרגיה סולרית? ואם האוטו שלי פועל על אנרגיה סולרית ולא על בעירה? או בקשר למה שאמרתי מקודם, אנחנו לא ממש מתאמצים כדי להדליק היום אש כמו פעם שזאת הסיבה שכנראה בגללה זה נכתב.
היום הכל אוטומטי, גם החשמל (שהיום מכונות אחראיות על הכל בחברת החשמל) וגם הרכב, לא צריך לפעול באמת.
מה ש-rafoe אמר לא מדויק. בעת הדלקת חשמל יש ניצוץ ולכן זה אסור. זה לא משנה אם מקור החשמל באנרגיה סולרית, בפחם או בטורבינות.
אוקיי, אבל מי קבע איפה עובר הגבול? מלאכה בשבילי יכולה לדוגמה להיות לקום מהמיטה בעוד שלאחר יכולה להיות עבודה אמיתית שמקבלים עליה כסף.
הרי יש היגיון מאחורי מה שכתוב בתורה, אני חושב שצריך להתאים אותו לזמן שלנו פשוט, הזמנים השתנו והכל נהפך ליותר קל, לדברים שלא מצריכים עבודה.
חז"ל קבעו בגמרא הקדושה. ישנן ל"ט אבות מלאכה שנקבעו ע"י חז"ל אלו הן המלאכות שנעשו בבית המקדש או לצורך בניית המקדש. מתוכן נגזרו מה שנקרא "תולדות מלאכה" למשל מ"גוזז" שהכוונה לגזיזת צמר נלמד שאסור לתלוש שיערות, ציפורן וכו'. למידע מעבר אתה יכול לעשות חיפוש קצר בגוגל ותלמד יותר.
שוב, אני בעד לשמור שבת, השאלה מאיפה באו כל החוקים החדשים האלו? על מה הם מתבססים? והאם הם מותאמים לימים של היום או שפשוט הולכים עם מה שכתוב בלי לחשוב לעומק?
החוקים שאתה מכיר היום כמו איסור הדלקת חשמל או נסיעה באוטו נקבעו מן הסתם בעת החדשה ע"י רבנים שהתאימו את ציווי התורה וחז"ל לימים המודרנים. מן הסתם בזמן הגמרא לא היה חשמל ולכן הצטרכו הרבנים לברר ולבדוק את הדברים המודרניים באם הם עוברים על איסור כלשהו.
״אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.״
״כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.״

מנותק UM-96

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2183
  • הבא להורגך-השכם להורגו
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #11 ב- : מרץ 12, 2012, 16:28:37 »
חחחחחחחחחחחחחחחחחחח חס וחלילה את השבת אני שומר עד הסוף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  אני לא רפורמי!!!!!!!!           שמירת השבת  זה לנוח!!!!!!!!!! 8)
שמירת השבת היא לא רק מנוחה ואתה לא שומר שבת, גם אם זה כואב צריך להגיד את האמת. לא בא לכם להתאמץ ולשמור, אין שום בעיה איתכם כבר יתחשבנו אבל אל תגידו שאתם כן שומרים כי מלבד לעצמכם, אינכם עובדים על אף אחד.
״אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.״
״כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.״

מנותק מציאותי

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1401
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #12 ב- : מרץ 12, 2012, 17:11:59 »
אני לא חושב שהכוונה באיסור היא משום המלאכה הכרוכה בו.
אם זה היה כך, אני מניח שהיה כתוב לא לעשות מלאכה וזהו (אך לא כך הדבר).
האיסור להבעיר אש מופיע בנוסף לאיסור לעשות מלאכה.
איך אתה לא יודע שלא התאימו אותה לזמן שלנו?

כן אבל מה זה מלאכה? זאת עבודה...אל תעבוד.
לקושש עצים ולהבעיר אש זה באמת לא היה כל כך פשוט אז, לכן לפי דעתי הוסיפו ואמרו שזה גם אסור.

לא אמרו לך לא להדליק כלל אור ולשבת בחושך.
בכל בית יהודי ששומר שבת יש אור אחד שדולק כל השבת (כאשר מדליקים אותו לפני השבת).
בנוסף - ישנם מכשירי חשמל בעלי שעון עצר (טיימר) המאפשרים לך להנות מהם ללא כל התערבות מצדך.
כך אני למשל כיוונתי את המזגן בתקופת החורף על הפעלה וכיבוי בשעות מוגדרות (וכך יצא שלא נגעתי כלל בחשמל ולא חיללתי שבת).

אז רק פעולת ההדלקה עצמה היא הבעייתית? למה? הרי גם פה וגם פה אתה משתמש בחשמל.

ההלכות לא נפסקו סתם כך, אלא יש מאחוריהם הגיון מצד אחד, אך מצד שני גם הזהירות שלא לחרוג מגבולות המותר.

לכן אני שואל ומתעניין, כדי להבין :)

מה שכתבת על מלאכה הוא דבר לא מדוייק, משום שאם לקום מהמיטה נחשבת אצלך למלאכה, אז הרי שאני יכול להקצין זאת ולהגיד שאפילו לנשום יהיה סוג של מלאכה.
כשאמרו מלאכה לא התכוונו לדברים מהסוג הזה.
אלו דברים מורכבים יותר ממה שהם נשמעים, וצריך ללמוד אותם.

אוקיי, אבל לפי מה שאני הבנתי המלאכה היא עבודה.
אם אני נגיד נוסע בשבת, אני לא מרגיש שאני עובד או מתאמץ, אני תכלס יושב ומסתכל על הכביש ועל הנוף, כמו שאני הולך או כמו שאני רוכב על סוס, רק הרבה יותר מהר.

אני זוכר שבזמנו הייתה הלכה שנפסקה ע"י הרב עובדיה שאמרה שחיטוט באף הוא אסור בשבת.
כולם בעולם החילוני גיחכו, אך אף אחד לא ניסה להבין את מהות הפסיקה.

אני לא זוכר בדיוק מה הסבירו לי על זה בזמנו, אבל אני חושב שהרב עובדיה פשוט הקיש שאם קריעה נחשבת למלאכה (למשל קריעת נייר טואלט בשבת), אז כך ישנו חשש שתלישה של שערות מהאף תוך כדי חיטוט היא דבר פסול בשבת, והוא החשיב אותה למלאכה.
אפשר להסכים איתו ואפשר גם לא (לא חושב שכל יהודי פועל לפי שיטת הרב עובדיה), אבל צריך לנסות להבין אותה.

אני לא אומר שלא, אני באמת מנסה להבין, השאלה אם שם באמת נמצא הצדק ומה עומד מאחורי הרעיון של "שמירת שבת".

היום אני מבין שמלאכה לא חייבת להיות עבודה יומיומית שממנה מתפרנסים, אך מצד שני היא גם לא כל פעולה שאתה עושה (כי אחרת לא היית יכול לזוז בשבת).

אוקיי, אז מי קבע איפה עובר הגבול? מלאכה הרי זה כללי, מבחינתי עבודה נחשבת אצלי כמלאכה.
כל השאר זה לנפש.

אל תדבר שטויות, מה נראה לך אתה מדבר על תקופת האדם הקדמון? היה להם אז שמן ונפט והבערת אש לא הייתה כל כך מסובכת כמו שאתה חושב.

נכון, היה להם שמן, אבל אז היית צריך להתאמץ הרבה יותר בשביל להבעיר אש, לקושש עצים, להביא חומר בעירה ולשפוך על העצים ולהביא אבני צור כדי לנסות ולהדליק את האש (לא היו אז גפרורים או מצתים).

מה ש-rafoe אמר לא מדויק. בעת הדלקת חשמל יש ניצוץ ולכן זה אסור. זה לא משנה אם מקור החשמל באנרגיה סולרית, בפחם או בטורבינות.

באנרגיה סולרית (וגם באנרגיה מהרוח) אין ניצוץ, לא לפי מה שידוע לי לפחות.

חז"ל קבעו בגמרא הקדושה. ישנן ל"ט אבות מלאכה שנקבעו ע"י חז"ל אלו הן המלאכות שנעשו בבית המקדש או לצורך בניית המקדש. מתוכן נגזרו מה שנקרא "תולדות מלאכה" למשל מ"גוזז" שהכוונה לגזיזת צמר נלמד שאסור לתלוש שיערות, ציפורן וכו'. למידע מעבר אתה יכול לעשות חיפוש קצר בגוגל ותלמד יותר.

אוקיי, תודה רבה, אני בהחלט אבדוק את העניין.

החוקים שאתה מכיר היום כמו איסור הדלקת חשמל או נסיעה באוטו נקבעו מן הסתם בעת החדשה ע"י רבנים שהתאימו את ציווי התורה וחז"ל לימים המודרנים. מן הסתם בזמן הגמרא לא היה חשמל ולכן הצטרכו הרבנים לברר ולבדוק את הדברים המודרניים באם הם עוברים על איסור כלשהו.

בדיוק מה שאני אומר, הם נקבעו ע"י רבנים, אבל מי קבע שהם צודקים? הרי הם רק בני אדם, חכמים ככל שיהיו.
אולי הם טועים?

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #13 ב- : מרץ 12, 2012, 17:14:06 »
כל העבודות שעשו במשכן אסורות בשבת, כל "הדברים הקטנים" זה נגזרות של הפעולות האלה.

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק UM-96

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2183
  • הבא להורגך-השכם להורגו
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #14 ב- : מרץ 12, 2012, 22:24:51 »

אם אני נגיד נוסע בשבת, אני לא מרגיש שאני עובד או מתאמץ, אני תכלס יושב ומסתכל על הכביש ועל הנוף, כמו שאני הולך או כמו שאני רוכב על סוס, רק הרבה יותר מהר.
גם רכיבה על בהמה אסורה.
אוקיי, אז מי קבע איפה עובר הגבול? מלאכה הרי זה כללי, מבחינתי עבודה נחשבת אצלי כמלאכה.
כל השאר זה לנפש.
לכן לא אתה קובע אלא חכמי הגמרא קבעו מה הן המלאכות המדוברות.
באנרגיה סולרית (וגם באנרגיה מהרוח) אין ניצוץ, לא לפי מה שידוע לי לפחות.
תחשוב רגע לפני שאתה כותב. זה לא משנה תהליך היצור של החשמל אם הוא מיוצר בשריפת פחם או שמיותר ע״י טורבינות שמסתובבות ע״רוח או מים או שהוא מיוצר ע״י קליטת אנרגית השמש, החשמל שמגיע אליך הביתה הוא אותו חשמל. כשאתה בביתך מדליק את המתג נוצר ניצוץ בהדלקה וזה איסור ״מבעיר״.
אוקיי, תודה רבה, אני בהחלט אבדוק את העניין.

בדיוק מה שאני אומר, הם נקבעו ע"י רבנים, אבל מי קבע שהם צודקים? הרי הם רק בני אדם, חכמים ככל שיהיו.
אולי הם טועים?
״אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.״
״כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.״

מנותק מציאותי

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1401
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #15 ב- : מרץ 12, 2012, 22:58:37 »
גם רכיבה על בהמה אסורה? אפשר קישור או הפניה לכל האיסורים האלו?
וכשאני לוחץ על המתג לא ראיתי שנוצר ניצוץ, אני תכלס סוגר מעגל חשמלי, הפעם היחידה שראיתי שהיה ניצוץ זה כשהיה קצר.

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #16 ב- : מרץ 12, 2012, 23:04:09 »
גם רכיבה על בהמה אסורה? אפשר קישור או הפניה לכל האיסורים האלו?
וכשאני לוחץ על המתג לא ראיתי שנוצר ניצוץ, אני תכלס סוגר מעגל חשמלי, הפעם היחידה שראיתי שהיה ניצוץ זה כשהיה קצר.
תשאל חשמלאי.
אם הוא יגיד לך שמעורב ניצוץ בפעולה, אזי שזה אסור (זה בגדר הבערת אש).
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק מציאותי

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1401
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #17 ב- : מרץ 12, 2012, 23:06:04 »
תשאל חשמלאי.
אם הוא יגיד לך שמעורב ניצוץ בפעולה, אזי שזה אסור (זה בגדר הבערת אש).

אני לומד הנדסת חשמל, כשאני אגיע למעבדות אני אבדוק את זה =)

מנותק UM-96

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2183
  • הבא להורגך-השכם להורגו
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #18 ב- : מרץ 12, 2012, 23:06:33 »
גם רכיבה על בהמה אסורה? אפשר קישור או הפניה לכל האיסורים האלו?
וכשאני לוחץ על המתג לא ראיתי שנוצר ניצוץ, אני תכלס סוגר מעגל חשמלי, הפעם היחידה שראיתי שהיה ניצוץ זה כשהיה קצר.
מן הסתם אתה לא רואה את הניצוץ. קישור אני לא יודע לתת לך אבל אם זה ממש מעניין אותך לך לבית הכנסת ותבקש ילקוט יוסף הלכות שבת ותעיין קצת במלאכות ובתולדות או שתמיד אתה יכול לגגל את הנושא. 
״אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.״
״כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.״

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #19 ב- : מרץ 12, 2012, 23:25:29 »
יש ניצוץ אין ניצוץ, צריכת חשמל בשבת גורמת לשריפת פחם (לצערנו ע"י יהודים).

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק מציאותי

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1401
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #20 ב- : מרץ 12, 2012, 23:30:38 »
יש ניצוץ אין ניצוץ, צריכת חשמל בשבת גורמת לשריפת פחם (לצערנו ע"י יהודים).

אוקיי, נגיד וזה לא נעשה באופן אוטומטי ע"י מכונה...ואם האנרגיה הביתית שלי מבוססת על אנרגיה סולרית מהשמש ולא כתוצאה של שריפת פחם?

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #21 ב- : מרץ 12, 2012, 23:37:39 »
אוקיי, נגיד וזה לא נעשה באופן אוטומטי ע"י מכונה...ואם האנרגיה הביתית שלי מבוססת על אנרגיה סולרית מהשמש ולא כתוצאה של שריפת פחם?
אתה צריך להבין שרובנו כאן לא מבינים בזה (אנרגיה סולארית וכדומה).

אם אתה חושב שיש לך בסיס טוב לטענות שלך קח את השאלה הזאת לרב ותבקש תשובות (למרות שנראה לי שהשמש בעצמה גורמת לבעירה, לא?).

מי יודע? אולי פסק הלכה עדכני יגיע בזכותך  :old_azn:
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק מציאותי

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1401
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #22 ב- : מרץ 12, 2012, 23:49:33 »
אתה צריך להבין שרובנו כאן לא מבינים בזה (אנרגיה סולארית וכדומה).

אם אתה חושב שיש לך בסיס טוב לטענות שלך קח את השאלה הזאת לרב ותבקש תשובות (למרות שנראה לי שהשמש בעצמה גורמת לבעירה, לא?).

מי יודע? אולי פסק הלכה עדכני יגיע בזכותך  :old_azn:

חחחחחחח...כן, היא בוערת, אבל כל הזמן =)
אנרגיה סולרית מנצלת רק את החום שאפשר להפיק ממנה.
ואני בהחלט אשאל את הרב על זה, תודה רבה בכל מקרה.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #23 ב- : מרץ 14, 2012, 00:08:22 »
האיסור בהפעלת חשמל הוא לא בגלל הניצוץ, אלא בגלל סגירת מעגל חשמלי שזה גם בונה וגם מכה בפטיש (תולדות של אבות המלאכה האלו).

טורח הקראי ומזכיר לנו השכם והערב שהתורה ציוותה אותנו לבל נוסיף או נגרע ממצוות ה'. לכן אישי הקראי, אין בסמכותך לגרוע ממצוות השבת אך ורק בגלל שקשה לך. התירוץ הדחוק של "זה לא עבודה" איננו קביל מכמה סיבות.

א. התורה וחוקיה תקפים לדורות. אלה לא המלצות שנכתבו על תנאי וסיבה כאשר אם הסיבה בטלה המצווה בטלה איתה. המצוות שרירות וקיימות תמיד גם אם נראה לך שבטלה הסיבה.

ב. לסכם את כל ענייני מצוות השבת המורכבים, העמוקים והנפלאים במילה אחת, "לנוח", זה פשוט עוול כלפי השבת. למצוות השבת טעמים רבים וסודות עמוקים. עניין המנוחה האישית הוא סיבה אחת קטנה. וכאמור, אתה לא מקיים מצוות בגלל סיבה אלא בגלל שה' אמר. ומה שנכתב בתורה, נכתב לדורות ללא סייג ותנאי.

ג. ושמרו בני ישראל את השבת. לעשות את השבת לדורותם ברית עולם. ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם.
כתוב מפורשות בתורה שניתנה לנו מפי הגבורה שבני ישראל ישמרו את השבת לדורותם. לא כל עוד מקוששים עצים ומבעירים אותם בעמל באבן צור. לא כל עוד הקציר נעשה באמצעות החרמש והיין על ידי דריכה בגת.
לדורותם. לכל הדורות. ברית עולם. כל עוד העולם עומד על תילו. אות היא... לעולם. לעולם...

ד. כי ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ וביום השביעי שבת וינפש.
אחד מענייני שמירת השבת הוא מתן עדות על מעשה בראשית. כל עוד אנחנו שומרים את השבת כהלכתה, אנחנו מעידים שהעולם נברא בשישה ימים ובשביעי ה' שבת. אות היא לעולם, כל עוד העולם שנברא בשישה ימים קיים.
לכל אותם שטוענים שהיום להדליק אור זו לא עבודה. כאשר ה' ברא עולם ומלואו בעשרה מאמרות ובשישה ימים. כמה קשה הוא עבד? כלום יש טורח ועמל לפניו?
אני מבטיח לכם רבותי, שאתם עמלים יותר להדליק את האור בהינף יד, מאשר עמל הקב"ה לברוא שמים וארץ.
ובתום ששת הימים נח ה' וקרא ליום השביעי שבת.
מי שלא שומר שבת בגלל שזה לא עבודה קשה מבחינתו, טוען בעצם שה' קרע את ישנבו כדי לברוא את העולם. היתכן?


נ.ב. מציאותי. לא מרגיש לך קצת רע לטעון יחד עם הקראי ?
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק מציאותי

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1401
בעניין: לשמור שבת
« להגיב #24 ב- : מרץ 14, 2012, 00:20:39 »
לא, כי הטיעון שלי הוא אחר, אני בעד לשמור שבת, אני פשוט רוצה להבין את הרעיון שמאחורי זה ואם זה עדיין תקף לזמן שלנו עם הטכנולוגיה.
ואתה אומר שזה היה יותר קל לקב"ה לברוא את העולם הזה מאשר שלנו יותר קל ללחוץ על הכפתור שמדליק את האור, אבל אם כך אתה יכול להגיד שגם לקום בבוקר מהמיטה זה יותר קשה ממה שהקב"ה עשה, כי בשבילו זה כלום, אז אסור גם לקום מהמיטה.
אתה מבין, אני רוצה להבין מה זה אומר לשמור שבת ומה הרעיון שמאחורי זה, אני מבין את החשיבות של מנוחה בשבת, השאלה אם מה שאנחנו עושים כעת זה למה שהתכוון ה' כי הזמנים השתנו והכל השתנה מקצה לקצה.