יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי
הרב ישראל אריאל במכתב: עלו להר(הבית)
גור-אריה:
קומו ונעלה ציון אל בית ה' אלקינו
ביכורים ג, ב.
לאחי ורעי, העולים להר בית ה', ובאים לעזרת ה' בגיבורים, ה' עמכם!
לאור הגינוי שהתפרסם לאחרונה כנגד העולים להר הבית, 'נחזור על הראשונות', לחזק ידים רפות, ומול המתנגדים לעליה להר, נמשיך את קיום מצות העליה להר - ביתר שאת ויתר עז!
ידע כל העולה להר, כי בעלייתו הוא מקיים מצוות רבות מן התורה, מצוות שאחרים מבטלים את קיומן.
א. "מקדשי תיראו": כשאדם מישראל עולה בטהרה להר בית ה', הוא מקיים מצות עשה זו - שהרי נכנס אל ההר ביראה בקדושה ובטהרה.
ב. "עובדהו במקדשו": אדם המתפלל בהר ומשתחווה - מקיים מצוה זו.
ג. מצות "ירושה וישיבה": העליה אל ההר יש בה מצוות עשה של 'ירושה וישיבה', כי המקום הולך ונכבש על ידי המוני הערבים המתכנסים בהר מדי יום ביומו, במימון מדינות ערב, ובמטרה להגן על המקום כמבצר של הוואקף.
הערבים המתכנסים, רוגמים שוטרים יחד עם יהודים העולים בטהרה, זאת, בשם האיסלאם. לפיכך עליית יהודים בימים אלה, כמוה ככיבוש המקום בידי הצנחנים בעבר.
ד. "לשכנו תדרשו ובאת שמה": העולה להר במטרה לקרב את הרגע בו תתחדש העבודה במקדש, מקיים מצוה כנ"ל.
ה. מצות אהבת ה': אדם העולה להר מקיים מצוה נוספת בתורה – אהבת ה'. כי העליה להר הבית למרות התנגדות חוגים גלותיים, היא ניסיון מאת ה', שהעומד בו מקיים מצות עשה. כך נאמר בתורה: "כי יקום בקרבך נביא או חולם חלום... לא תשמע אל דברי... חולם החלום ההוא! כי מנסה ה' אלהיכם אתכם לדעת; הישכם אוהבים את ה' אלהיכם". האוסרים לעלות להר אין להם מקור אלא דברי "חלומות", כגון, שמקדש יירד משמים, או שתבוא רעידת אדמה שתהרוס את המסגדים, וכד'. אנו מאמינים בתורת משה, האומרת: "ועשו לי מקדש", ודבקים אנו בפסק הרמב"ם, הקובע, כי חובה לבנות מקדש מידית ובידיים! לא נאבה ולא נשמע לאומרים – 'מקדש משמים', ולא נאמין בהשקפה, שלמרבה הצער יסודה ב'ספרים החיצונים' שנכתבו בימי בית שני, והיא השקפה אפיקורסית נוצרית, האוסרת מקדש בידי אדם. יש למחות באלו המחזיקים בשיטה זו, ותולים את דברים אלו ב'שיטת רש"י' כביכול.
ו. "ועשו לי מקדש": העולה להר הבית, במטרה לקרב את שעת העבודה על גבי המזבח, מקיים בכך מצות "ועשו לי מקדש", כי אם אין הר - אין מקדש. כל יהודי נקרא לעמוד בניסיון, לא להטות אוזן לאלו המפקפקים במצות "ועשו לי מקדש", כמצוה מיידית המתחייבת בכל יום, ולא יטה אוזנו לאלו המבטלים את קיומן של מאתיים מצוות המתקיימות במקדש.
ז. "לא תגורו מפני איש!" העולה להר הבית מקיים מצות - "לא תגורו", שכן, מדי פעם יוצאים תלמידי חכמים בקריאה ובאזהרה: "השמרו לכם עלות בהר!" אזהרה זו אינה אלא מליצה, שכן פסוק זה נאמר ביחס להר סיני במתן תורה, ואין לפחד מפסק הלכה שאינו אלא מליצה.
ח. "הוכח תוכיח": מצוה נוספת שמקיים העולה להר הבית, היא מצות התוכחה, שהיא מצוה מן התורה, שמחוייב בה אפילו תלמיד לרבו. בעצם עליית האלפים להר, יש בכך דברי תוכחה לעם ישראל ולמנהיגיו, ולמרנן ורבנן באשר הם שם: די להתעלמות מן המקדש! הבה נקום ונחדש את העבודה בחצרות בית ה' כימי עולם וכשנים קדמוניות!
ט. "מדבר שקר תרחק": העולה להר הבית, מקיים מצוה זו, שכן, יש תלמידי חכמים המזהירים, שאסור להכנס לתחומי הר הבית, מפני איסור 'כרת'. למרבה הצער, יש בדבריהם הונאת הציבור, כאילו ההר כולו אסור באיסור כרת. יש בכך סילוף ההלכה, וגם סילוף האמת, חלילה. כי כאמור לעיל, מצוה מן התורה לעלות להר הבית בכל עת ובכל שעה. ואילו איסור כרת לא נאמר אלא על שטח מצומצם בהר, על 'מחנה שכינה' - במרכז ההר, סביב כיפת הסלע - שטח ידוע ומוכר לכל, שאינו אלא חמישה אחוז משטח הר הבית כולו.
י. "מדבר שקר תרחק". למרבה הצער, הקביעה בשם 'גדולי התורה' ו'גדולי הדורות', בדבר האיסור לעלות להר ולחדש את העבודה במקדש, אינה אמת. הרמב"ם עלה להר הבית, הרדב"ז כתב תשובה מסודרת, כיצד עולים להר הבית. הרבנות יצאה בהודעות קצרות, אך אין 'גדול בתורה' אשר יצא מטעם הרבנות הראשית והוכיח בחיבור מסודר, ובו מקורות המבררים את שאלת העליה להר הבית, ולא שמענו על חיבור הלכתי המסביר, מדוע מאתיים מצוות התורה המתקיימות במקדש, בטלות בדורנו.
יא. מי שכתב בירור מסודר ומקיף בעניין העליה להר הבית, הוא מו"ר הרב גורן זצ"ל, שהוציא ספר בשם 'הר הבית', המחייב את העלייה להר הבית, וטרם קם גדול בישראל אשר כתב ספר עם מידות מדויקות כמוהו, הסותר את דבריו. כמו כן, טרם קם גדול בישראל אשר כתב חיבור מסודר, המוכיח, מדוע מאתיים מצוות התורה שבמקדש בטלות זה ארבעים וחמש שנה. אם יש 'גדול' אחד כזה, אנא! יוציא את ספרו לאור, ויעמיד אותו למבחן גדולי התורה בדורנו! נכון לומר שתלמידי חכמים התעלמו משאלת העליה להר וחידוש העבודה. אך האומר: "כל גדולי ישראל" אסרו את העליה להר, ואסרו את חידוש העבודה - אינו אומר אמת.
יב. כך לימדונו חכמינו ז"ל (ויקרא רבה יט, ב): "אם מתכנסים כל אומות העולם לעקור דבר אחד מהתורה אינן יכולין! ממי אתה למד? – משלמה! שביקש לעקור אות אחת מן התורה... אמר הקב"ה... הרי שלמה בטל ומאה כיוצא בו, ו'יוד' מן התורה אינה בטילה לעולם".
יג. כבר היו גדולי ישראל בזמן בית שני, שנתעלמה מהן הלכה בעניין הקרבת קרבן פסח, והם, במידת הענווה שלהם הודו בטעותם, ופרשו מנשיאותם בסנהדרין. אף הלל הזקן בענוותו ידע לומר (פסחים סו, א): "הלכה זו שמעתי ושכחתי... הנח להן לישראל אם אין נביאים הן - בני נביאים הן".
אנא! הניחו להם לישראל! כי האלפים הרבים מישראל, העולים להר בקדושה ובטהרה, להחזיק בהר הבית מפני אויבי ישראל, ולחדש את העבודה במקדש - בני נביאים הם!
עובדות והלכות שראוי לדעת
זה ארבעים וחמש שנה, שהר הבית שוחרר בחסדי ה' בידי צבא ישראל. מבחינת ההלכה, מיד באותה שעה התחייב עם ישראל, לקיים את כל המצוות האמורות במקדש.
עובדה כאובה מאותם ימים, אך כתובה שחור על גבי לבן: היו תלמידי חכמים ועסקנים, שהלכו מיד עם הכיבוש - ובניגוד להלכה - אל ראש הממשלה, וביקשו למסור את הר הבית לידי הערבים, כי הגלות נמשכת והמקדש יירד משמים.
למרבה הצער, במהלך ארבעים וחמש שנה, זו ההשקפה השלטת ברבנות הראשית לישראל. הרבנות לא הקדישה במהלך תקופה זו, אף לא דקה אחת לדיון בשאלה, כיצד לחדש את עבודת הקרבנות.
הרבנות הראשית מוציאה הודעות האוסרות את העלייה להר הבית, בטענה, שמקום המקדש "נעלם מאיתנו", זאת, תוך התעלמות מן המקובל בעולם ההלכה והמחקר, שמקום ההיכל והעזרה ידוע ומוכר, וכיפת הסלע היא מקום המקדש וקודש הקדשים. הרבנות מעולם לא קיימה דיון מסודר בעניין, וכשנקבע, בזמנו, דיון במועצת הרבנות בנושא זה, בהשתתפות חוקרים, בוטל הדיון בגלל לחצים פנימיים.
הרבנות הראשית הקימה וועדה בראשות הרב שאר ישוב כהן, לבדיקת אפשרות של הקמת בית כנסת בהר הבית, בהנחה, שמצוה לעלות להר הבית ולהתפלל בו. אך הנושא לא הובא לדיון בגלל פוליטיקה פנימית וחיצונית.
ראוי לציין, שהספר 'הר הבית' מאת הרב גורן זצ"ל, יצא לאור רק לאחר סיום תפקידו של הרב גורן ברבנות הראשית. הרב נמנע מלהוציא אותו בתקופת כהונתו, כדי לא לעורר מחלוקת בתוך הרבנות, בה שולטת ההשקפה המנוגדת למציאות כי "אנחנו עדיין בגלות".
הרבנות הראשית מקפידה שלא לחרוג מן ההלכות שהתקיימו בגלות. לדוגמה בלבד: הנסיונות להביא בפני הרבנות שאלה להכרעה, האם יש חיוב לקיים את מצות התכלת בציצית בדורנו - לא צלחו.
גם כשגירשו עשרות אלפי יהודים מרחבי סיני ומגוש קטיף, לא ראתה הרבנות לנכון להתערב. למרות שגירוש יהודים וחורבן ישובים בארץ ישראל הוא מעשה הכרוך בעבירות חמורות מן התורה - מצוות עשה ולא תעשה - והרבנות עמדה מנגד.
באשר לנו, אנו יהודים פשוטים, המשתדלים לקיים את תורת משה כלשונה. אין לנו את הכתפיים הרחבות של תלמידי חכמים הסבורים שכוחם רב להסכים עם ביטול מאות מצוות מן התורה.
הננו מאמינים באמונה שלימה, כי לא הביא אותנו אלוקי ישראל אל הארץ הזאת ואל מקום המקדש, כדי למסור אותו לערבים, להבטיח את שלטונם בחצרות בית ה', ולקרקר בהיכלו.
לפיכך חזק ונתחזק, לעמוד מול כל הנסיונות באמונה ובקיום מצוות. אנו נמשיך לעלות להר הבית – כמצות התורה, ולקיים בו את מצוות התורה הנזכרות לעיל.
נמשיך להחזיק בדברי חז"ל (ירושלמי ברכות): "אם ראית את הבריות שנתייאשו ידיהן מן התורה מאד - עמוד והתחזק בה! ואתה מקבל שכר כולם!"
ולעם ישראל ולמורי ההוראה לדורות נקום ונקרא:
קומו ונעלה ציון אל בית ה' אלקינו!
הבוס הגדול:
לפי מה שידעו לי אנחנו מחוייבים לעלות להר הבית,אבל יש חובה להיות טהורים לאחר טבילה.
אביר הקרנפים:
כל המכתב הזה בלבול מוח. קראתי חצי והפסקתי בשאט נפש.
מכירים את המושג טובל ושרץ בידו? כולנו טמאי מתים. מה מועילה הטבילה ?
א. מקדשי תיראו. אין שם בית מקדש.
ב. אין שם בית מקדש.
ג. ירושה ויישבה. בירושה זה להעיף את הערבושים. לא לעלות כמו מסכן ולשקשק שמא הערבושים יגידו שאמרת פסוק ויחו אותך למעצר. כמו שאמר המגיד מדובנא: הכלבים לא נותנים לומר פסוק...
ד. עליה להר כטמא מת במצב שהוזכר לעיל, סתם בבל"ת.
ה. מה הקשר?
ו. זה לא עושה מקדש. וזה לא יעשה מקדש.
ז. עולים לשם בראש מורם ומתפללים לשיבת ציון? או שעולים בפחד ומוגבלים על ידי הערבושים? תגורו גם תגורו ולא מפני איש, כי אם מפני עם הדומה לחמור.
ח. הוכח תוכיח? חוטא ומחטיא!
ט. מדבר שקר תרחק? אתה קורא לתלמידי חכמים שפסקו הלכה שקרנים? חצוף ובור. גדולי עולם בכל דור ודור פסקו לאיסור זה. כולם שקרנים?
י. אין גדול אחד שיצא מהרבנות הראשית. יש שם רבנים מטעם שמבלבלים את המוח ומוזילים דברי תורה לגנאי. כמו שלמה גורן שחיתן ממזרים. ועמר חובב המסגדים.
יא. אם גורן הוא מורו ורבו של כותב מכתב זה, זה מסביר הכל. היהדות הנאמנה הוקיעה מתוכה את גורן שמצא לו מפלט בחיקו החמים של מוסד הרבנות הממשלתי ששם הכל מותר כל עוד יש לך גיבוי מן המדינה.
יב. אם כבר הזכרת שלמה שרצה לעקור אות אחת מן התורה, חייך שאני מזכיר לך את שלמה גורן שעקר דברי תורה וסילפם.
יג. כבר היו גדולי ישראלשהפכו והפכו בדבר, וגם אם יש מי שעולה ומסתמך על גדולים מסויימים שהתירו, יש רבים מהם שאסרו. יחיד ורבים, הלכה כרבים.
עובדה שראוי לדעת.
צריך נביא ובית דין על מנת לדעת מקום מזבח. ביהדות אנחנו לא מסתמכים על מחקר היסטורי ועל מתמטיקה. אם אין לך נביא ובית דין, אתה מוחזק כאחד שאינו יודע את מקום המקדש ולכן אסור להכנס. כמו שיודעים על מיני חיות כשרות שלא אוכלים בגלל שאין מסורת.
עוד עובדה.
כשגירשו את היהודים מסיני ומגוש קטיף, הרבנות עמדה מנגד. כי הרבנות היא מוסד ממשלתי ולא רבני. חד וחלק. וכל היוצא מן הטמא, טמא!!!
Rafoe:
אני לא חושב שיש יהודי אחד על פני האדמה שבאמת מאמין שהוא טהור דיו כדי לעלות להר הבית.
כל העליות הללו הן לעג לרש.
קבוצה מצומצמת של רבנים מסויימים עולים להר בחשאי, מצטלמים מספר תמונות כדי להוכיח שהם אכן עלו, ובזה נגמר הסיפור.
הוואקף המוסלמי ממשיך לשלוט שם ביד רמה, ואף עוצר יהודים (בחסות המשטרה) שמעזים להגיד ולו רק מילת ברכה אחת בעברית בעודו נמצא על ההר.
יש לעלות להר הבית באופן מיידי, אך לא לשם תפילה, אלא לשם טיהורו מהשיקוץ המוסלמי שכל דקה נוספת שהוא מתקיים שם הוא בגדר חילול ה' גדול מאין כמוהו.
רק לשם טיהור.
כשיבוא משיח צדקנו בעזרת ה' במהרה בימינו נוכל לבנות את בית שלישי. לא לפני.
גור-אריה:
אביר זו לא מכבודך לזלזל בתלמידי חכמים! ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות!
אם היית מנסה לקרוא את הכתוב ולהגיב לעניין במקום להשמיץ הייתה מדבר אחרת! ולעניין:
--- ציטוט ---א. מקדשי תיראו. אין שם בית מקדש
--- סוף ציטוט ---
יש שתי מצוות "ועשו לי מקדש" ויש את מצוות הקרבנות ועבודת המקדש, בבית שני החלו את הקרבנות
עוד לפני שבית המקדש היה בנוי וזה לשון הרמב"ם: "....לפיכך מקריבין הקרבנות כולן אף על פי שאין שם בית בנוי,
ואוכלים קדשי קודשים בעזרה אע"פ שהיא חרבה ואינה מוקפת במחיצה, ואוכלים קדשים קלים ומעשר שני בכל ירושלים
אף על פי שאין שם חומה, שקדושה ראשונה קדשה לשעתה ולעתיד לבוא."(ספר העבודה, הלכות בית הבחירה ו-טו)
--- ציטוט ---ג. ירושה ויישבה. בירושה זה להעיף את הערבושים. לא לעלות כמו מסכן ולשקשק שמא הערבושים יגידו שאמרת פסוק ויחו אותך למעצר. כמו שאמר המגיד מדובנא: הכלבים לא נותנים לומר פסוק...
--- סוף ציטוט ---
אם היינו חושבים כמוך לא היה היום חצי קרוואן בכל יו"ש וצה"ל היה נסוג משם עוד ב67', ככה זה מתחיל
עולים ומתפללים בלי רשות, נעצרים. עולים בפסח עם "קרבן" ונעצרים עולים ועולים ועולים עד שהצד השני מתעייף.
והיום דרך אגב כבר הייתה תפילת מנחה במניין בהר הבית(!!) ללדך כוחה של התמדה ויש בזה משום ירושה וישיבה,
מכיוון שאתה מחליש את שליטתם במקום.
--- ציטוט ---ד. עליה להר כטמא מת במצב שהוזכר לעיל, סתם בבל"ת.
--- ציטוט ---מכירים את המושג טובל ושרץ בידו? כולנו טמאי מתים. מה מועילה הטבילה ?
--- סוף ציטוט ---
--- סוף ציטוט ---
אז ככה: טומאה הותרה בציבור! ככל שמדובר בעבודת בית המקדש, בניינו, גאולתו וכדו' אם כל העם או אפילו
רק ציבור גדול טמא מת טומאה זו הותרה ועובדים ככה, כמו החשמונאים שנכנסו להיכל טמאי מתים. ואף לבית קודשי הקדשים.
יש הלכה למשל שאם נפל טיח בבית קודש הקדשים ואין שם כהנים וישראלים טהורים, מפני כבוד המקדש יכנס
אפילו ישראל טמא ובלבד שלא ישאר לכלוך בבית ק"ק! אז למה טובלים? מפני טומאת קרי וטומאות אחרות שהן לא
שייכות לציבור אלא טומאה של כל אחד לפי עניינו.
ועוד, שלא כל ההר אסור בכניסת טמא מת! רק חלק קטן ממנו ושוב הרמב"ם בעניין זה: "...הר הבית מקודש ממנה,
שאין זבים וזבות ונידות ויולדות נכנסין לשם. ומותר להכניס המת עצמו להר הבית, ואין צריך לומר טמא מת שהוא נכנס לשם"(שם: ז-טו)
--- ציטוט ---ה. מה הקשר?
ו. זה לא עושה מקדש. וזה לא יעשה מקדש
--- סוף ציטוט ---
אם לא תעשה בטח שלא ייעשה! וזה הקשר לפחות תיהיה כנה עם עצמך וכשאתה אומר "ואין אנחנו יכולים לעלות ולהיראות"
תגלה טיפה כנות ותאמר "ואין אנחנו רוצים לעלות..."
--- ציטוט ---ז. עולים לשם בראש מורם ומתפללים לשיבת ציון? או שעולים בפחד ומוגבלים על ידי הערבושים? תגורו גם תגורו ולא מפני איש, כי אם מפני עם הדומה לחמור.
--- סוף ציטוט ---
אתה מדבר ודאי מנסיונך הרב בעליות להר הבית נכון? הפוסל במומו הוא פוסל! הם אלו שמסכנים את עצמם
בתקיפות ומעצרים לא אתה! אז אל תזלזל בגבורתם של היחידים בעם שעושים משהו בעוד אחרים מסתכמים במחאות
רפות ותו לא.
--- ציטוט ---ח. הוכח תוכיח? חוטא ומחטיא!
--- סוף ציטוט ---
שוב השמצה חסרת בסיס! אם הייתה טורח לקרוא מה שכתב ולא עוזב באמצע בכעס הייתה נזהר
לפחות בכבוד תלמידי חכמים גם אם הרב שלך חושב אחרת.
--- ציטוט ---. מדבר שקר תרחק? אתה קורא לתלמידי חכמים שפסקו הלכה שקרנים? חצוף ובור. גדולי עולם בכל דור ודור פסקו לאיסור זה. כולם שקרנים?
--- סוף ציטוט ---
שוב אתה מדבר מתוך בורות! כמו שכתוב במכתב וכמו שנאמר גם בעבר זהו שקר שגדולי העולם
בכל הדורות פסקו לאסור! הרמב"ם עלה להרב הבית והתגאה בזה, והרדב"ז כתב איך לעלות להר הבית.
כל הרבנים שכתבו לאיסור לא הביאו שום מקור הלכתי לטענתם ונלחמו כדי למנוע כל דיון הלכתי בנושא!
ולכן נכתב במכתב:"מדבר שקר תרחק" כדי להרחיק את השקר הזה וגילוי פנים בתורה שלא כהלכה מכיוון
שאיסור הכרת נאמר רק על שטח קטן בתוך הר הבית גם בזמן שירשראל טהורים ק"ו עכשיו שטומאה הותרה בציבור כנ"ל.
--- ציטוט ---אין גדול אחד שיצא מהרבנות הראשית. יש שם רבנים מטעם שמבלבלים את המוח ומוזילים דברי תורה לגנאי. כמו שלמה גורן שחיתן ממזרים. ועמר חובב המסגדים.
--- סוף ציטוט ---
יצא המרצע מן השק! לא אהבת התורה והאמת מניעה אותך כי אם שנאה לציבור שחושב אחרת ממך,
אני לא יודע אם אתה חרדי אבל זה נראה ככה! וכנראה אתה שייך לחוגים השוללים את רבנותם של אלו שלא מתאימים
להם! גדולי עולם כגון הרצי"ה קוק זצ"ל והרב שלמה גורן זצוק"ל שהיו תלמידי חכמים מופלגים אינם ראויים
מבחינתך לתואר גדולים מכיוון שחלקו על רבותיך בהלכה?? אתה חצוף המבזה תלמידי חכמים, ולכן כל המכתב שלך
לא היה ראוי לתגובה כלל אלמלא הצורך להשיב לדברי הבלע שבו.
--- ציטוט ---יא. אם גורן הוא מורו ורבו של כותב מכתב זה, זה מסביר הכל. היהדות הנאמנה הוקיעה מתוכה את גורן שמצא לו מפלט בחיקו החמים של מוסד הרבנות הממשלתי ששם הכל מותר כל עוד יש לך גיבוי מן המדינה.
--- סוף ציטוט ---
שוב הרב גורן זצ"ל בשבילך! "היהדות הנאמנה"?? כלומר מי שלא שייך לזרם הספציפי שלך
אינו שייך ליהדות הנאמנה?הרב גורן היה רב גאון לפני שירותו הצבאי וגם לאחר שחרורו, הסיבה שהוא בא מטעם המדינה
זה כי הוא האמין עם ישראל כעם שחים עם מדינה וצבא כעם בריא השב לארצו.
--- ציטוט ---יב. אם כבר הזכרת שלמה שרצה לעקור אות אחת מן התורה, חייך שאני מזכיר לך את שלמה גורן שעקר דברי תורה וסילפם.
--- סוף ציטוט ---
שוב על השמצות גרידא איןמה להשיב כי אם למחות, בינתיים אתה וחבר מרעך חותכים מאות מצוות
מן התורה התלויים במקדש.
--- ציטוט ---יג. כבר היו גדולי ישראלשהפכו והפכו בדבר, וגם אם יש מי שעולה ומסתמך על גדולים מסויימים שהתירו, יש רבים מהם שאסרו. יחיד ורבים, הלכה כרבים.
--- סוף ציטוט ---
אף אחד מן האוסרים לא "הפך" בדבר! עבודה כל האוסרים מעולם לא הביאו מקור הלכתי לאסור עליה
לאיזור שמחוץ לשטח האסור בכניסת טמא מת כמו שכתב הרמב"ם "מכניסים את המת להר הבית ואין צריך לומר טמא מת שהוא נכנס לשם"
ואילו הרבנים שכותבים לעלות מביאים הסמכתות לעניינם, כשרב אוסר בניגוד להלכה פסוקה הכותבת שלא רק שמותר
אלא חייב, עליו להביא הסמכתא לדבריו. ואם הוא מונע בכח דיון הלכתי בנושא, כנראה שיש לו ממה לחשוש.
מה גם שכבמות הרבנים שכתבו לעלות להר הבית היא לא קטנה כמו שאתה מנסה לצייר את זה
אלא שכמובן מי שלא שייך לסקטור שלך הוא כנראה לא מספיק יהודי בשבילך.
--- ציטוט ---עובדה שראוי לדעת.
צריך נביא ובית דין על מנת לדעת מקום מזבח. ביהדות אנחנו לא מסתמכים על מחקר היסטורי ועל מתמטיקה. אם אין לך נביא ובית דין, אתה מוחזק כאחד שאינו יודע את מקום המקדש ולכן אסור להכנס. כמו שיודעים על מיני חיות כשרות שלא אוכלים בגלל שאין מסורת
--- סוף ציטוט ---
האם יש לך סימוכין לדבריך או שאתה מסתמך על חלומות חרדים באספמיה על בית מקדש שירד מהשמים ללא עזרה
שלא כתוב באף מקום ואין לו מקור ביהדות אלא בנצרות?
מידות המקדש כתובות במקורות ולפי מדידות של מה שידוע לנו היום ניתן למצוא הכל! שנית יש קרבנות הקרבים בכל העזרה, מה שאומר שלא צריך לדעת את מיקום המזבח.
--- ציטוט ---עוד עובדה.
כשגירשו את היהודים מסיני ומגוש קטיף, הרבנות עמדה מנגד. כי הרבנות היא מוסד ממשלתי ולא רבני. חד וחלק. וכל היוצא מן הטמא, טמא!!!
--- סוף ציטוט ---
גם היהדות החרדית עמדה מנגד, אה והיא גם עמדה מנגד בימי אוסלו
כשחימשו מחבלים והביאו אותם ארצה, דרך אגב דווקא הרבנות הראשית(מלבד הרב גורן ואחרים) היא נגד עליה להר הבית...
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[#] עמוד הבא
עבור לתצוגת גירסה מלאה